Μόνο με πιστοποιητικό ασφάλειας καλής ορατότητας, θα εισέρχονται τα φορτηγά εντός της ευρύτερης περιοχής του Λονδίνου.

Συγκεκριμένα, από την 26η Οκτωβρίου 2020, όλα τα φορτηγά άνω των 12 τόνων που δραστηριοποιούνται ή απλά εισέρχονται εντός της ευρύτερης ζώνης της βρετανικής πρωτεύουσας όπως φαίνεται στον χάρτη, θα πρέπει απαραιτήτως να φέρουν πιστοποιητικό ασφαλείας, σύμφωνα με το πρότυπο Direct Vision Standard (DVS).

Το εν λόγω πρότυπο μετράει την ορατότητα που έχουν οι οδηγοί των φορτηγών μέσω των παραθύρων των καμπινών τους προς τους καθρέπτες και τον περιβάλλοντα χώρο, αξιολογώντας στη συνέχεια την ασφάλεια που παρέχουν σε πεζούς, ποδηλάτες και λοιπούς αδύναμους χρήστες του οδικού δικτύου. Η επίδοση του κάθε φορτηγού βάσει του DVS αποτυπώνεται με αστέρια, με τα μηδέν αστέρια να υποδηλώνουν χαμηλά επίπεδα ασφάλειας και τα πέντε να δείχνουν πως ο οδηγός έχει την καλύτερη δυνατή άμεση ορατότητα από το κάθισμά του.

Από τις 26 Οκτωβρίου του επόμενου έτους, η ελάχιστη επίδοση για κάθε 12τόνο ή βαρύτερο φορτηγό προκειμένου να εισέλθει στο Λονδίνο θα είναι το ένα (1) αστέρι, ενώ από το 2024 θα χρειάζονται απαραιτήτως τουλάχιστον τρία (3) αστέρια. Τονίζεται, πως το εν λόγω μέτρο θα ισχύει 24 ώρες το 24ώρο, επτά ημέρες την εβδομάδα.

greater_london_0.jpg

Η ευρύτερη ζώνη του Λονδίνου, στην οποία θα τεθεί σε ισχύ το πρότυπο Direct Vision Standard (DVS).

Τι σημαίνει το DVS στην πράξη

Τι γίνεται, όμως, όταν ένα φορτηγό δεν πληροί τις ελάχιστες απαιτήσεις του DVS ή δεν έχει βαθμολογηθεί καν; Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του Συστήματος Ασφάλειας, που αποτελεί το σύνολο των μέτρων ασφαλείας που διαθέτει το φορτηγό (όχι από το εργοστάσιο κατασκευής του), τα οποία αναφέρονται παρακάτω και έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη μείωση των κινδύνων που υπάρχουν για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, από την παρουσία ενός βαρέως οχήματος. Αυτά, είναι:

  1. Ο καθρέπτης πεζοδρομίου που πρέπει να είναι τοποθετημένος στην πλευρά του οχήματος που βρίσκεται προς το κράσπεδο.

  2. Ο καθρέπτης προφυλακτήρα που χρειάζεται να βρίσκεται στο εμπρόσθιο μέρος του οχήματος.

  3. Η πλευρική προστασία που πρέπει να φέρει το φορτηγό χαμηλά και στις δύο πλευρές του (εκτός εάν αυτό δεν είναι πρακτικό ή αποδεικνύεται αδύνατο).

  4. Τα εξωτερικά αυτοκόλλητα και οι ενδείξεις, που πρέπει να είναι εμφανή ώστε οι ευάλωτοι χρήστες να προειδοποιούνται για τους κινδύνους που ελλοχεύουν γύρω από το όχημα.

  5. Ένα σύστημα αισθητήρων, το οποίο θα προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία ανθρώπων στην αριστερή πλευρά του οχήματός του.

  6. Ο μηχανισμός ηχητικής προειδοποίησης ελιγμών, που θα ενεργοποιείται όταν το φορτηγό πραγματοποιεί αριστερή στροφή.

  7. Το σύστημα καμερών, ώστε να παρακολουθείται η πλευρά του οχήματος που βρίσκεται προς το κράσπεδο.

Στην περίπτωση που κάποιο όχημα με μηδέν αστέρια, καταφέρει να αποκτήσει ένα εγκεκριμένο Σύστημα Ασφάλειας, θα λάβει άδεια εισόδου στο Λονδίνο έως το 2024, κάτι που θα ισχύει και για τα φορτηγά με 1 ή 2 αστέρια, τα οποία όμως δεν έχουν την πρόσθετη υποχρέωση για τον παραπάνω εξοπλισμό ασφάλειας. Αντιθέτως, δεκαετή άδεια θα λάβουν τα βαρέα φορτηγά που αξιολογήθηκαν με τρία και άνω αστέρια.

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις

Σημειώνεται πως το πρότυπο DVS του Ην. Βασιλείου, εφαρμόζεται παγκοσμίως για πρώτη φορά και αποτελεί μια πρωτοβουλία του Δημάρχου του Λονδίνου, Σαντίκ Χαν, ο οποίος έχει τοποθετήσει ψηλά στην ατζέντα του την οδική ασφάλεια των πολιτών. Άλλωστε, στόχος της πρωτεύουσας του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι έως το 2041 να εξαλειφθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί από τροχαία δυστυχήματα.

Τονίζεται, πως παρόλο που η εφαρμογή δεν θα αρχίσει πριν από τον Οκτώβριο του 2020, οι αιτήσεις για άδειες ασφαλείας ήδη κατατίθενται. Η υποβολή αίτησης είναι δωρεάν και μπορεί να γίνει online μέσω του ακόλουθου συνδέσμου: https://tfl.gov.uk/modes/driving/dvs-safety-permit-application/.

19c0064_015-2_0.jpg

Το Λονδίνο προωθεί ευθέως τα MirrorCam συστήματα, επιβεβαιώνοντας τη συμβολή τους στη μείωση των ατυχημάτων.