Τροχοί & TIR

Νεκρή πεζή από αυτόνομο όχημα της Uber

Το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα των Η.Π.Α. με συμμετοχή αυτόνομου οχήματος και πεζού, προκλήθηκε την Κυριακή 18 Μαρτίου στo Tempe της Αριζόνα, από ένα δοκιμαστικό μοντέλο της Uber. Νεκρή είναι η 49 ετ
Τετάρτη 21/03/2018 - 12:17
Κοινοποίηση στα Social Media

Το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα των Η.Π.Α. με συμμετοχή αυτόνομου οχήματος και πεζού, προκλήθηκε την Κυριακή 18 Μαρτίου στo Tempe της Αριζόνα, από ένα δοκιμαστικό μοντέλο της Uber.

Νεκρή είναι η 49 ετών, Elaine Herzberg, η οποία περπατούσε εκτός διάβασης πεζών κρατώντας το ποδήλατό της. Στο αυτοκίνητο, ένα Volvo XC90, υπήρχε χειριστής, ο Rafael Vasquez. Όπως φαίνεται το αυτόνομο όχημα της Uber κινείτο με λιγότερα από 65 χλμ./ώρα και χτύπησε την άτυχη γυναίκα δίχως να μειώσει ταχύτητα.

Μετά το τραγικό γεγονός, η Uber ανακοίνωσε πως σταματάει τις δοκιμές της σε αυτόνομα οχήματα, στο Φοίνιξ, το Πίτσμπουργκ, το Σαν Φρανσίσκο και το Τορόντο. Το συμβάν έρχεται να αναδείξει τα προβλήματα που προκύπτουν όταν τα λεγόμενα οχήματα «ρομπότ», αλληλοεπιδρούν με τους ανθρώπους, των οποίων τη συμπεριφορά δεν μπορούν να προβλέψουν. Νωρίτερα φέτος, πάντως, οι ρυθμιστικές αρχές της πολιτείας της Καλιφόρνιας επέτρεψαν τις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους, δίχως μάλιστα σε αυτά να υπάρχει κάποιος άνθρωπος.

Οι επικριτές του παραπάνω ισχυρίζονται πως το τελευταίο θανατηφόρο δυστύχημα, έρχεται να αποδείξει πως δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι για δοκιμές της τεχνολογίας αυτόματης οδήγησης σε αστικό περιβάλλον. Κάθε μέρα πεζοί διασχίζουν δρόμους δίχως να βρίσκονται (ως οφείλουν) σε διαβάσεις, αλλά τα αυτόνομα οχήματα υποτίθεται πως είναι σε θέση να αποφεύγουν πεζούς, ποδηλάτες και λοιπά εμπόδια, αποτρέποντας τα ατυχήματα πιο αποτελεσματικά από ότι ένας άνθρωπος. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες ηλεκτρονικών που εξελίσσουν τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

Υπενθυμίζουμε, τέλος, πως το δυστύχημα στην Αριζόνα δεν είναι το πρώτο θανατηφόρο με εμπλοκή αυτόνομου οχήματος, καθώς ήδη από το 2016 οι αισθητήρες ενός Tesla Model S δεν είχαν μπορέσει να εντοπίσουν ένα φορτηγό που διέσχιζε το δρόμο, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο άνθρωπος που καθόταν πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου. Τα λίγα τραγικά περιστατικά των τελευταίων ετών, αλλά και τα πολλά μικρότερης βαρύτητας, καθιστούν σαφές πως πρέπει να επανεξεταστεί το ζήτημα και να υιοθετηθούν αυστηρότεροι κανονισμοί.

PreviousNext