Προορισμένο για μια ευρεία γκάμα επαγγελμάτων (ατομικές επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες, εταιρείες κάθε μορφής) το Renault Clio Van προσφέρει αξιόλογα στοιχεία εκμετάλλευσης, με αυξημένους αποθηκευτικούς χώρους και έναν αποδοτικό όσο και οικονομικό κινητήρα 1,5 λίτρου.
Οδηγούμε την έκδοση Business από την Αθήνα στη Χάλκη Λάρισας, στο οινοποιείο των αδερφών Απόστολου και Νικόλαου Νικολούλη, όπου το φορτώνουμε κρασιά. Έπειτα, συνεχίζουμε το ταξίδι μας προς τη βόρεια Ελλάδα καταγράφοντας συνολικά 1.345 χιλιόμετρα. Έτσι έχουμε τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε τη λειτουργία του κινητήρα και τη συνεργασία του με το χειροκίνητο πεντάρι κιβώτιο, καθώς επίσης να εντοπίσουμε πλεονεκτήματα και τυχόν μειονεκτήματά του. Τι κατανάλωση έφερε; Πόσα χαρτοκιβώτια χώρεσαν στο χώρο φόρτωσης και, επιπλέον, πόσο πρακτικός και λειτουργικός είναι στην καθημερινότητα του οδηγού; Ακολουθήστε μας στο επόμενο δρομολόγιο του Clio Van για να λάβετε όλες τις απαντήσεις σχετικά με το αυτοκίνητο.
Ευχαριστούμε τον Απόστολο Νικολούλη, ιδιοκτήτη του οινοποιείου, για τη συνεργασία του στη φόρτωση του αυτοκινήτου. Το οινοποιείο ιδρύθηκε από τον ίδιο και τον αδερφό του Νικόλαο Νικολούλη στο χωριό Χάλκη Λάρισας. Διαθέτει ιδιόκτητους αμπελώνες βιολογικής καλλιέργειας έκτασης 80 στρεμμάτων πιστοποιημένους από την TUV AUSTRIA HELLAS. Στους αμπελώνες του είναι φυτεμένες εκλεκτές ελληνικές και διεθνείς ποικιλίες σταφυλιών. Οι πρακτικές καθώς και οι καλλιεργητικές φροντίδες της βιολογικής αμπελουργίας που ακολουθούνται, σε συνδυασμό πάντοτε με τα γόνιμα αργιλώδη και πηλοαμμώδη εδάφη, έχουν ως αποτέλεσμα την παραγωγή εξαιρετικής ποιότητας σταφυλιών.
Γρήγορο και ασφαλές
Αυτό που έχουμε να επισημάνουμε από την αρχή είναι ότι το αυτοκίνητο διαθέτει καλή θέση οδήγησης με το κάθισμα να κατεβαίνει χαμηλά και το τιμόνι να κινείται αρκετά εκατοστά προς τα έξω. Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι ελαφρύ και το κούμπωμα των σχέσεων γίνεται με μεγάλη ευκολία. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 λίτρου αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 220 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Το τράβηγμά του γίνεται αισθητό περίπου από τις 1.500 σ.α.λ και η επιτάχυνση είναι έντονη σε όλες τις σχέσεις.
Πραγματικό διαμάντι ο 1.5 λίτρων πετρελαιοκινητήρας στις επιδόσεις και την οικονομία.
