«Για τον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο εφαρμογής «Έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση του σιδηροδρομικού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης», το σύστημα ETCS (European Train Control System) θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ήταν ήδη υπό κατασκευή».
Αυτό αναφέρει σε δήλωσή της η Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Έλενα Κουντουρά, συντονίστρια στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN στον απόηχο του θλιβερού ατυχήματος και προσθέτει:
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ με τη μορφή επιχορηγήσεων από τα ευρωπαϊκά ταμεία στους σιδηροδρόμους, διότι το τρένο είναι το μέσο μεταφοράς του μέλλοντος και “κλειδί” για τη βιωσιμότητα των μεταφορών και της οικονομίας. Για αυτό, κάθε κράτος-μέλος οφείλει να έχει προτεραιότητά του την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών δικτύων. Ειδικά στη χώρα μας, όπου οι εργαζόμενοι είχαν επισημάνει επανειλημμένως ότι υπήρχαν κενά στην ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων».
Η κ. Κουντουρά εκφράζει τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες των θυμάτων και καταλήγει:
«Αφού διερευνηθούν τα αίτια αυτής της τραγικής σιδηροδρομικής σύγκρουσης και αποδοθούν ευθύνες, θα πρέπει να αναλάβουμε δράση σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο ώστε να μην επαναληφθεί η τραγωδία αυτή».