Τροχοί & TIR

Καραμανλής: Αβεβαιότητα τέλος για τον Ε65

Στην επιτροπή της Βουλής κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), έργο που θα εξασφαλίσει γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσ
Παρασκευή 09/07/2021 - 14:39
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην επιτροπή της Βουλής κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), έργο που θα εξασφαλίσει γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις, ενισχύοντας παράλληλα την ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας τόσο με τη διασύνδεσή της με την Αθήνα όσο και με τα Δυτικά Βαλκάνια.

«Μετά από δέκα χρόνια αβεβαιότητας, το Βόρειο Τμήμα του Ε65 επιτέλους μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας του νομοσχεδίου για την Κύρωση του έργου και σημείωσε πως μετά από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς και αλλεπάλληλων επαφών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε το έργο για το βόρειο τμήμα του Ε65 και να εντάξουμε εξ ολοκλήρου τη χρηματοδότησή του στο Ταμείο Ανάκαμψης. «Γιατί για εμάς, η ολοκλήρωση του Ε65 ήταν και είναι σε απόλυτη προτεραιότητα. Όχι στα λόγια, στην πράξη», υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου σημείωσε ότι το Βόρειο Τμήμα του Ε65 εκτείνεται από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή 2 συν 2 λωρίδες και ΛΕΑ και η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια.

Αναφερόμενος στην ιστορία του έργου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως ο Ε65 ήταν ένας από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή. Σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει στο ύψος της Λαμίας την υφιστάμενη Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό. Στη συνέχεια, όμως, σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, το κομμάτι Ξυνιάδα – Τρίκαλα.

Στην συνέχεια ανέφερε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε το Νότιο Τμήμα το οποίο προχωρούσε με αργούς ρυθμούς, ενώ το Βόρειο Τμήμα παρέμενε επί χρόνια μπλοκαρισμένο, μπλεγμένο σε σύνθετα προβλήματα.

«Σήμερα, στο Νότιο Τμήμα προχωράμε με ρυθμό κατά 50% ταχύτερο κι έτσι έχουμε ήδη φτιάξει πάνω από το μισό έργο», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής σημειώνοντας ότι το έργο αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2022.

«Το 2021 είναι το έτος που ξεμπλοκάρουν ένα προς ένα όλα τα μεγάλα έργα. Έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει σημαντικά νέα έργα, περιλαμβάνει όμως και εμβληματικά έργα, που επί χρόνια είχαν κολλήσει και πάρα πολλοί τα είχαν ξεγράψει», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

PreviousNext