Τροχοί & TIR

Ναι στον άξονα «Δυτικών Βαλκανίων». Eπιτυχία για Βουλγαρία. Ανταγωνισμός για την Εγνατία

Το συμβούλιο των υπουργών μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη συνεδρίαση της 5/12/22, συμπεριέλαβε την κατασκευή του οδικού άξονα Σόφια – Σκόπια – Δυρράχιο - Μπάρι ως τον νέο διάδρομο μεταφορών «Δυτ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 10/12/2022 - 12:02
Κοινοποίηση στα Social Media
αξονας βαλκανιων

Το συμβούλιο των υπουργών μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη συνεδρίαση της 5/12/22, συμπεριέλαβε την κατασκευή του οδικού άξονα Σόφια – Σκόπια – Δυρράχιο - Μπάρι ως τον νέο διάδρομο μεταφορών «Δυτικών Βαλκανίων – Ανατολικής Μεσογείου» μετά από πολύμηνες προσπάθειες του αντιπροέδρου της βουλγαρικής κυβέρνησης και υπουργού μεταφορών Hristro Alexiev.



«Πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία για τη Βουλγαρία. Ο άξονας αυτός θα έχει προτεραιότητα κατασκευής για την ολοκλήρωση του συνολικού Ευρωπαϊκού δικτύου αυτοκινητόδρομων και η έγκρισή του από το Συμβούλιο υπουργών των μεταφορών ανοίγει παράλληλα το δρόμο για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του», ανέφερε ο κ. Alexiev και σημείωσε: «Με πνεύμα ενότητας, οι δύο χώρες της Ε.Ε. η Βουλγαρία και η Ιταλία μαζί με την Βόρεια Μακεδονία και την Αλβανία, προχωρούν με επιτυχία προς την υλοποίηση του έργου που περιλαμβάνεται στην κοινή διακήρυξη μας της 25 Νοεμβρίου 2022, που αφορά στην κατασκευή του Ευρωπαϊκού διαδρόμου Νο8 (EU Corridor No 8), έργο που θα συμβάλει στην ανάπτυξη των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων».



Ο διάδρομος 8 από το Svilengrad της Βουλγαρίας (σύνορο με την Τουρκία) μέχρι το λιμάνι του Δυρραχίου της Αλβανίας έχει μήκος 960-1220 χιλιομέτρων (ανάλογα με τη διαδρομή) και διέρχεται από τις πόλεις Burgas/Varna, Plovdiv, Sofia, Kyustendil, Deve Bair, Curve Palanka, Kumanovo, Skopje, Tetovo, Kitshevo, Elbasan, Tirana, Durrej (Δυρράχιο).

Ανταγωνιστικά προς την Εγνατία

Η ολοκλήρωση του παραπάνω οδικού άξονα εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά της Εγνατίας Οδού σε βαθμό που θα εξαρτηθεί από το συνολικό κόστος προσέγγισης στα Ιταλικά λιμάνια. Δηλαδή, το οδικό κόστος (διόδια, τιμή πετρελαίου κ.λπ.) από τα Ελληνο-τουρκικά σύνορα μέσω Εγνατίας προς Ηγουμενίτσα σε σύγκριση με το οδικό κόστος μέσω Βουλγαρίας προς Δυρράχιο.

Στο κόστος αυτό προστίθεται και ο ναύλος από Ηγουμενίτσα προς Ανκόνα σε σύγκριση με τον αντίστοιχο ναύλο Δυρραχίου προς Ανκόνα, όπως θα ισχύει μετά την ολοκλήρωση του Corridor 8.



Γνωρίζουμε όλοι, ότι στις διεθνείς μεταφορές μετράει και το τελευταίο ευρώ, οπότε μια διαφορά στο συνολικό κόστος (οδικό-θαλάσσιο) θα ευνοήσει τον ένα ή τον άλλο οδικό άξονα αλλά ο διάδρομος των «Δυτικών Βαλκανίων» Νο8, θα έχει το πλεονέκτημα του σύγχρονου Ευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου σε σχέση με την Εγνατία Οδό που υπολείπεται σε ΣΕΑ και όχι μόνο.



 

PreviousNext