Τροχοί & TIR

Ηλεκτρικό το ένα τρίτο των νέων λεωφορείων

Ηλεκτρικό θα είναι τουλάχιστον το ένα στα τρία από τα 700 και πλέον νέα λεωφορεία που θα αποκτήσουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Αυτό αποκάλυψε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ.
Δευτέρα 20/01/2020 - 11:48
Κοινοποίηση στα Social Media
Τουλάχιστον το 1/3 από τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτρικά. Αναμένεται να είναι πάνω από 700 στο σύνολό τους (συμβατικά και ηλεκτρικά) και στόχος είναι να κυκλοφορήσουν εντός 18 μηνών.
Τουλάχιστον το 1/3 από τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτρικά. Αναμένεται να είναι πάνω από 700 στο σύνολό τους (συμβατικά και ηλεκτρικά) και στόχος είναι να κυκλοφορήσουν εντός 18 μηνών.

Ηλεκτρικό θα είναι τουλάχιστον το ένα στα τρία από τα 700 και πλέον νέα λεωφορεία που θα αποκτήσουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Αυτό αποκάλυψε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, χαρακτηρίζοντας ως «στοίχημα» την ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών των δύο πόλεων και δίνοντας για αυτό έναν ορίζοντα 18 μηνών.

«Το μεγάλο στοίχημα, για το οποίο θα κριθεί και η κυβέρνηση και εγώ προσωπικά, είναι εάν θα μπορέσουμε, μέσα στο 2020, να ανατάξουμε τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα. Απαραίτητη προϋπόθεση γι' αυτό είναι ο διεθνής διαγωνισμός, έτσι ώστε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν καινούργια λεωφορεία εντός δεκαοκτώ μηνών», ανέφερε ο υπουργός και συνέχισε εξηγώντας: «Είναι ένας διαγωνισμός, με τον οποίο πρέπει να προμηθευτούμε τουλάχιστον επτακόσια λεωφορεία, διότι μέχρι το 2023 αποσύρονται επτακόσια λεωφορεία».

«Το ένα τρίτο τουλάχιστον των λεωφορείων αυτών θα είναι ηλεκτροκίνητα και γι' αυτό θα απαιτηθεί προσεκτικός σχεδιασμός αναφορικά με τις διαδρομές που θα καλύπτουν τα νέα λεωφορεία και τις κλιματολογικές συνθήκες», σημείωσε στη συνέχεια της ομιλίας του ο υπουργός, ο οποίος αναφορικά με την τωρινή κατάσταση των αστικών λεωφορείων, δήλωσε τα εξής: «Ο στόχος μας είναι με τον υπάρχοντα στόλο που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας, να κάνει ο ΟΑΣΑ την καλύτερη δυνατή βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, αλλά θαύματα δεν μπορούμε να κάνουμε. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να τρέξουμε γρήγορα τη διαδικασία για έναν μεγάλο διεθνή διαγωνισμό, έτσι ώστε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν καινούργια λεωφορεία εντός δεκαοκτώ μηνών».

Σημειώνεται, ότι σήμερα στη χώρα μας κυκλοφορούν ακόμη λεωφορεία Euro 1 και Euro 2 που αποκτήθηκαν την περίοδο 1993 – 2000 και τα οποία εκπέμπουν εκατό τουλάχιστον φορές περισσότερους ρύπους από τα σημερινά Euro 6d, τα οποία και αυτά επιλέγονται μόνο με ειδικά κριτήρια, καθώς πλέον οι ευρωπαϊκές πόλεις στρέφονται μαζικά στην ηλεκτροκίνηση των αστικών τους συγκοινωνιών.

PreviousNext