Η Mercedes-Benz Vans παρουσίασε το πρωτότυπο βαν ELF, το οποίο είναι ουσιαστικά ένα κινητό εργαστήριο με ταχύτητες φόρτισης που υπόσχονται να ανταγωνίζονται στο –όχι και τόσο μακρινό- μέλλον το φουλάρισμα σε πρατήριο καυσίμων.
Εξωτερικά, η εμφάνιση είναι σχετικά συμβατική, κάτω από το αμάξωμα όμως υπάρχει, και δοκιμάζεται μία τεχνολογική υπερπαραγωγή: Το ELF είναι «ένα σύμβολο μιας νέας εποχής στη φόρτιση», δηλώνουν τα στελέχη της γερμανικής φίρμας.
Το όνομα προέρχεται από τον γερμανικό όρο Experimental-Lade-Fahrzeug (ELF), που μεταφράζεται ως Πειραματικό Όχημα Φόρτισης. Το Mercedes-Benz ELF είναι ουσιαστικά ένα ολοκληρωμένο κινητό «εργοστάσιο» παραγωγής ενέργειας για ηλεκτρικά οχήματα, το οποίο συνδυάζει «εξαιρετικά γρήγορη, αμφίδρομη, επαγωγική και αγώγιμη φόρτιση». Βασίζεται στη γνωστή, υπερπολυτελή V-Class και είναι εξοπλισμένο με πέντε θύρες φόρτισης.

Η εταιρεία αναφέρει πως θα λειτουργεί ως κινητό εργαστήριο δοκιμών, με στόχο την ταχύτερη, πιο βολική και βιώσιμη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Το ELF διαθέτει δύο συστήματα γρήγορης φόρτισης: ένα τυπικό σύστημα CCS και ένα σύστημα φόρτισης Megawatt (MCS) για βαριά χρήση.
Τα όρια της φόρτισης CCS, σήμερα
Η Mercedes «δοκιμάζει τα όρια του CCS», λέγοντας ότι το ELF μπορεί να επιτύχει χωρητικότητα φόρτισης έως 900 kW, ή αρκετή για να προσθέσει 100 kWh σε περίπου 10 λεπτά. Το σύστημα MCS, από την άλλη, αναπτύχθηκε αρχικά για βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά, τα οποία, σύμφωνα με τη Mercedes, «ξεκλειδώνουν» χωρητικότητες φόρτισης της τάξης των μεγαβάτ.