Η Ford έδωσε στη δημοσιότητα όλες τις λεπτομέρειες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά για το ανανεωμένο Ranger, το οποίο θα μπει στην παραγωγή στα μέσα του 2019. Όπως είναι σύνηθες τα τελευταία χρόνια για την εταιρεία, το facelift δεν περιορίζεται στο αισθητικό κομμάτι, αλλά συνοδεύεται από ιδιαίτερα εκτεταμένες αναβαθμίσεις και βελτιώσεις: νέοι κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων, εκλεπτυσμένος διάκοσμος σαλονιού και τεχνολογία αιχμής στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, συνθέτουν ένα pick-up που δείχνει παραπάνω από ικανό να διατηρήσει την πρώτη θέση των ταξινομήσεων στην ελληνική και την ευρωπαϊκή αγορά. Οι αλλαγές είναι πολλές κι σημαντικές, και καθιστούν το νέο Ranger ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της νέας χρονιάς.
Το ντιζάιν του νέου Ranger παραμένει εν πολλοίς το ίδιο με το μοντέλο που γνωρίζουμε, καθώς οι επεμβάσεις των σχεδιαστών περιορίστηκαν στον εμπρός προφυλακτήρα και τη μάσκα όπου οι γρίλιες είναι τώρα διαχωρισμένες σε δύο οριζόντια τοποθετημένα τμήματα. Προστίθενται επίσης δύο νέες επιλογές σε χρώμα, οι Diffused Silver και Blue Lightning ενώ, στα ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας Xenon και τα φώτα ημέρας LED.
Εξίσου ενδιαφέρουσες είναι και οι αλλαγές στο διάκοσμο της καμπίνας, όπου η νέα απόχρωση Ebony Black σε επενδύσεις και διάφορα τμήματα του ταμπλό διαθέτουν πιο απαστράπτοντα χρώματα με μεγαλύτερο οπτικό «βάθος». Η προσπάθεια να αυξηθεί σημαντικά η προσλαμβάνουσα ποιότητα είναι εμφανής παντού, ακόμη και στον επιλογέα για το 10άρι αυτόματο σασμάν με συνδυασμό δέρματος και αλουμινίου.
Κινητήρας από Raptor
Η πιο σημαντική είδηση αφορά στη χρήση του νέου δίλιτρου και διπλοτούρμπινου κινητήρα EcoBlue τεχνολογίας SCR, με ισχύ έως 213 hp και 500 Nm μέγιστη ροπή, τιμές αμφότερες πιο υψηλές από τις αντίστοιχες του πεντακύλινδρου των 3,2 λίτρων. Πρόκειται για το ίδιο μηχανικό σύνολο που (θα) κινεί και το φοβερό και τρομερό Ranger Raptor: διπλή τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας η μία, υψηλής πίεσης και σταθερής γεωμετρίας η άλλη. Σε αυτή, τη Bi-turbo εκδοχή του, του EcoBlue, οι δύο τουρμπίνες δουλεύουν σειριακά στους χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα ενώ, σε υψηλές στροφές και φορτία η μικρή τουρμπίνα παρακάμπτεται και το μεγάλο τούρμπο σηκώνει πίεση για να αποδοθεί μεγαλύτερη ισχύς. Ο κινητήρας των 170 PS με τη μονή τουρμπίνα εξελίχθηκε ειδικά για να εξασφαλίζει καλύτερη ροή αέρα στις χαμηλές στροφές σε σχέση με τον απερχόμενο TDCi των 2,2 λίτρων, για καλύτερη και πιο άμεση απόκριση στο γκάζι σε μεγάλο φάσμα του στροφόμετρου. Τυποποιημένη μέση κατανάλωση στα 9,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η δεύτερη έκδοση ισχύος των 170 PS με μονή τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, διαθέτει μέγιστη ροπή 420 Nm και τυποποιημένη μέση κατανάλωση 8,3 λίτ./100 χλμ.
Κιβώτιο με 20 σχέσεις!
