Τροχοί & TIR

Νέα γενιά χωματουργικών και εργοταξιακών DAF. Η DAF εφορμά στα εργοτάξια

Η DAF Trucks ολοκληρώνει την ολοκαίνουρια γκάμα της νέας γενιάς που απαρτίζονταν μέχρι τώρα από τα XD, XF, XG και XG+ με την παρουσίαση ενός φοβερού πλήθους νέων τρακτόρων με κίνηση σε δύο άξονες κα
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 10/04/2023 - 16:54
Κοινοποίηση στα Social Media

Η DAF Trucks ολοκληρώνει την ολοκαίνουρια γκάμα της νέας γενιάς που απαρτίζονταν μέχρι τώρα από τα XD, XF, XG και XG+ με την παρουσίαση ενός φοβερού πλήθους νέων τρακτόρων με κίνηση σε δύο άξονες και μονών φορτηγών για εκτός και εντός δρόμου χρήση, τα οποία είναι όλα τους καινούργια μέχρι και την τελευταία βίδα του σασί. 

Ανάμεσά τους βρίσκουμε και τα XDC και XFC που ο κατασκευαστής παρουσίασε (στατικά) στην τελευταία έκθεση ΙΑΑ, αλλά πλέον και σε 4x2 διαμορφώσεις. Επιπλέον, για μεταφορικό έργο όπου απαιτείται ένα πιο σκληροτράχηλο, χωρίς off-road ικανότητες, όχημα, οι Ολλανδοί λανσάρουν για τα XD και XF τη νέα έκδοση Extra Robust. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, η DAF βρίσκεται σε μία ιδιαίτερα προνομιούχο θέση καθώς διαθέτει τη νεότερη γκάμα φορτηγών της αγοράς, και απομένει μόνο να δούμε τι θα κάνει η εταιρεία με την πιθανή αντικατάσταση των LF στην κατηγορία των διανομών.

XDC και XFC

Ποτέ πριν στην ιστορία της ολλανδικής φίρμας δεν υπήρξαν χωματουργικά φορτηγά, που να δείχνουν (οπτικά και ουσιαστικά) τέτοια στοχευμένη και «άγρια» κατασκευή για εκτός δρόμου χρήση –τα νέα XDC και XFC είναι
ακριβώς αυτό. Ξεχωρίζουν άμεσα από τα ασφάλτινα μοντέλα της DAF χάρη στις κατάμαυρες γρίλιες της μάσκας, τον χαλύβδινο προφυλακτήρα, την «ποδιά» προστασίας για το σύστημα ψύξης και τα LED φώτα ομίχλης. Η μίνιμουμ απόσταση από το έδαφος φτάνει σε κάποιες διαμορφώσεις τα 40 εκατοστά, ενώ η γωνία προσέγγισης είναι 25 ο . Διατίθενται σε εκδόσεις 8x4, 6χ4 και από τον φετινό Απρίλη και ως 4x2.

Νέοι συζυγείς άξονες και 6x4 και 8x4 για εφαρμογές επί ασφάλτου

Οι Ολλανδοί λανσάρουν επίσης νέους tandem άξονες, μονού υποβιβασμού και υποβιβασμού πλήμνης με ικανότητα φόρτισης από 19 έως 26 τόνους, και τελική σχέση μετάδοσης από 3,46:1 έως 7,21:1. Όλοι τους είναι διαθέσιμες και για χωματουργικές εφαρμογές, αλλά επί ασφάλτου, ως 6x4 και 8x4, για τα DAF XD και XF. Oι 6x4 και 8x4 τράκτορες είναι διαθέσιμοι ως XD και XF, ενώ τα XG και XG+ θα διατίθενται ως τράκτορες 6x4, ή 8x4 μονά φορτηγά με διευθυντήριο («τιμόνι»), μη κινητήριο τελευταίο άξονα. 

Για πολύ βαριές εφαρμογές/ειδική Μεταφορά, ο heavy duty 8x4 τράκτορας θα είναι διαθέσιμος ως XF, XG και XG+, επίσης με «τιμόνι» τον τελευταίο άξονα. Η DAF επίσης θα προσφέρει στους πελάτες που το επιθυμούν ένα υδροστατικό εμπρός άξονα με κατ’ επιλογή μετάδοση της κίνησης, ονόματι PXP. Υπάροχουν επίσης νέοι δυναμολήπτες (PTO), τετράξονα DAF με ένα μόνο κινητήριο άξονα, ενώ το «πακέτο» Extra Robust ξεχωρίζει από τον πιο «επιθετικής» σχεδίασης προφυλακτήρα, και την front under-run protection. Όλα τα νέα DAF συνδυάζονται με τους κινητήρες MX-11 και MX-13 με κιβώτιο TraXon και λογισμικό εξελιγμένο για τις συγκεκριμένες χρήσεις. Αναλυτικά στο τεύχος Μαΐου του ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR.

PreviousNext