Ο ρυθμιστής της δύναμης πέδησης (brake power regulator) είναι μια βαλβίδα, η οποία αποτρέπει το υπερβολικό φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Η πίεση πέδησης ρυθμίζεται ανάλογα με το φορτίο, καθώς και το μέγεθος της δυναμικής μετατόπισης του φορτίου στον άξονα. Ο γενικός κανόνας είναι πως όσο μεγαλύτερο είναι το φορτίο, τόσο πιο εξελιγμένο πρέπει να είναι το σύστημα πέδησης του οχήματος.

Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι ρυθμιστή δύναμης πέδησης: ο χειροκίνητος, ο αυτόματος (εξαρτώμενος από το φορτίο) και το υδραυλικό σύστημα πέδησης, το οποίο είναι ένα υποσύστημα του ABS. Παγκόσμιοι κολοσσοί όπως οι εταιρείες BOSCH, ATE, WABCO, A.B.S., TRW, BREMBO και CONTI, κατασκευάζουν ρυθμιστές δύναμης πέδησης.

Σημειώνεται, πως σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σας χρησιμοποιεί διαγώνια κατανομή της δύναμης πέδησης, πρέπει να έχετε υπόψη σας δύο επιλογές. Η μια επιλογή, είναι η χρήση διπλών απλών ρυθμιστών. Η δεύτερη και καλύτερη επιλογή, είναι να χρησιμοποιήσετε δίδυμους ρυθμιστές. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν δύο ανεξάρτητοι ρυθμιστές μέσα σε ένα ενιαίο περίβλημα. Λόγω της ταυτόχρονης λειτουργίας τους, η αποτυχία του ενός ρυθμιστή δεν θα σημάνει την αποτυχία του συστήματος πέδησης, καθώς ο άλλος ρυθμιστής θα αναλάβει δράση.

Έλεγχος και αντικατάσταση

Ο ρυθμιστής δύναμης πέδησης διαθέτει πολλά κινούμενα μέρη, τα οποία μπορεί να υποστούν βλάβη με την πάροδο του χρόνου ή να μπλοκάρουν. Εάν ο ρυθμιστής δύναμης πέδησης είναι ελαττωματικός, πρέπει να αντικατασταθεί το συντομότερο δυνατόν και στη συνέχεια να ρυθμιστεί.

Πώς όμως, μπορεί κάποιος να ελέγξει τη λειτουργία του ρυθμιστή δύναμης πέδησης; Εκτός από την προειδοποιητική λυχνία στο αυτοκίνητο που δείχνει τις βλάβες, το πιο προφανές σύμπτωμα ενός ελαττωματικού ρυθμιστή δύναμης πέδησης είναι το ακανόνιστο φρενάρισμα. Ουσιαστικά, το αυτοκίνητο θα φρενάρει περισσότερο στις πίσω ρόδες.

Αναλυτικότερα, ο ρυθμιστής δύναμης πέδησης είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και είναι υπεύθυνος για τη μετάδοση της δύναμης πέδησης ανάμεσα στους δύο άξονες, εμπρόσθιο και οπίσθιο. Αν είναι ελαττωματικός, η μετάδοση αυτή είτε δεν γίνεται, είτε είναι απλά ακανόνιστη, γεγονός που οδηγεί σε άνιση πέδηση. Στα σύγχρονα οχήματα μπορείτε να ελέγξετε τη μνήμη σφαλμάτων σε ένα συνεργείο και να πάρετε πληροφορίες σχετικά με το αν ο ρυθμιστής δύναμης πέδησης είναι ελαττωματικός ή όχι.