Σταθερά ανοδική πορεία σημειώνουν οι ταξινομήσεις των καινούριων βαρέων φορτηγών και είναι η μόνη κατηγορία που διατηρεί θετικό πρόσημο. Πρωταγωνιστές των πωλήσεων η Mercedes-Benz με 96 ταξινομήσεις το πρώτο εξάμηνο του έτους, ακολουθούμενη από τη Volvo με 58 ταξινομήσεις.
Και οι δύο μάρκες θα συνεχίσουν να προηγούνται στη φετινή κούρσα πωλήσεων στην ελληνική αγορά, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR έχουν ήδη τοποθετηθεί αρκετές παραγγελίες για βαρέα οχήματα. Η πιο σημαντική δόθηκε στον Όμιλο Σαρακάκη και αφορά μεγάλο αριθμό τετράξονων χωματουργικών VOLVO FMX για παράδοση σε γνωστή κατασκευαστική εταιρεία, ενώ παράλληλα «τρέχουν» παραγγελίες από μεταφορικές επιχειρήσεις για VOLVO FH16.
Αξιόλογη είναι η φετινή πορεία και για τον Όμιλο Σφακιανάκη με αιχμή τα φορτηγά Ford Trucks (32 μονάδες) και τα DAF (16 μονάδες).
Αντίθετα, η εικόνα των λεωφορείων είναι απογοητευτική, ειδικά για τα «πενηντάρια», τα οποία δεν έχουν καθόλου ταξινομήσεις από την αρχή του έτους. Αιτία η πέραν του έτους περίοδος εκτέλεσης παραγγελιών, οι συνεχείς διακυμάνσεις των τιμών και η απροθυμία των ενδιαφερόμενων να δεσμεύσουν τις προκαταβολές τους.
Ωστόσο, η καλή φετινή πορεία του τουρισμού σε συνδυασμό με τις αντικαταστάσεις αρκετών υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ, των οποίων έχει εξασφαλιστεί η επιδότηση, δημιουργούν βάσιμες ελπίδες ότι το δεύτερο εξάμηνο θα ανοίξει η αγορά για τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, μόνο η κατηγορία των βαρέων φορτηγών έχει άνοδο (και μάλιστα σημαντική), ενώ όλες οι άλλες κατηγορίες -ελαφρά επαγγελματικά, μικρά φορτηγά, μεσαία φορτηγά και λεωφορεία- σημείωσαν πτώση ταξινομήσεων σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο χρονικό διάστημα.
Δείτε τους αναλυτικούς πίνακες που ακολουθούν: