Ο γνωστός, σούπερ εξειδικευμένος κατασκευαστής Nooteboom Trailers, παρουσίασε το άκρως εντυπωσιακό τρέιλερ Wing Carrier XL (SWC-XL) τετραπλής επιμήκυνσης/ επέκτασης, που είναι ειδικά σχεδιασμένο για την ασφαλή μεταφορά των γιγάντιων πτερυγίων που φέρουν οι ανεμογεννήτριες.
Το τεράστιων διαστάσεων (πάνω από 85μέτρα μήκος) τρέιλερ τύπου WC-91-24V(QP), προσφέρει σύμφωνα με την εταιρεία, πρόσθετο μήκος και μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο, χωρίς να υφίστανται συμβιβασμοί στη δομική σταθερότητα της κατασκευής.
Νέες τεχνολογίες
Το SWC-XL αντιπροσωπεύει την επόμενη γενιά των Super Wing Carriers, η οποία περιλαμβάνει σημαντικές νέες τεχνολογίες. Μία από αυτές είναι η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Nooteboom «Wing Shaped Beam». Αυτή η έξυπνη κατασκευή επιτρέπει να παραμένει αρκετά χαμηλό το ύψος μεταφοράς πίσω από τον «λαιμό» του τρέιλερ, όπου φορτώνεται το παχύ άκρο του πτερυγίου της ανεμογεννήτριας.
Λόγω του συνεχώς αυξανόμενου βάρους των ολοένα και μεγαλύτερων πτερυγίων που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία αιολικής ενέργειας, το μπροστινό μέρος του ρυμουλκούμενου είναι εξοπλισμένο με μια ντόλυ, ένα τραπέζι 2 αξόνων κατάλληλο για ζεύξη σε φορτηγό 8×4. Το πίσω μέρος του Super Wing Carrier XL διαθέτει τέσσερις άξονες, όλοι κατευθυντήριοι (τιμόνι). Το δάπεδο φόρτωσης πίσω από το «λαιμό» μπορεί να επεκταθεί με πολλαπλά συρτάρια σε μήκος 75 μέτρων.
Με πρόσθετες πλάκες/έρμα, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει το βάρος της πλατφόρμας φόρτωσης του ρυμουλκούμενου σε αναλογία με το σχήμα και το βάρος της μεταφερόμενης πτέρυγας, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή των βαρών στους άξονες και διατηρώντας την επιθυμητή απόσταση από το έδαφος λαμβάνοντας υπόψη και τους περιορισμούς στο ύψος του κάθε δρομολογίου μεταφοράς.
Καθώς τα τελευταίας γενιάς πτερύγια είναι ακόμη πιο βαριά και μακρύτερα, η σταθερότητα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη σχεδίαση του τρέιλερ SWC-XL. Με την ενσωμάτωση του συστήματος διεύθυνσης στο 2άξονο τραπέζι (dolly) επιτεύχθηκε πρόσθετη σταθερότητα στο μπροστινό μέρος. Επιπλέον, οι εξαιρετικά ανθεκτικοί σε στρέψη δοκοί του πλαισίου και το αυξημένο πλάτος του αμαξώματος των 2.840 χιλιοστών (στο πίσω μέρος) παρέχουν πρόσθετη σταθερότητα.