Σε μια ανηφορική διαδρομή, όπως αυτήν του Δομοκού, πιέζουμε τον κινητήρα και παρατηρούμε ότι ανταποκρίνεται θετικά, τόσο στο να πιάνει υψηλές ταχύτητες, όσο και να μην κρεμάει τις σχέσεις όταν πέφτουν χαμηλά οι στροφές. Το τελευταίο μάλιστα για να γίνει, πρέπει οι στροφές να πέσουν κάτω από τις 1.100. Ωστόσο, η ένδειξη στο καντράν ενημερώνει διαρκώς τον οδηγό για το πότε πρέπει να ανεβάσει ή να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο, το οποίο ας σημειωθεί έχει καλή κλιμάκωση. Έχοντας την πέμπτη σχέση με 80 χλμ/ώρα στις 1.650 σ.α.λ πιέζουμε απότομα το γκάζι και σε οκτώ δευτερόλεπτα πιάνει τα 101 χλμ/ώρα με 2.050 σ.α.λ. Σε μια άλλη περίπτωση έχουμε την τέταρτη σχέση με 69 χλμ/ώρα και 1.900 σ.α.λ και σε εννιά δευτερόλεπτα φτάνει στα 103 χλμ/ώρα με 2.800 σ.α.λ. Συνεχίζοντας, με 100 χλμ/ώρα και με επιλεγμένη την πέμπτη σχέση οι σ.α.λ είναι 2.000.
Με το Renault Clio Van στα Μετέωρα. Με εμφάνιση που γοητεύει, μοντέρνο εσωτερικό, πρακτικότητα και λειτουργικότητα, το Renault Clio Van αποτελεί ιδανική επιλογή στην κατηγορία των βαν.
Οι αναρτήσεις του Clio είναι καλοστημένες και σου εμπνέει εμπιστοσύνη να μπεις ακόμη και σε κλειστές στροφές με πολλά χιλιόμετρα, απορροφώντας παράλληλα ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του δρόμου. Οι κλίσεις που παίρνει το αυτοκίνητο είναι μικρές ενώ η πληροφόρηση από το τιμόνι άμεση ανά πάσα στιγμή. Επίσης, τα επίπεδα πρόσφυσης είναι αυξημένα και αυτό το διαπιστώσαμε στις στροφές κάτω από το κάστρο του Πλαταμώνα όπου κινηθήκαμε με 70 χλμ/ώρα. Οδηγώντας γρήγορα στο δρόμο της Μελούνας, με κατεύθυνση προς την Ελασσόνα, παρατηρούμε ότι η αποτελεσματικότητα των φρένων είναι άμεση, παρ’ όλο που στους πίσω τροχούς έχει ταμπούρα. Να αναφέρουμε επίσης ότι το ABS διαθέτει σύστημα υποβοήθησης σε απότομο φρενάρισμα (AFU) και ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης (EBV). Η καλή ηχομόνωση φαίνεται από τον τρόπο που φιλτράρεται ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα, δίχως να περνάει στο εσωτερικό. Το μοναδικό στοιχείο αρνητικής κριτικής αποτελεί η αριστερή εμπρός κάθετη κολώνα, γιατί περιορίζει την ορατότητα του οδηγού μπαίνοντας σε κλειστές στροφές.
Οικονομία στις μετακινήσεις
Στοιχείο αναφοράς αποτελεί η οικονομία που επιτυγχάνει ο 1.5 dCi κινητήρας τόσο σε συνθήκες πόλης όσο και σε μικτό κύκλο. Οι εργοστασιακές μετρήσεις κάνουν λόγο για 4,5 λίτρα εντός πόλης, 3,7 λίτρα εκτός πόλης και 4 λίτρα σε μικτό κύκλο. Η κατανάλωση που σημειώσαμε στο ταξίδι των 1.344 χιλιομέτρων ήταν 4,7 λίτρα/100 χλμ. αλλά με συνεχόμενη χρήση του Air Condition λόγω καύσωνα. Η μέση ωριαία ταχύτητα ήταν 46 χλμ/ώρα, χαμηλή βέβαια, η οποία δικαιολογείται ωστόσο από το γεγονός ότι καλύψαμε εκατοντάδες χιλιόμετρα σε συνθήκες πόλης με συνεχόμενα "σταμάτα-ξεκίνα".
Συνολικά καταγράψαμε 1.344 χιλιόμετρα με το Renault Clio Van με μέση κατανάλωση 4.7 λίτρα/100 χλμ.
Φόρτωμα με κρασιά
Άραγε πόσα χαρτοκιβώτια χωράνε στην κλούβα του Clio Van; Για να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα επισκεφτήκαμε το οινοποιείο των αδερφών Απόστολου και Νικόλαου Νικολούλη στη Χάλκη Λάρισας όπου μας ετοίμασαν την επόμενη παραγγελία τους.
