Η Mercedes-Benz Vans προχωρά με γρήγορο ρυθμό στην πλήρη αναδιάταξη και προσαρμογή της παραγωγικής της βάσης στην Ευρώπη, με στόχο να γίνει κυρίαρχη στα οχήματα με ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης.
Με φουλ ηλεκτρικά μεσαία και μεγάλα vans άμεσα διαθέσιμα σε όλες τις αγορές, και το επικείμενο λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού νέου Citan, η εταιρεία διαθέτει ηλεκτρικά οχήματα και στις τρεις κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς. Δηλωμένος στόχος της Mercedes είναι, μέχρι τα μισά της δεκαετίας που διανύουμε, όλα τα νέα μοντέλα LCV που θα λανσάρει να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, ενώ είναι ήδη γνωστό ότι, κάποια στιγμή μέχρι τότε, θα σταματήσει τελείως η εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κατασκευαστής εξελίσσει και (επενδύει σε) μία νέα, modular πλατφόρμα/σασί με την ονομασία VAN.EA., αποκλειστικά για μεσαία και μεγάλα ηλεκτρικά van.
Η εστίαση στην παραγωγή αποκλειστικά ηλεκτρικών van συνεπάγεται φυσικά και μεγάλη αύξηση στα κόστη προμήθειας των απαραίτητων εξαρτημάτων, γι' αυτό και θα αλλάξει ολόκληρη η δομή των γραμμών παραγωγής LCV στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, στο εργοστάσιο του Ντίσελντροφ, όπου κατασκευάζονται σήμερα τα Sprinter και eSprinter, θα γίνουν επενδύσεις 400 εκατομμυρίων ευρώ, και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει εκεί η παραγωγή του eSprinter επόμενης γενιάς, το οποίο φυσικά θα «πατάει» στην πλατφόρμα VAN.EA.
Τα ίδια, σε γενικές γραμμές ισχύουν και για το εργοστάσιο του Λούντβιχσφελντε, ενώ κάποιο από τα εργοστάσια της Mercedes-Benz AG στην Ανατολική ή Κεντρική Ευρώπη θα επιλεγεί σύντομα για τον ίδιο σκοπό. Να σημειωθεί τέλος ότι, σημαντικό ρόλο στα συγκεκριμένα σχέδια αναμένεται να έχει το όποιο σχήμα προκύψει από την συνεργασία (μνημόνιο κατανόησης αρχικά) για την από κοινού κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών μεγάλων van, της Mercedes-Benz Vans με τη νεοφυή αμερικανική εταιρεία Rivian. Όσο για το επόμενης γενιάς ηλεκτρικό Sprinter, η παραγωγή του ξεκινά το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και η εταιρεία αναφέρει ότι, η αυτονομία του θα είναι διπλάσια από την αντίστοιχη της τρέχουσας γενιάς.