Όλοι ανεξαρτήτως οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών σκοπεύουν να αποκτήσουν δικά τους εργοστάσια όπου θα παράγονται μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα που ήδη παράγουν ή εξελίσσουν. Η Volvo Trucks είναι σε τελικό στάδιο επιλογής της τοποθεσίας όπου θα θεμελιωθεί η νέα της μονάδα.
Όλα δείχνουν ότι, η μελλοντική γραμμή παραγωγής θα είναι κοντά –δύο ώρες απόσταση από την έδρα του Volvo Group στο Γκέτεμποργκ- στα κεντρικά του κατασκευαστή, στην περιοχή του Skaraborg, δίπλα σχεδόν στο εργοστάσιο του Skövde όπου κατασκευάζονται οι κινητήρες Volvo.
Τα οφέλη της συγκεκριμένης περιοχής εντοπίζονται κυρίως στις πολύ ανεπτυγμένες βιομηχανικές υποδομές και τα σύγχρονα logistics, καθώς και την πρόσβαση σε «καθαρή» ενέργεια, χωρίς ορυκτά καύσιμα.
Μέχρι τώρα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αγοράζουν τις μπαταρίες –τα battery cells για την ακρίβεια- από την Ασία, και κατόπιν τα προσαρμόζουν στις δικές τους τεχνικές προδιαγραφές. Με τη Volvo (και τους υπόλοιπους) όμως, να θέλει μέχρι το 2030 το 35% των φορτηγών που θα πουλάει να είναι ηλεκτρικά, μια τέτοια λύση δεν είναι οικονομικά βιώσιμη σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Το Volvo Group σχεδιάζει να αυξάνει σταδιακά την παραγωγική ικανότητα της νέας μονάδας, με σκοπό μέχρι το 2030 να φτάσει στο επιθυμητό -μεγάλης κλίμακας μαζική παραγωγή- επίπεδο. Τα battery cells θα σχεδιάζονται από τους μηχανικούς του κατασκευαστή, αποκλειστικά για χρήση σε ηλεκτρικά φορτηγά, λεωφορεία, μηχανήματα έργου και ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης για πληθώρα μεταφορικών εφαρμογών.
Τα θεμέλια θα μπουν όταν το Volvo Group λάβει όλες τις απαραίτητες άδειες από τις εποπτικές αρχές και εφόσον ολοκληρωθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες.