Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. και η ΔΕΗ Α.Ε. ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης (Memorandum of Understanding – MOU) για τη διαμόρφωση του πλαισίου και την υλοποίηση, μέσω κοινοπρακτικού σχήματος (Joint Venture), έργων στον τομέα του πράσινου Υδρογόνου. Η συμμετοχή της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ στο κοινό μετοχικό σχήμα θα ανέλθει σε 51% και της ΔΕΗ σε 49%.
Η Κοινοπραξία πιστεύει ότι μπορεί να ηγηθεί της ανάπτυξης της οικονομίας του Υδρογόνου στην Ελλάδα, έχοντας πρόσβαση στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές της ΔΕΗ Α.Ε., εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα τη δυναμικότητα και τεχνογνωσία της MΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. ως μιας εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών ομίλων στη χώρα. Η σκοπούμενη Κοινοπραξία έχει στόχο την ανάπτυξη έργων παραγωγής και αποθήκευσης πράσινου Υδρογόνου στη χώρα, διευκολύνοντας έτσι την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας σε ένα περιβάλλον καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα (Net Zero).
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην ανάπτυξη δικτύου πρατηρίων υδρογόνου για τον εφοδιασμό φορτηγών που θα κατασκευάζονται με καύσιμο το υδρογόνο.
Οι προοπτικές της υδρογονοκίνησης στη χώρα μας
Η πρώτη επίσημη αναφορά για την υδρογονοκίνηση στη χώρα μας έγινε πέρυσι τον Ιούλιο από τον τότε υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη:
«Στις νέες καθαρές τεχνολογίες περιλαμβάνεται και το υδρογόνο. Αναμένοντας τον χαρακτηρισμό του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών στη χώρα μας, που αποτελεί το πρώτο βήμα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα κληθεί να διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που άπτονται της χρήσης του νέου καυσίμου», ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης μιλώντας στο Συνέδριο «International Energy Exhibition of Greece» που διεξήχθη στη Χερσόνησο Ηρακλείου Κρήτης.
Περιέγραψε, κατόπιν, τις απαιτήσεις για την ανάπτυξη της υδρογονοκίνησης που είναι οι σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων, δηλαδή πρατήρια υδρογόνου, οι προδιαγραφές των εγκαταστάσεων, οι προδιαγραφές ασφαλείας, η ταξινόμηση και ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων υδρογόνου και, φυσικά, η τεχνική υποστήριξη σε εξειδικευμένα συνεργεία και τεχνίτες που να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να ελέγχουν και να επισκευάζουν αυτά τα οχήματα, προκειμένου να εξασφαλίζεται και η υποστήριξη του οχήματος σε όλο τον κύκλο ζωής του.
Από την πλευρά του, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σχέσεων, Γιώργος Αλεξάκης, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο τόνισε:
«Πρακτικές εφαρμογές του υδρογόνου μπορούν να υλοποιηθούν στο νησί μας, στην Κρήτη, όπως είναι: Πρατήρια Υδρογόνου κατά μήκος του νέου ΒΟΑΚ, σε λεωφορεία ΚΤΕΛ αστικά και υπεραστικά, σε ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα στον μεγάλο στόλο των rent a car, στη λειτουργία Βιοτεχνικών Επιχειρηματικών Πάρκων με ενέργεια από υδρογόνο, στα Λιμάνια της Κρήτης, στο Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Κρήτης στο Καστέλι».