Τροχοί & TIR

Κανένα ενδιαφέρον για τα υβριδικά λεωφορεία του διαγωνισμού. Αποχή των μεγάλων Ευρωπαίων κατασκευαστών

Με την τρανταχτή απουσία των μεγάλων κατασκευαστών λεωφορείων, όπως της Mercedes-Benz, της MAN, της VOLVO, της SCANIA και της Solaris, μάρκες που κατέχουν το 80% της ευρωπαϊκής αγοράς των λεωφορείων
Τετάρτη 23/03/2022 - 10:37
Κοινοποίηση στα Social Media
Φωτό αρχείου
Φωτό αρχείου

Με την τρανταχτή απουσία των μεγάλων κατασκευαστών λεωφορείων, όπως της Mercedes-Benz, της MAN, της VOLVO, της SCANIA και της Solaris, μάρκες που κατέχουν το 80% της ευρωπαϊκής αγοράς των λεωφορείων, αλλά και την παντελή απουσία προσφορών για το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού αξίας 46.128 εκ. ευρώ που αφορούσε στην προμήθεια 120 υβριδικών λεωφορείων, έγιναν γνωστές οι μάρκες των λεωφορείων και οι προσφέροντες που τις εκπροσωπούν και οι οποίοι έχουν καταθέσει προσφορές για τα τέσσερα από τα πέντε τμήματα του διαγωνισμού.

Στις προσφορές που κατατέθηκαν συναντούμε νέες μάρκες για την Ελληνική αγορά, όπως η Yutong και η Autobus.

Σύμφωνα λοιπόν με τις σχετικές πληροφορίες για το 1ο τμήμα των λεωφορείων που αφορά στα υβριδικά δεν κατατέθηκε καμιά προσφορά, για το 2ο τμήμα που αφορά στα 200 12μετρα φυσικού αερίου προσέφεραν ο Κοντέλλης και η Autobus, για τα 100 αρθρωτά φυσικού αερίου μόνο ο Κοντέλλης, για το 4ο τμήμα των 100 ηλεκτρικών με εμβέλεια 135 χιλιομέτρων προσφορές κατέθεσαν οι Σαρακάκης με Irizar, ο Σφακιανάκης με VanHool, o Κοντέλλης με Heuliez και ο Πετρόπουλος με την BYD. Για το 5ο τμήμα που αφορά σε ηλεκτρικά εμβέλειας 180 χιλιομέτρων προσφορές κατέθεσαν ο Σαρακάκης με Irizar, ο Πετρόπουλος με BYD και ο Κοπελούζος με Yutong.

Να υπενθυμίσουμε, ότι ενστάσεις έχουν καταθέσει η Mercedes-Benz Ελλάς και η Solaris.

Ανεξάρτητα όμως από την παραπέρα πορεία του διαγωνισμού (εξέταση στοιχείων προσφορών), ανάδειξη αναδόχων κ.λπ., δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε την αποτυχία των υπευθύνων σύνταξης του διαγωνισμού με στοιχεία, προδιαγραφές και απαιτήσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα οι μεγάλοι κατασκευαστές να «γυρίσουν την πλάτη» στον διαγωνισμό αυτόν που θα απορροφήσει ένα τεράστιο κονδύλι (383.494.800 ευρώ) και θα σηματοδοτήσει την ποιότητα και το λειτουργικό κόστος των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης για τα επόμενα πολλά χρόνια.

PreviousNext