Στο κλείσιμο της Εθνικής Οδού κατά την πρόσφατη κακοκαιρία «Μήδεια» αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για τη διακοπή της λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου «Νέα Οδός».

Είπε ότι δεν τίθεται θέμα αποζημίωσης δεδομένου ότι οι παραχωρησιούχοι σε όλη την Ελλάδα και στην περίπτωση της Μαλακάσας πέτυχαν οι αυτοκινητόδρομοι να παραμείνουν απόλυτα λειτουργικοί κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας και τόνισε ότι η απόφαση για το κλείσιμο δεν οφείλεται σε αδυναμία του παραχωρησιούχου να διατηρήσει την οδό ανοικτή, αλλά η Ελληνική Αστυνομία, όπως έχει εξηγήσει και ο αρμόδιος Υπουργός Προστασίας, ανησυχούσε όχι για την κατάσταση του δρόμου, αλλά για την αδυναμία ορισμένων οδηγών να οδηγήσουν κάτω από τέτοιες επικίνδυνες συνθήκες. Υπενθύμισε δε ότι το 2017 και πάλι ήταν ανοιχτή η Εθνική Οδός, αλλά είχαν «διπλώσει» μία νταλίκα και δύο λεωφορεία, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν πάνω από 10 ώρες εκατοντάδες πολίτες.

Ο κ. Καραμανλής αποσαφήνισε, επίσης, ότι πριν την έναρξη των ισχυρών καιρικών φαινομένων, οι ιδιωτικές εταιρείες παραχώρησης, οι οποίες είναι αρμόδιες για τη λειτουργία και συντήρηση οδικών αξόνων, είχαν τεθεί σε αυξημένη ετοιμότητα και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω της αρμόδιας Υπηρεσίας που εποπτεύει την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων των παραχωρησιούχων, είχε προβεί σε ενδελεχή έλεγχο για να εξασφαλίσει την ορθή υλοποίηση των προβλεπομένων στα Σχέδια Αποχιονισμού.

Ειδικότερα, για τα τμήματα της Νέας Οδού Μεταμόρφωση - Σκάρφεια- Ράχες διαπιστώθηκε ότι ο Παραχωρησιούχος είχε 68 εκχιονιστικά μηχανήματα, 32 λοιπά μηχανήματα αποχιονισμού και 4.000 τόνους διαθέσιμο αλάτι. Τα αντίστοιχα νούμερα για το Ξυνιάδα- Τρίκαλα είναι 25 μηχανήματα και 1.100 τόνοι αλάτι.

Όμως ο δρόμος…έκλεισε

Ωστόσο, αν και υπήρχαν τόσα πολλά μηχανήματα, η κυβέρνηση «υπέκυψε» στην εντολή Χρυσοχοΐδη να κλείσουν οι δρόμοι, παρά το γεγονός ότι υποχρέωση των παραχωρησιούχων είναι να κρατούν ανοιχτούς και ασφαλείς τους δρόμους.

Το γεγονός ότι το 2017 συνέβησαν τα ατυχήματα που ανέφερε ο κ. Καραμανλής, αυτό δεν σημαίνει ότι σε κάθε χιονιά θα πρέπει να κλείνουν οι δρόμοι, όταν, μάλιστα, υπάρχει η μηχανολογική υποδομή να κρατηθούν ανοιχτοί.