Τροχοί & TIR

Νέοι κανόνες στο λιμάνι Αμβέρσας και έλεγχοι φορτηγών πριν φτάσουν

«Πιστοποιημένο σύστημα περισυλλογής – Certified Pick Up System» καθιερώνει από 1-1-2021 το λιμάνι της Αμβέρσας και περιλαμβάνει: Ψηφιακή και μόνο διαδικασία παραλαβής κοντέινερ από το λιμάνι Απα
από Μανώλης Αγριμανάκης | Δευτέρα 12/10/2020 - 12:13
Κοινοποίηση στα Social Media

«Πιστοποιημένο σύστημα περισυλλογής – Certified Pick Up System» καθιερώνει από 1-1-2021 το λιμάνι της Αμβέρσας και περιλαμβάνει:

  • Ψηφιακή και μόνο διαδικασία παραλαβής κοντέινερ από το λιμάνι

  • Απαγόρευση εισόδου στο λιμάνι ρυπογόνων φορτηγών

Ειδικότερα, από 1-1-21 αντικαθίσταται το σημερινό σύστημα παραλαβής κοντέινερ που βασίζεται στον κωδικό PIN. Σύμφωνα με τη διοίκηση του λιμένος, το τρέχον αυτό σύστημα έχει δύο μειονεκτήματα. Το ένα είναι ότι μεσολαβεί αρκετός χρόνος από τη στιγμή της μετάδοσης του κωδικού PIN στη μεταφορική εταιρεία, μέχρι ο οδηγός του φορτηγού να τον χρησιμοποιήσει κατά την είσοδό του στο τέρμιναλ του λιμανιού. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι τον συγκεκριμένο κωδικό μπορεί να τον δουν και άλλα άτομα, πλην του άμεσα ενδιαφερόμενου, στοιχείο που εγκυμονεί τον κίνδυνο υπεξαίρεσης του εμπορευματοκιβωτίου.

Η νέα μέθοδος που εισάγει η διοίκηση κάνει τη διάθεση του κοντέινερ στον παραλήπτη του γρηγορότερη και πιο ασφαλή. Βασίζεται στη δημιουργία (αναπτύσσεται ήδη) μιας κεντρικής ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία θα εμφανίζει στο ίδιο ψηφιακό πεδίο το πρόσωπο φυσικό ή νομικό που έχει εμπλακεί στη διαδικασία εισαγωγής του κοντέινερ. Στη συνέχεια, η παραπάνω πλατφόρμα CPU (Certified Pick Up) εντοπίζει τον παραλήπτη του κοντέινερ για λογαριασμό του οποίου δημιουργεί ένα κρυπτογραφημένο ψηφιακό κλειδί (encrypted digital key) ή πιο απλά, ένα ψηφιακό πάσο (digipass), το οποίο αναγνωρίζει μόνο τον παραλήπτη του κοντέινερ και με αυτό γίνεται η παραλαβή του από τον μεταφορέα. Με τη νέα αυτή διαδικασία, θεωρείται ότι τα κοντέινερ θα προωθούνται γρηγορότερα εκτός των τέρμιναλ, απελευθερώνοντας χώρους και διευκολύνοντας το handling γενικότερα.

Επιπλέον, όπως παραδέχτηκαν οι υπεύθυνοι του λιμανιού, η νέα ψηφιακή πλατφόρμα μέσω της οποίας θα δημιουργείται το digipass για την παραλαβή του εμπορευματοκιβωτίου θα αποτελεί ένα χρήσιμο και αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια των τελωνειακών και αστυνομικών αρχών.

Stop για ρυπογόνα φορτηγά

Εξίσου σημαντικός είναι και ο δεύτερος κανόνας της Διοίκησης του λιμένα της Αμβέρσας με τον οποίο δεν θα επιτρέπεται η προσέγγιση στο λιμάνι ρυπογόνων φορτηγών είτε για την παράδοση είτε για την παραλαβή εμπορευματοκιβωτίων και κάθε άλλου φορτίου.

Για τον σκοπό αυτό, αφενός θα απαγορευτεί η προσέγγιση στο λιμάνι φορτηγών μέχρι και Euro 4, ενώ θα ελέγχονται οι ρύποι των Euro 5 και Euro 6.

Το τελευταίο έχει να κάνει με τα στοιχεία της αστυνομίας αυτοκινητόδρομων που έλαβε υπόψη η Διοίκηση του λιμανιού, σύμφωνα με τα οποία ορισμένα φορτηγά Euro 5 και Euro 6 έχουν δεχτεί παρεμβάσεις στο σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων (SCR) με διακοπή της παροχής του Adblue, με τα οποίο γίνεται η χημική αντίδραση μείωσης των καυσαερίων. Έτσι, τα φορτηγά αυτά καθίστανται άκρως ρυπογόνα με προφανείς συνέπειες σε βάρος του περιβάλλοντος και των πολιτών.

Έτσι, η διοίκηση του λιμανιού σε συνεννόηση με την Αστυνομία και τις άλλες αρχές ελέγχου (μικτά κλιμάκια) θα τοποθετήσουν ειδικούς αισθητήρες καυσαερίων στον χώρο ελέγχου των φορτηγών (truck controls) που βρίσκονται στους αυτοκινητόδρομους του Βελγίου που οδηγούν στην Αμβέρσα.

Περνώντας το φορτηγό από το Truck Control, θα γίνεται αυτόματα ο έλεγχος των καυσαερίων και στην περίπτωση που οι ρύποι ξεπερνούν τα προβλεπόμενα όρια, το φορτηγό θα γυρίζει πίσω, αφού, βέβαια, θα έχουν επιβληθεί τα (βαρύτατα) πρόστιμα και οι κυρώσεις σε βάρος του ιδιοκτήτη και του οδηγού, όπως προβλέπεται από την κοινοτική νομοθεσία.

PreviousNext