Τροχοί & TIR

IRU: Ανάγκη άμεσης διεύρυνσης του ηλεκτρονικού eTIR και eCMR

Τα βασικά έγγραφα μεταφορών, όπως το δελτίο TIR και η διεθνής φορτωτική CMR είναι ανάγκη να καθιερωθούν σε ψηφιακή μορφή από τα κράτη που ακόμη δεν τα έχουν υιοθετήσει σε ηλεκτρονική μορφή, προκειμέ
Τρίτη 08/02/2022 - 11:33
Κοινοποίηση στα Social Media

Τα βασικά έγγραφα μεταφορών, όπως το δελτίο TIR και η διεθνής φορτωτική CMR είναι ανάγκη να καθιερωθούν σε ψηφιακή μορφή από τα κράτη που ακόμη δεν τα έχουν υιοθετήσει σε ηλεκτρονική μορφή, προκειμένου να επιταχυνθούν οι συνοριακές διελεύσεις των φορτηγών.

Αυτό τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της IRU, Umberto de Pretto, μετά τη συνάντηση που είχε με τους υπουργούς Μεταφορών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας (ECO) με αντικείμενο τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας και τρόπους υποστήριξης των μεταφορών και της διαμετακόμισης.

«Με τις επιπτώσεις του COVID να εξακολουθούν να επιβαρύνουν δραματικά στον τομέα των οδικών μεταφορών και με τους περιορισμούς που εξακολουθούν να προκαλούν προβλήματα στα σύνορα, είναι πιο σημαντικό από ποτέ για τις κυβερνήσεις να επιταχύνουν τις διαδικασίες ψηφιοποίησης στη διακίνηση των εμπορευμάτων με άμεση προτεραιότητα στην καθιέρωση του eTIR και του eCMR», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της IRU, Umberto de Pretto, απευθυνόμενος στους υπουργούς μεταφορών από τις δέκα χώρες –από την Τουρκία, το Ιράν και το Πακιστάν, από τον βορρά μέχρι την Κεντρική Ασία. Υπογράμμισε, κατόπιν, τη σημασία που έχουν για το διεθνές εμπόριο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας οι οδικοί άξονες Ισλαμαμπάντ-Τεχεράνη-Κωνσταντινούπολη (ITI), Κιργιστάν-Τατζικιστάν-Αφγανιστάν-Ιράν (KTAI) και Ιράν-Αφγανιστάν-Ουζμπεκιστάν.

Εξαιτίας διαφορετικών συστημάτων ελέγχου που ισχύουν στα συνοριακά σημεία των χωρών απ’ όπου διέρχονται οι παραπάνω οδικοί άξονες προκαλούν συμφόρηση, μπλοκάρουν φορτηγά και εμπορεύματα και αυξάνουν τους κινδύνους για την υγεία των οδηγών.

Ο Umberto de Pretto ανέφερε, επίσης, ότι η IRU παρέχει όλες τις απαιτούμενες συμβουλευτικές υπηρεσίες στους φορείς των κρατών που αναλαμβάνουν τις διαδικασίες μετάβασης στο eTIR και eCMR και συμπλήρωσε ότι στις χώρες με κοινά οδικά σύνορα που εφαρμόζονται τα παραπάνω έγγραφα σε ηλεκτρονική μορφή τα οφέλη είναι τεράστια.

«Για τις εμπορευματικές ροές, η εξοικονόμηση χρόνου φτάνει στο 80% και το κόστος των οδικών μεταφορών μειώνεται μέχρι 20% σε σύγκριση με τις παραδοσιακές θαλάσσιες διαδρομές, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γ. Γ. της IRU.

PreviousNext