Τροποποιείται το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο περί της σήμανσης των ελαστικών με νέους κανόνες που αφορούν στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Ειδικότερα, σχετική απόφαση του Συμβουλίου των Μονίμων Αντιπροσώπων των κρατών-μελών της Ε.Ε. προβλέπει την προσθήκη πληροφοριών για τη δυνατότητα πρόσφυσης των ελαστικών των βαρέων οχημάτων κατηγορίας C3, δηλαδή φορτηγών και λεωφορείων πάνω στο χιόνι και στον πάγο.
Η διαβάθμιση της δυνατότητας πρόσφυσης σε χιόνι και σε πάγο θα είναι ίδια με αυτή του βρεγμένου οδοστρώματος. Προβλέπεται, επίσης, σε δεύτερο χρονικά στάδιο, η σήμανση αυτή να επεκταθεί και στα αναγομωμένα ελαστικά, αφού προηγουμένως ολοκληρωθεί ένας κύκλος δοκιμών.
Ενδιαφέρον, επίσης, στοιχείο της απόφασης αποτελεί η αλλαγή στην εμφάνιση της ετικέτας ως προς το μέγεθός της και, κυρίως ως προς την παρουσίασή της από τις εταιρείες που διαθέτουν ελαστικά μέσω διαδικτύου. Θα πρέπει όλες οι ενδείξεις τις ετικέτας να είναι εμφανείς και εύκολα ορατές από τον καταναλωτή, ενώ ο ίδιος ο κατασκευαστής θα πρέπει να καταχωρεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά σε βάση δεδομένων, όπου θα είναι υποχρεωτική η αναγραφή συγκεκριμένων τεχνικών στοιχείων σχετικών με την απόδοση του ελαστικού.
Επιπλέον, μάλιστα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να περιλαμβάνεται και το προσδόκιμο σε αριθμό χιλιομέτρων που μπορεί να διανύσει το ελαστικό στον κύκλο ζωής του και αυτό σε συνδυασμό με μια ένδειξη ως προς την αντοχή του. Τα στοιχεία αυτά θα προστεθούν, εφόσον θα μπορούν να επιβεβαιώνονται από δοκιμές επαλήθευσης.
Οριστική είσπραξη δεσμευμένων ποσών λόγω δασμών ελαστικών
Στο μεταξύ, με απόφαση της ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων) καθίσταται οριστική η είσπραξη του προσωρινού δασμού, καθώς και η επιβολή οριστικού αντισταθμιστικού δασμού που επιβλήθηκε στις εισαγωγές ορισμένων ελαστικών με πιεσμένο αέρα, καινούργιων ή αναγομωμένων, από καουτσούκ, των τύπων που χρησιμοποιούνται για λεωφορεία ή φορτηγά, με δείκτη φορτίου άνω του 121 και καταγωγής Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τον κοινοτικό κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2018/1579 της Επιτροπής της 18ης Οκτωβρίου 2018, που ισχύει από 23.10.2018 επιβάλλεται οριστικός αντισταθμιστικός δασμός στις εισαγωγές ορισμένων επισώτρων με πιεσμένο αέρα, καινούργιων ή αναγομωμένων, από καουτσούκ, των τύπων που χρησιμοποιούνται για λεωφορεία ή φορτηγά, με δείκτη φορτίου άνω του 121, τα οποία είχαν εισαχθεί από την Κίνα. Τα ποσά των εισαγομένων που είχαν δεσμευτεί υπό μορφή προσωρινών δασμών αντιντάμπινγκ, τώρα εισπράττονται οριστικά.
Πληροφορίες, τέλος, του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR αναφέρουν, ότι οι εισαγωγείς κινέζικων ελαστικών στην Ελλάδα και σε όλη την Ε.Ε. συνεχίζουν τις εισαγωγές κινέζικων ελαστικών από τα εργοστάσια των ίδιων κατασκευαστών που, όμως, εδρεύουν σε άλλες χώρες της ανατολικής Ασίας.