Και οι δύο κινητήρες θα εφοδιάζονται (προαιρετικά, πλην Raptor όπου είναι στάνταρ) με το νέο 10άρι σασμάν της Ford που είναι πρακτικά το ίδιο με το αντίστοιχο των F-150 και της Mustang. Πέρα από την αυτονόητη πιο ευρεία κλιμάκωση των σχέσεων, περιλαμβάνει ένα νέο έξυπνο λογισμικό ελέγχου, το οποίο αυτόματη προσαρμογή της στρατηγικής αλλαγής σχέσεων αναλόγως συνθηκών, σε πραγματικό χρόνο. Θεωρητικά, αυτό του επιτρέπει να επιλέγει πάντοτε (στην αυτόματη λειτουργία) την ιδανική σχέση που θα συνδυάζει τα ασυνδύαστα -υψηλή απόδοση, οικονομία καυσίμου και ομαλή λειτουργία. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη φαντασία για να αντιληφθεί κάποιος ότι, με το βοηθητικό κιβώτιο (transfer case) υπο-πολλαπλασιασμού των σχέσεων, έχεις στη διάθεσή σου 20 ταχύτητες, κάτι που υπόσχεται δυνατές συγκινήσεις σε ακραία τερέν εκτός δρόμου. Οι μηχανικοί της Ford εκτιμούν ότι, σε σχέση με το υφιστάμενο αυτόματο κιβώτιο η αύξηση της αποδοτικότητας ανέρχεται στο 9%, και 4% σε σύγκριση με το μηχανικό. Ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος EcoBlue φέρει σειρά λύσεων για μειωμένες τριβές των κυλίνδρων και πιεζοηλεκτρική τεχνολογία στο σύστημα ψεκασμού που παραπέμπει σε ακριβά επιβατικά.
Εκμετάλλευση, εκδόσεις
Το Ranger είναι ήδη κορυφαίο σε αρκετά σημεία που αφορούν την εκμετάλλευση και τις 4x4 δυνατότητες, οπότε αλλαγές σε στοιχεία όπως η ικανότητα διάσχισης υδάτινου εμποδίου ύψους 800 χιλιοστών, γωνία προσέγγισης 29ο αποφυγής 21ο και μίνιμουμ απόσταση από το έδαφος στα 230 χιλιοστά παραμένουν οι ίδιες. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.252 κιλά και η ικανότητα ρυμούλκησης –στις αγορές όπου επιτρέπεται- είναι 3.500 κιλά. Χονδρικά, το νέο Ranger θα διατίθεται στις ίδιες εκδόσεις αμαξώματος και εξοπλισμού που ήδη γνωρίζουμε, με κύρια διαφορά την ακόμη πιο εκτεταμένη λίστα βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού. Η ανάρτηση διαθέτει νέες ρυθμίσεις για πιο ποιοτική κύλιση, και υψηλότερη άνεση με το setup να είναι διαφορετικό ανάλογα με τον χαρακτήρα κάθε έκδοσης.
Μονοκάμπινο Regular Cab, Super Cab με μιάμιση καμπίνα, και διπλοκάμπινο Double Cab θα είναι οι επιλογές, όλα τετρακίνητα, με σύστημα συνδεσιμότητας τελευταίας γενιάς Ford Sync 3. Τα διπλοκάμπινα φέρουν τεχνολογία ενεργής μείωσης θορύβου, ενώ τα Limited (με νέο σχέδιο ζάντας στις 17 ίντσες) και Wildtrak θα συνοδεύονται με μακρά λίστα εξοπλισμού άνεσης όπως το νέο σύστημα ανύψωσης της πόρτας στην καρότσα, όπου οι δύο ράβδοι ανοίγματος και στήριξης θα απαιτούν ελάχιστη μυϊκή δύναμη για να κλείσει η πόρτα.
