Τροχοί & TIR

Κυρίαρχο το ντίζελ με 95,8% των πωλήσεων στα μεσαία - βαριά

Το 2021, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στις πωλήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 95,8% της αγοράς (96,5% το 2020). Τα ηλεκτρικά φορτι
Τρίτη 08/03/2022 - 15:41
Κοινοποίηση στα Social Media

Το 2021, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στις πωλήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 95,8% της αγοράς (96,5% το 2020). Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτελούσαν το 0,5% των πωλήσεων νέων φορτηγών (από 0,4%), ενώ τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων κατείχαν μερίδιο αγοράς 3,6% (έναντι 3,0% το 2020).

Πέρυσι, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών ντίζελ στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13,6%, φτάνοντας τις 255.099 μονάδες. Με εξαίρεση την Κύπρο, όλες οι αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων αγορών στη Δυτική Ευρώπη: Ιταλία (+21,9%), Ισπανία (+7,1%), Γαλλία (+4,9%) και Γερμανία (+4,8%).

Στην Ελλάδα το 2021 είχαμε μεγάλη αύξηση πωλήσεων στα μεσαία (8-16 τόνους) φορτηγά (+88,31% σε σχέση με το 2020, ενώ ελαφρά μειωμένες (-9,42%) ήταν οι πωλήσεις των βαρέων φορτηγών (16 και άνω τόνων). Αυξημένες πέρυσι ήταν, επίσης, και οι πωλήσεις των λεωφορείων (+47,88%) σε σχέση με το 2020.

Στην Κεντρική Ευρώπη σχεδόν όλες οι χώρες παρουσίασαν διψήφια κέρδη. Η Πολωνία ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αγορά φορτηγών ντίζελ στην ΕΕ, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 56,4% στις 30.827 μονάδες.

Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων

Συνολικά το 2021, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) αυξήθηκαν κατά 26,6%, από 982 μονάδες το 2020 σε 1.243 το 2021. Κοιτάζοντας τις μεγάλες αγορές της Ε.Ε, η Ισπανία κατέγραψε την ισχυρότερη ανάπτυξη (+137,5%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+88,5%), ενώ οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές στην Ιταλία. Η Γερμανία σημείωσε μέτρια ανάπτυξη (+15,8%), αλλά με 987 μονάδες που πωλήθηκαν αντιπροσώπευαν τη συντριπτική πλειοψηφία όλων των νέων ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ. Η Ολλανδία ήρθε δεύτερη με 75 μονάδες (+82,9%). Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις των ECV στα νέα φορτηγά αυξήθηκαν από 0,4% το 2020 σε 0,5% πέρυσι.

Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών (HEV) στην ΕΕ παρουσίασαν σημαντική μείωση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 55,9% στις 67 μονάδες. Το μερίδιο αγοράς των υβριδικών φορτηγών μειώθηκε από 0,1% το 2020 σε 0,03% των συνολικών πωλήσεων φορτηγών στην ΕΕ το 2021.

Τα εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία περιλαμβάνουν φυσικό αέριο, LPG, βιοκαύσιμα και αιθανόλη, αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα των φορτηγών εναλλακτικών καυσίμων που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ το 2021, με συνολική μερίδιο αγοράς 3,6% (από 3,0% το 2020). Η ζήτηση αυξήθηκε κατά 40,7% στην Ε.Ε., συνολικά πουλήθηκαν 9.688 μονάδες πέρυσι. Οι κύριες αγορές για φορτηγά εναλλακτικών καυσίμων ήταν Γερμανία (2.258 μονάδες, +37,5%), Γαλλία (1.858, +20,0%) και Πολωνία (1.596, +119,2%).

PreviousNext