Στο χώρο φόρτωσης χώρεσαν 37 χαρτοκιβώτια με διαστάσεις 32 εκατοστά μήκος, 23 εκατοστά πλάτος και 17 εκατοστά ύψος.
Το εσωτερικό μήκος της κλούβας είναι 1.180 χιλιοστά, το πλάτος της 1.038 χιλιοστά το οποίο περιορίζεται στα 1.011 χιλιοστά στους θόλους των τροχών και το ύψος της 1.448 χιλιοστά. Η φόρτωση των αντικειμένων γίνεται εύκολα τόσο από την πίσω πόρτα όσο και από τις δύο πλαϊνές. Η κλούβα χωρίζεται από την καμπίνα οδήγησης με μεταλλικό διαχωριστικό το οποίο έχει πλέγμα για καλύτερη ορατότητα προς τα πίσω.
Χάρη στο αποσπώμενο αναδιπλούμενο κάλυμμα ο οδηγός μπορεί να ξεχωρίσει τις παραγγελίες ανάλογα με τη σειρά που θα γίνει το ξεφόρτωμα. Στην επάνω πλευρά τοποθετούνται αυτές που πρέπει να ξεφορτωθούν πρώτα. Το κάλυμμα μπορεί να αντέξει αρκετά κιλά.
Με το αποσπώμενο αναδιπλούμενο κάλυμμα αφενός μεν προστατεύεται το εμπόρευμα από αδιάκριτα βλέμματα αφετέρου δε πάνω σε αυτό μπορούν να τοποθετηθούν εμπορεύματα τα οποία πρέπει να ξεφορτωθούν πρώτα. Επίσης, η πλαστική επένδυση του δαπέδου προστατεύει με τον καλύτερο τρόπο το εμπόρευμα από τυχόν φθορές. Συνολικά φορτώσαμε 37 χαρτοκιβώτια διαστάσεων 32 εκατοστών μήκος , 23 πλάτος και 17 ύψος.
Το φως στην αριστερή πλευρά της κλούβας εξυπηρετεί σημαντικά στις βραδινές παραδόσεις.
Διανομή στο κέντρο της Λάρισας
Η επόμενη παραγγελία αφορά τη μεταφορά των κρασιών στο κέντρο της Λάρισας, σε στενούς δρόμους με δύσκολα περάσματα. Άλλωστε ο επαγγελματικός προορισμός του Clio Van αφορά στο σύνολό του αστικές μεταφορές. Στα πρώτα βασικά ατού καταγράφουμε το καλό κόψιμο του τιμονιού, το οποίο παράλληλα είναι ελαφρύ στη χρήση του. Επίσης, οι συμπαγείς διαστάσεις του με μήκος 4.063 χιλιοστά το καθιστούν ιδιαίτερα ευέλικτο. Στο παρκάρισμα σημαντική βοήθεια αποτελεί η κάμερα οπισθοπορείας η οποία προσφέρει αυξημένο οπτικό πεδίο με άριστη ευκρίνεια. Οι δύο πλαϊνοί καθρέφτες παρέχουν καλή ορατότητα, αν και ο μεσαίος εσωτερικός καθρέφτης θα θέλαμε να είναι μεγαλύτερος.
Εξοπλισμός ασφαλείας
Το Clio Van διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό πλούσια γκάμα συστημάτων ασφαλείας, όπως το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESP), το Brake Assist με την υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, το ESR κατά της ολίσθησης των τροχών και το Hill Assist για την ομαλή εκκίνηση σε ανηφορικούς δρόμους.
Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με τα πιο σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας για άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις.
Επιπλέον, σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας εξοπλίζεται με μετωπικούς αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς εμπρός αερόσακους για προστασία κεφαλιού θώρακα, ζώνες ασφαλείας οδηγού και συνοδηγού με προεντατήρες και περιοριστές ισχύος καθώς και τα προσκέφαλα με σύστημα αποφυγής τραυματισμού αυχένα.
