Το Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, στο οποίο συμμετείχε και ο Έλληνας υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, δεν κατάφερε να καταλήξει σε πολιτική συμφωνία, πάνω σε σημαντικά νομοθετικά κείμενα που αφορούν στις μεταφορές της Ένωσης, όπως η επικαιροποίηση των κανόνων της ΕΕ για τα τέλη χρήσης του οδικού δικτύου («ευρωβινιέτα»).

Η ελληνική πλευρά - αν και συμφώνησε με τους γενικότερους στόχους της προστασίας του περιβάλλοντος που επιδιώκονται και της αρχής «ο ρυπαίνων κι ο χρήστης πληρώνει» - εξέφρασε κάποιες επιφυλάξεις, ως προς το κείμενο που παρουσίασε η φινλανδική Προεδρία, δεδομένου ότι θα αύξανε σημαντικά το μεταφορικό κόστος.

Σημειώνεται, πως το κόστος των διοδίων με βινιέτα (χρονοχρέωση τελών) όπως προτείνεται από την ΕΕ, πρέπει να είναι ανάλογο με τα «Euro» του οχήματος (εκπομπές ρύπων) και ίσως με νυχτερινές διελεύσεις για οχήματα με πολλά «ντεσιμπέλ». Το σύστημα πληρωμής διοδίων με βινιέτα εφαρμόζεται σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.

147d283ea4da984a835a17e8ea9aeee7_1_0.jpg

Σημείο πώλησης βινιέτας στη Βουλγαρία.

Μηδενικοί θάνατοι από τροχαία ως το 2050

Στο μεταξύ, στο πλαίσιο των εργασιών του Συμβουλίου, ο κ. Καραμανλής, συνεχάρη τη νέα Ρουμάνα Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ, κα Adina-Ioana Vălean (φωτό), για την ανάληψη των καθηκόντων της.

«25.000 θάνατοι ετησίως είναι απλώς απαράδεκτοι. Θα πρέπει να μοιραστούμε το στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα έως το 2030 σε σύγκριση με το 2020», τόνισε η κα Vălean κατά την εναρκτήρια δήλωσή της προς τους ευρωβουλευτές, συμπληρώνοντας: «Για την οδική ασφάλεια δεσμευόμαστε με το “μηδενικό όραμα” μηδενίζοντας τους θανάτους έως το 2050. Θέσαμε μια στρατηγική και σχεδιάζω να την προωθήσω έντονα. Με τη στρατηγική έρχονται και οι ενέργειες».

adina_ioana_valean_20180629_0306_0.jpg

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ETSC (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών).