Επιδότηση 12 λεπτών το λίτρο για το ντίζελ περιλαμβάνει τροπολογία του υπ. Οικονομικών, μια επιδότηση που δεν πρόκειται να φτάσει στον επαγγελματία ιδιοκτήτη επαγγελματικού αυτοκινήτου, όπως ανέφεραν στο ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR ιδιοκτήτες Βυτιοφόρων ΦΔΧ.

Και αυτό γιατί η επιδότηση θα δοθεί στα διυλιστήρια και θα υπολογίζεται επί της αξίας των τιμολογίων πώλησης προ ΦΠΑ που εκδίδονται από τα διυλιστήρια. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα φτάσει και στον καταναλωτή η επιδότηση.

Όπως αναφέρει η σχετική τροπολογία «το τελικό συνολικό ύψος της επιδότησης υπολογίζεται επί των συνολικών λίτρων καυσίμου που διατίθενται στην εσωτερική αγορά από τα διυλιστήρια ή τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων προς τα πρατήρια καυσίμων και τους βιομηχανικούς πελάτες».

Το βέβαιο δηλαδή είναι ότι τα διυλιστήρια των δύο γνωστών εταιρειών επιδοτούνται. Μέχρι όμως το ντίζελ να βρεθεί στην αντλία του πρατηρίου, μεσολαβεί το χονδρεμπόριο και το κόστος των μεταφορών, το οποίο θα μπορούσε να «απορροφήσει» πραγματικά ή πλασματικά την επιδότηση και σε κάθε περίπτωση είναι αδύνατον ο ιδιοκτήτης του οχήματος να γνωρίζει ότι καρπούται ο ίδιος αυτή την επιδότηση, όταν φουλάρει στο πρατήριο.

Πάντως, αναμένεται εφαρμοστική απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών με την οποία θα καθορίζονται η διαδικασία χορήγησης της επιδότησης, ο μηχανισμός εκκαθάρισης, βάσει των ποσοτήτων πετρελαίου κίνησης που διατίθενται στην εσωτερική αγορά από τα διυλιστήρια ή τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων «και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη χορήγηση της επιδότησης».

Για τα ταξί

Ως «μέτρο στήριξης των εκμεταλλευτών και οδηγών ταξί» η κυβέρνηση χορηγεί «αποζημίωση ειδικού σκοπού κατά τον μήνα Απρίλιο 2022 στις υπηρεσίες ταξί, ήτοι επιχειρήσεις με κύριους ΚΑΔ 49.32 και ΚΑΔ 52.21.29.01, όπως αυτοί ισχύουν κατά τη 17η Μαρτίου 2022, συνολικού ύψους διακοσίων (200) ευρώ, για την κάλυψη του αυξημένου κόστους καυσίμων κίνησης των οχημάτων που χρησιμοποιούν, στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους δραστηριότητας».

Οι ιδιοκτήτες ΕΔΧ γνωρίζουν τι σημαίνει στην πράξη επιδότηση 200 ευρώ, δηλαδή κάτι παραπάνω από 100 λίτρα που είναι η κατανάλωση 2-3 ημερών ανάλογα αν το ταξί δουλεύει μία ή δύο βάρδιες.