Εμφάνιση που μετράει
Αναμφίβολα, η εμφάνιση αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής ενός αυτοκινήτου από πολλούς υποψήφιους αγοραστές, και σε αυτό τον τομέα το Clio τα πάει περίφημα. Η ελκυστική σχεδίασή του είναι κάτι που αρέσει στο κοινό και ήδη κατέχει ισχυρή θέση ανάμεσα στα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού.
Ο μπροστινός αιχμηρός προφυλακτήρας, τα φωτιστικά τύπου led, η νέα γκάμα τροχών ελαφρού κράματος καθώς και οι τονωμένοι πίσω θόλοι των τροχών αποτελούν τα βασικά στοιχεία της εξωτερικής όψης του. Ο σχεδιασμός των πίσω φωτιστικών σωμάτων είναι κομψός με όμορφο τελείωμα. Οι δύο πίσω πόρτες ανοίγουν με κάθετη χειρολαβή οι οποίες δίνουν στο αυτοκίνητο την εικόνα κουπέ. Η σπορτίφ εικόνα του αυτοκινήτου ενισχύεται από την αεροτομή στην οροφή.
Μοντέρνο εσωτερικό
Εκτός από ελκυστική εξωτερική εμφάνιση το Clio Van διαθέτει εσωτερικό το οποίο κερδίζει επίσης τις καλύτερες εντυπώσεις. Τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό φαίνονται ικανά να αντέξουν στο χρόνο, χωρίς ενοχλητικούς ήχους και τριγμούς. Τα διακοσμητικά λάκας και χρωμίου αναβαθμίζουν την ποιότητα.
Μοντέρνο και εργονομικό το εσωτερικό.
Παράλληλα οι ταπετσαρίες των καθισμάτων καθαρίζονται εύκολα και έχουν ευχάριστους χρωματισμούς. Στον τομέα της εργονομίας βάζουμε άριστα καθώς όλα τα κουμπιά με τις διάφορες λειτουργίες βρίσκονται κοντά στα δάχτυλα του οδηγού. Οι αποθηκευτικές λύσεις περιορίζονται στις τσέπες των θυρών και στην πλευρά του συνοδηγού. Σίγουρα έξυπνη λύση θεωρούμε τη θήκη στην εσωτερική πλευρά του υποβραχιόνιου, κυρίως για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.
Σύστημα Media Nav Evolution
Μέσω της οθόνης αφής 7 ιντσών ο οδηγός έχει πρόσβαση στο συγκεκριμένο σύστημα το οποίο παρέχει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, το τηλέφωνο, τα πολυμέσα καθώς και το Driving Eco2. Όσον αφορά το τελευταίο αυτό αξιολογεί διαρκώς την οδήγηση σχετικά με την επιτάχυνση και τις αλλαγές στο κιβώτιο ταχυτήτων, δίνοντας αστέρια ανάλογα με τις επιδόσεις του, κρίνοντας μέχρι το 100. Με τον τρόπο αυτό ο οδηγός μπορεί να βελτιώσει το οδηγικό του στυλ, αλλά και ο υπεύθυνος στόλου των αυτοκινήτων κάθε εταιρείας μπορεί να κρίνει ξεχωριστά τον τρόπο οδήγησης των οδηγών. Επιπλέον, με την αναφορά ταξιδιού καταγράφεται η μέση κατανάλωση και η μέση ταχύτητα.
Από την οθόνη αφής 7 ιντσών ο οδηγός αποκτά πρόσβαση στο σύστημα Media Nav Evolution με χρήσιμες πληροφορίες.
Στο δια ταύτα με 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια, χαμηλό κόστος συντήρησης (service κάθε 30.000 χιλιόμετρα), μειωμένο κόστος λόγω χαμηλής κατανάλωσης, αυξημένο χώρο στην κλούβα και με ευελιξία στην οδήγησή του, θεωρούμε ότι το Renault Clio Van αποτελεί μια αξιόπιστη και σοβαρή πρόταση στην κατηγορία του.