Η Scania έχει επιδοθεί το τελευταίο έτος σε μία ομοβροντία παρουσίασης νέων μοντέλων φορτηγών σε όλα τα τονάζ και για κάθε μεταφορική εφαρμογή. Όλα, ανεξαιρέτως, βασίζονται σε νέα σασί και καμπίνες και αναθεωρημένα στοιχεία της γραμμής μετάδοσης κίνησης. Είδαμε (και οδηγήσαμε) κατά σειρά, τα νέα S, R, G και τώρα, προστίθενται τα νέα P και ΧΤ. Η μεγάλη είδηση είναι η σειρά ΧΤ, που ανακοινώθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου, αποτελεί την πρώτη αμιγώς χωματουργική γκάμα οχημάτων στην ιστορία του κατασκευαστή. Με Mercedes, Volvo και Renault να έχουν εξειδικευμένα μοντέλα αποκλειστικά για εργοταξιακή χρήση, οι Σουηδοί κλείνουν με πειστικό τρόπο ένα σημαντικό κενό που υπήρχε στη γκάμα τους.
Η εμφάνιση είναι εντυπωσιακή, πιο σκληοτράχηλη και επιθετική από τα Scania για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων, και κυριαρχούν ο νέος μεταλλικός προφυλακτήρας με την πολύ αυξημένη γωνία προσέγγισης, η διαφορετική μάσκα και οι νέοι καθρέφτες. Οι πελάτες μπορούν πρακτικά να διαμορφώσουν κάθε παράμετρο του οχήματος, από νέους τύπους επενδύσεων για την καμπίνα έως ειδικές εισαγωγές αέρα για εργοτάξια με υπερβολική σκόνη. Οι εκδόσεις HD φέρουν δύο φίλτρα αέρα που αντέχουν έως και 40 κιλά σκόνης προτού χρειαστούν καθαρισμό. Η (όρθια) εξάτμιση μπορεί να τοποθετηθεί είτε αριστερά είτε δεξιά πίσω από την καμπίνα. Δύο είναι οι επιλογές και για την (μηχανική) ανάρτηση 4 σημείων της καμπίνας με τη μία από αυτές να επιτρέπει μεγαλύτερο εύρος κίνησης για σκληρή εκτός δρόμου χρήση.
Για την εξέλιξη των νέων Scania και της σειράς ΧΤ απαιτήθηκε μία δεκαετία και δαπανήθηκαν 2 δις ευρώ. Τα ΧΤ θα προσφέρονται σε συνδυασμό με όλες τις νέες καμπίνες από την καινούργια P (παγκόσμια πρεμιέρα την εβομάδα που διανύουμε) έως την S και με όλη τη γκάμα κινητήρων από 280 έως 730 hp. Το λανσάρισμα των νέων χωματουργικών Scania συμπίπτει με την πρεμιέρα αρκετών νέων P και όλων των εκδόσεων G. Θα διατίθενται από κοντές καμπίνες με χαμηλή οροφή (P14) έως τη μεγαλύτερη Highline (S20). Πολύ σημαντική κατά τη γνώμη μας, η προσθήκη ηλεκτρικού χειρόφρενου -στην ίδια θέση με αυτή του συμβατικού- με υπερεξελιγμένες λειτουργίες ειδικά για τη συγκράτηση σε ανωφέρειες.
Οι θόλοι των τροχών είναι τεράστιοι για να μπορούν να τοποθετηθούν τροχοί όλων των διαστάσεων και υπάρχουν νέας σχεδίασης λασπωτήρες. Καινοτομίες υπάρχουν και στην ανάρτηση με κάθε πιθανή εκδοχή να διατίθεται από το εργοστάσιο. Η Scania λανσάρει και μία νέα δίφυλλη παραβολική για τους εμπρός άξονες με ικανότητα φόρτισης 9 τόνων, της οποίας οι σούστες έχουν πάχος 33 εκατοστών. Άξονες, αντιστρεπτικές και το γενικότερο "στήσιμο" είναι νέα. Θα διατίθενται τράκτορες και μονά φορτηγά σε κάθε πιθανό συνδυασμό αξόνων και μετάδοσης της κίνησης.
Μείνετε συντονισμένοι στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR για όλες τις λεπτομέρειες.