Το «άσυλο» που βρίσκουν αρκετοί οδηγοί φορτηγών στην Ελβετία, μια χώρα εκτός Ε.Ε., την οποία όμως διασχίζουν καθημερινά χιλιάδες φορτηγά, θα χαθεί, καθώς η Ελβετική Βουλή θα υιοθετήσει τους κανόνες που ισχύουν στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. σχετικά με τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης.

Ήδη δέχτηκε την πρώτη εισήγηση να προχωρήσει σε διάταξη που να υποχρεώνει τους οδηγούς φορτηγών να λαμβάνουν την εβδομαδιαία ανάπαυσή τους εκτός της καμπίνας του φορτηγού, όπως δηλαδή ισχύει στην Ε.Ε.

Αυτό, μάλιστα, θεωρείται το πρώτο μέτρο, καθώς αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες διατάξεις σχετικές με τα φορτηγά και τα ωράρια οδήγησης/ ανάπαυσης που ισχύουν στα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Βέβαια, στελέχη ελληνικών εταιρειών διεθνών μεταφορών επεσήμαναν στο ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR ότι ο σκοπός των Ελβετών είναι να κλείσουν κάθε παράθυρο που θα διευκόλυνε την οδική μεταφορά μέσω Ελβετίας, προκειμένου να αυξηθεί η κίνηση στους σιδηρόδρομους, δηλαδή να μεταφέρονται περισσότερα ασυνόδευτα ή ολόκληρα τα φορτηγά με τα τρέιλερ πάνω στα τρένα και με αυτά να διασχίζουν την Ελβετία, όπως συμβαίνει άλλωστε και με την Αυστρία.