Με επενδύσεις της τάξεως των 620 εκατομμυρίων ευρώ από το 2018, το εργοστάσιο της Renault στην Cleon, έχοντας εδραιώσει τη θέση του ως το μεγαλύτερο κέντρο παραγωγής ηλεκτροκινητήρων στη Γαλλία, εγκαινιάζει μια νέα γραμμή παραγωγής ηλεκτροκινητήρων «ePT-160kW» με παραγωγική δυναμική που θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ηλεκτροκινητήρες μέχρι το 2024.

Παράλληλα, ο γαλλικός όμιλος υλοποιεί το πρόγραμμα "E-Mobility Academy", το οποίο αποσκοπεί στην εκπαίδευση των 3.228 εργαζομένων του εργοστασίου, προκειμένου να τους βοηθήσει να αποκτήσουν εξειδίκευση πάνω σε περισσότερες ειδικότητες που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση.

Tο εργοστάσιο της Renault στην Cléon, με τα εγκαίνια της νέας γραμμής παραγωγής ηλεκτροκινητήρων "ePT-160kW" θα έχει από το 2024 δυναμικότητα ετήσιας παραγωγής άνω του 1 εκατομμυρίου εξηλεκτρισμένων κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων 500.000 ηλεκτροκινητήρων και 510.000 υβριδικών κινητήρων.

1

Αυτός ο «ηλεκτρικός» μετασχηματισμός, που ξεκίνησε το 2012, υποστηρίζει τη στρατηγική του ομίλου για τη μακροπρόθεσμη ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων της ηλεκτρικής αλυσίδας στη Γαλλία, αλλά και τη φιλοδοξία της Renault να είναι μία μάρκα 100% ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ευρώπη, έως το 2030.

Ο Jose Vicente de los Mozos, βιομηχανικός διευθυντής του Renault Group, δήλωσε:

«Το εργοστάσιο της Cléon είναι ένας εμβληματικός χώρος, στην καρδιά του βιομηχανικού οικοσυστήματος του Renault Group, αλλά και το μεγαλύτερο κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών κινητήρων στη Γαλλία. Η παραγωγή αυτού του νέου ηλεκτροκινητήρα για το Renault Mégane E-Tech, αποτελεί ένα νέο βήμα για τον εξηλεκτρισμό του εργοστασίου, αλλά και ένας σοβαρός λόγος που κάνει περήφανους τους 3.228 υπαλλήλους του. Η Cléon είναι το ιδανικό παράδειγμα του βιομηχανικού εξηλεκτρισμού μετασχηματισμού του Group αλλά και ολόκληρης της εφοδιαστικής του αξίας, με τη συμμετοχή των εργαζομένων, των κοινωνικών μας εταίρων και των εθνικών μας μετόχων. Εδώ θα συναρμολογείται επίσης και ένας άλλος μελλοντικός ηλεκτροκινητήρας, που εξελίσσεται από κοινού με τη Valéo, ο οποίος θα τονίσει ακόμα περισσότερο την αφοσίωση του Renault Group στο εργοστάσιο της Cléon, αλλά και την επιθυμία του να βασίσει τις δραστηριότητές του στη Γαλλία».

Ο «συμμαχικός» ηλεκτροκινητήρας

Στο μεταξύ, ένας νέος ηλεκτροκινητήρας που εξελίχθηκε στο πλαίσιο της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, με ισχύ 160 kW, θα εξοπλίζει τα 100% ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Renault, συμπεριλαμβανομένου του νέου Megane E-Tech Electric, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο στο Douai, μέσα στον κόμβο του ElectriCity.

Αυτός ο κινητήρας νέας γενιάς έχει μοτέρ ρότορα περιέλιξης, μια τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Renault Group εδώ και δέκα χρόνια και η οποία προσφέρει καλύτερη απόδοση από τον κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Επιπλέον, η απουσία σπάνιων γαιών στην κατασκευή του εξασφαλίζει την εφοδιαστική επάρκεια, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά και το κόστος παραγωγής. Πιο συμπαγής και ελαφρύτερος από τον κινητήρα του Zoe, έχει μεγαλύτερη ισχύ και περισσότερη ροπή, ενώ προσφέρει όλη την απόλαυση της ηλεκτρικής οδήγησης, με άμεση και γραμμική επιτάχυνση.

1

Για να επιταχυνθεί αυτή η μετάβαση και να υποστηριχθεί η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών, αυτή η νέα γραμμή συναρμολόγησης του κινητήρα "ePT-160kW" δημιουργήθηκε μετά την ανακαίνιση περίπου 8.000 τετραγωνικών μέτρων. Η παραγωγική μονάδα αποτελείται από 4 γραμμές συναρμολόγησης, με παραγωγική ικανότητα 120.000 κινητήρων ετησίως.