Τροχοί & TIR

Με «παράθυρα» η Επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου κίνησης

Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά και η διαδικασία επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κίνησης, το οποίο χρησιμοποιείται από τις βιομηχανικές, βιοτεχν
Παρασκευή 08/03/2019 - 16:25
Κοινοποίηση στα Social Media
Στην απόφαση γίνεται διαχωρισμός του ντήζελ που θα καταναλωθεί εντός των εγκαταστάσεων (από γεννήτριες, κλαρκ, μηχανήματα κ.λ.π.) και εκτός αυτών, δηλαδή από φορτηγά και άλλα πετρελαιοκίνητα οχήματα που κινούνται στους δρόμους.
Στην απόφαση γίνεται διαχωρισμός του ντήζελ που θα καταναλωθεί εντός των εγκαταστάσεων (από γεννήτριες, κλαρκ, μηχανήματα κ.λ.π.) και εκτός αυτών, δηλαδή από φορτηγά και άλλα πετρελαιοκίνητα οχήματα που κινούνται στους δρόμους.

Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά και η διαδικασία επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κίνησης, το οποίο χρησιμοποιείται από τις βιομηχανικές, βιοτεχνικές, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών, την ευθυγράμμιση αυτών με το νέο ηλεκτρονικό περιβάλλον της τελωνειακής υπηρεσίας μέσω της καθιέρωσης διαδικασίας ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης επιστροφής Ε.Φ.Κ. και την απόδοση των ποσών στους δικαιούχους επιστροφής απευθείας στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς με ηλεκτρονικό τρόπο, η ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων) καθόρισε με πρόσφατη απόφασή της τις προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κίνησης, το οποίο χρησιμοποιείται από τις βιομηχανικές, βιοτεχνικές, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Στην απόφαση γίνεται διαχωρισμός του ντήζελ που θα καταναλωθεί εντός των εγκαταστάσεων (από γεννήτριες, κλαρκ, μηχανήματα κ.λ.π.) και εκτός αυτών, δηλαδή από φορτηγά και άλλα πετρελαιοκίνητα οχήματα που κινούνται στους δρόμους.

Για τα πρώτα, η επιχείρηση έχει δικαίωμα επιστροφής φόρου κατανάλωσης, αλλά όχι για τα δεύτερα, τα οχήματα που κινούνται στο δρόμο.

Χωρίς δικλίδα ασφαλείας

Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική δικλίδα ως προς την κατανάλωση ενός εκάστου οχήματος δρόμου π.χ. συσχέτιση κατανάλωσης με διανυόμενα χιλιόμετρα και με κατηγορία βάρους του οχήματος.

Ο υπεύθυνος της επιχείρησης απλά καταγράφει σε μια φόρμα την ποσότητα σε λίτρα που καταναλώθηκε από τα μηχανήματα εντός της εγκατάστασης και την ποσότητα σε λίτρα που καταναλώθηκε από τα φορτηγά στο δρόμο (εκτός της εγκατάστασης) και την υποβάλει μαζί με μια υπεύθυνη δήλωση «ότι το πετρέλαιο κίνησης χρησιμοποιήθηκε για τις παραγωγικές ανάγκες λειτουργίας της επιχείρησης και όχι για άλλη χρήση».

Έτσι, αφήνεται ανοιχτό το παράθυρο της παραβατικότητας για επιτήδειους ιδιοκτήτες βιοτεχνικής ή βιομηχανικής επιχείρησης, που διαθέτει και στόλο φορτηγών για τη μεταφορά πρώτων υλών ή έτοιμων προϊόντων προς διανομή, να δηλώνεται δηλαδή μεγάλος όγκος πετρελαίου για τα μηχανήματα (παίρνοντας πίσω τον Ε.Φ.Κ που αναλογεί) και μικρός όγκος πετρελαίου για τα φορτηγά (για τα οποία δεν δικαιούται επιστροφή Ε.Φ.Κ.).

Θεωρητικά, θα μπορούσε να παρατηρηθεί το φαινόμενο, ένα φορτηγό δημοσίας (ΦΔΧ) να καταναλώσει 35 λίτρα πετρελαίου διανύοντας 100 χιλιόμετρα και ένα φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσεως (ΦΙΧ) του ίδιου τύπου, με το ίδιο βάρος και στην ίδια διαδρομή να φέρεται ότι κατανάλωσε … 10 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Το παραπάνω (θεωρητικό και φυσικά αυθαίρετο) παράδειγμα έχει τη σημασία του, μεγάλη μάλιστα, γιατί, η τυχόν υλοποίησή του καθιστά εντελώς ασύμφορη τη χρήση ΦΔΧ με ό,τι δυσμενές αυτό συνεπάγεται για τον Κλάδο των αυτοκινητιστών και των μεταφορικών επιχειρήσεων.

Η απόφαση της ΑΑΔΕ

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το κείμενο της απόφασης, όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 750/Β/2019.

δεν υπάρχει καμία ουσιαστική δικλίδα ως προς την κατανάλωση ενός εκάστου οχήματος δρόμου π.χ. συσχέτιση κατανάλωσης με διανυόμενα χιλιόμετρα και με κατηγορία βάρους του οχήματος.
PreviousNext