Η Mercedes-Benz Trucks σχεδιάζει μια ασυνήθιστη δραστηριότητα η οποία σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας σκοπό έχει «να επιστήσει την προσοχή σε θέματα που αφορούν τις οδικές μεταφορές, τη βιομηχανία και την κοινωνία, όπως η ηλεκτροκίνηση, η οδική ασφάλεια και η εικόνα των οδηγών φορτηγών.
Για το σκοπό αυτό, ο κατασκευαστής θα επιδιώξει η νέα του ηλεκτρική ναυαρχίδα, το eActros 600 μαζί με το επικαθήμενο, να κινηθεί χωρίς διακοπή με όπισθεν για πάνω από 100 χιλιόμετρα.
Σκοπός είναι η κατάρριψη του προηγούμενου αντίστοιχου ρεκόρ Guiness World Records από το 2020: περίπου 89 χιλιόμετρα και είχε σημειωθεί στις ΗΠΑ με ένα φορτηγό (ντίζελ). Η μοναδικής δυσκολίας οπισθοπορεία έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στο Oschersleben, στο γερμανικό κρατίδιο της Σαξονίας-Άνχαλτ στις 4 Ιουνίου.
Η Mercedes-Benz Trucks σχεδιάζει να κάνει την απόπειρα για το νέο ρεκόρ σε μια κλειστή διαδρομή και στη συνέχεια, ανεξάρτητα από την όποια επίδοση, να κάνει όπισθεν για περίπου 30 χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους. Η γραμμή τερματισμού βρίσκεται στο Παγκόσμιο Κέντρο Ανταλλακτικών της Daimler Truck στο Halberstadt, επίσης στη Σαξονία-Άνχαλτ. Η νέα τοποθεσία θα εγκαινιαστεί επίσημα στις 10 Ιουλίου. Ξεκινώντας από αυτό το έτος, θα αναλάβει σταδιακά τις παγκόσμιες παραδόσεις ανταλλακτικών για τη Mercedes-Benz Trucks.

Με αστυνομική συνοδεία
Ο οδηγός, ο Marco Hellgrewe, πενήντα ετών από την πόλη Werneuchen κοντά στο Βερολίνο, αξιωματικός των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων και λάτρης των φορτηγών, σημείωσε το δικό του, προσωπικό ρεκόρ το 2008. Τότε, κάλυψε μια απόσταση 64 χιλιομέτρων, επίσης με φορτηγό με τρέιλερ. Ο Marco Hellgrewe, ο οποίος είναι παράλληλα και ο εμπνευστής της προσπάθειας, σκοπεύει να επιτύχει το νέο ρεκόρ οδηγώντας στην πίστα Motorsport Arena Oschersleben.
Με τις 14 στροφές που έχουν σχεδιαστεί για αυτοκίνητα, η πίστα είναι εξαιρετικά απαιτητική - αλλά παρ' όλα αυτά προσφέρει μικρότερο ρίσκο, όπως λ.χ., να χρειαστεί να σταματήσει το όχημα και έτσι να διακοπεί η προσπάθεια για το ρεκόρ απ' ό,τι στους δημόσιους δρόμους. Μετά από μια περίοδο ξεκούρασης, η Hellgrewe σκοπεύει στη συνέχεια να αναλάβει και μία πρόσθετη πρόκληση: Nα οδηγήσει ανάποδα σε δημόσιους δρόμους υπό αστυνομική συνοδεία για επιπλέον 30 χιλιόμετρα μέχρι το Halberstadt. Και στα δύο τμήματα (πίστα και δημόσιο δρόμο) αναμένεται να κινείται κυρίως με ταχύτητες μεταξύ 10 και 20 χιλιομέτρων την ώρα.