Πρεμιέρες στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας, πιο απλό είναι να γράψουμε ότι, απλά διατίθενται τα πάντα, παρά να τα απαριθμήσουμε. Ενδεικτικά, πέρα από τα ήδη διαθέσιμα συστήματα ενεργού συγκράτησης στη λωρίδα, «έξυπνο» αυτόματο πιλότο με σύστημα διατήρησης εγγύτητας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω και τα ευκόλως εννοούμενα (ESP με λειτουργία rollover mitigation) προστίθενται και κάποια καινοφανή για την κατηγορία. Αναφερόμαστε στα -πρεμιέρα για την κατηγορία- Pre-Collision Assist με αναγνώριση πεζού και Intelligent Speed Limiter. Το πρώτο από αυτά, με τη χρήση κάμερας και ραντάρ αναγνωρίζει την ύπαρξη πεζού στο οδόστρωμα στην πορεία του αυτοκινήτου, κι αν διαγνώσει πως ο οδηγός δεν αντιδρά μειώνει την απόσταση ανάμεσα στα τακάκια και τις δισκόπλακες και αν χρειαστεί, φρενάρει τελείως αυτόματα.
«Φορτωμένα» τα Ranger της ελληνικής αγοράς
Σε αυτά που αφορούν τους Έλληνες πελάτες, το Wildtrak θα είναι διαθέσιμο στην ιδιαίτερα δημοφιλή απόχρωση Saber Orange με φινίρισμα σε σκούρο τιτάνιο για τη μάσκα και τις εισαγωγές αέρα. Το ίδιο εφέ συνεχίζεται και στους εξωτερικούς καθρέπτες και τα χερούλια. Ο εσωτερικός διάκοσμος συνεχίζει στο πνεύμα του απερχόμενου μοντέλου, με ιδιαίτερα καλόγουστες σκούρες-σατέν αποχρώσεις στα διάφορα τμήματα από νίκελ, το φινίρισμα μαύρης λάκας σε διάφορες επιφάνειες και τις ακριβές δερμάτινες επενδύσεις που φέρουν ανάγλυφο το λογότυπο Wildtrak. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, πέρα από το πληρέστατο Sync 3, Apple CarPlay και Android Auto, το νέο FordPass Connect μεταβάλλει το Ranger σε ένα κινητό Wi-Fi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως 10 συσκευών. Συνδυάζεται με την εφαρμογή FordPass μέσω της οποίας μπορείς να δεις από το κινητό σου δεκάδες παραμέτρους της κατάστασης του Ranger από την ακριβή τοποθεσία του οχήματος έως το επίπεδο του λιπαντικού στον κινητήρα.
Σε επικοινωνία μας με την ελληνική Ford, τα στελέχη της εταιρείας μας είπαν ότι, τα πρώτα διαθέσιμα οχήματα θα είναι κυρίως τα δύο κορυφαία, Wildtrak και Raptor, και κρίνοντας από τις επιλογές των πελατών της εταιρείας στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, αναμένεται να εξαντληθούν εν ριπή οφθαλμού –ειδικά το Raptor που είναι τελείως custom κατασκευή και παράγεται σε περιορισμένους αριθμούς, με καλούδια όπως αγωνιστικές αναρτήσεις, πλήρως ντυμένη με μεταλλικές ποδιές «κοιλιά» και σπέσιαλ «δεσίματα» στο σασί. Λαμβάνοντας υπόψη και την πάγια τακτική της ελληνικής Ford, τα Ranger που θα διατεθούν εδώ, θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ακόμη πιο πλούσια εξοπλισμένα απ’ ό,τι περιγράφεται στο επίσημο δελτίο Τύπου της Ford, με κάμποσα έξτρα ως «δώρα» κάτι που σημαίνει πως θα είναι πιθανότατα τα πιο «φορτωμένα» σε στοιχεία άνεσης και ασφάλειας ελαφρά ημιφορτηγά της αγοράς.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο, πώς ένα Ford Ranger με το 2λιτρο κινητήρα EcoBlue Bi-turbo των 213 ίππων, κατάφερε να έλξει 15 τροχόσπιτα, δημιουργώντας ένα συρμό βάρους 20 τόνων και μήκους σχεδόν 100 μέτρων: