Παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του Opel Vivaro, το λανσάρισμα του οποίου στη χώρα μας αναμένεται περί το φθινόπωρο. Θα διατίθεται στις εκδόσεις Cargo panel van, crew cab με έως και έξι θέσεις, platform chassis και Combi για τη μεταφορά προσωπικού.

Για πρώτη φορά, το νέο μοντέλο θα προσφέρεται σε τρεις (αντί για δύο) εκδόσεις μήκους, που εκτείνονται στα 4,60, τα 4,95 ή τα 5,30 μέτρα. Ο χώρος φόρτωσης στο μεγαλύτερο μοντέλο, έχει χωρητικότητα μέχρι και 6,6 m3 και το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται ως και τα 1.400 κιλά, 200 κιλά περισσότερα από ότι στο απερχόμενο μοντέλο. Μεγαλύτερη κατά 500 κιλά είναι και η ελκτική ικανότητα που φτάνει μέχρι και τα 2.500 κιλά (απομειώνεται ωστόσο σύμφωνα με τη νομοθεσία της κάθε χώρας). Οι περισσότερες εκδόσεις έχουν ύψος περίπου στα 1,90 μέτρα, γεγονός που επιτρέπει στο νέο Vivaro να προσεγγίζει πάρκινγκ με χαμηλό ύψος.

Πλήθος εκδόσεων

Αναλυτικότερα, η «κοντή» έκδοση των 4,60 μέτρων προσφέρει αστική ευελιξία και ευχρηστία, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος και στον κύκλο στροφής των 11,30 μέτρων. Η εν λόγω έκδοση διαθέτει χώρο φόρτωσης 4,6 m3, μια τιμή που μπορεί να φτάσει στα 5,1 m3 όταν το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με το σύστημα FlexCargo, το οποίο επιτρέπει την προέκταση του χώρου φόρτωσης μέσα στην καμπίνα, από την πλευρά του συνοδηγού. Έτσι, μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα μήκους έως και 3,32 μέτρων (αντί για 2,16 μέτρων). Επιπλέον, οι εκδόσεις των 4,95 και 5,30 μέτρων έχουν αντίστοιχα όγκο χώρου φόρτωσης 5,8 και 6,6 m3 αντίστοιχα. Το μέγιστο μήκος αντικειμένων που μπορούν να μεταφερθούν ανέρχεται στα 3,67 και στα 4,02 μέτρα, αντίστοιχα, χάρη στο ανοιγόμενο διαχωριστικό καμπίνας (FlexCargo), που επιτρέπει την τοποθέτησή τους μέχρι και κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Μία ακόμα ενδιαφέρουσα πρωτιά του μοντέλου είναι πως οι πλευρικές συρόμενες πόρτες ανοίγουν δίχως να απαιτείται κάποια κίνηση με τα χέρια εκ μέρους του οδηγού. Αντίθετα, μια κίνηση του ποδιού (εν είδη πρόθεσης κλωτσιάς) είναι αρκετή για να ανιχνευθεί από τους εξωτερικούς αισθητήρες και να ανοίξουν οι πόρτες αυτόματα.

Όπως και στο νέο Opel Combo έτσι και στο 3ης γενιάς Vivaro, το «παρών» στον εξοπλισμό δίνει το σύστημα «IntelliGrip» μέσω του οποίου αυξάνεται η πρόσφυση του οχήματος σε δύσκολα εδάφη, ενώ για όσους επιθυμούν περισσότερα, διατίθεται και το πακέτο εργοταξίου «Work-site», το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και ποδιές για την προστασία του κάτω μέρους του οχήματος. Επιπλέον, θα υπάρξει και μία τετρακίνητη έκδοση, με το σχετικό σύστημα να προέρχεται από τη Dangel.

High-tech εξοπλισμός και ηλεκτρική έκδοση

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό του νέου Vivaro, αυτό ομοιάζει με τα αντίστοιχα των «κανονικών» επιβατικών οχημάτων. Η εταιρεία υπόσχεται αυξημένη εργονομία και επαρκείς χώρους αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Χάρη στο σύστημα FlexCargo, η πλάτη του μεσαίου καθίσματος αναδιπλώνεται και γίνεται τραπεζάκι. Τη συνολική αίσθηση ποιότητας αναβαθμίζουν τα συστήματα infotainment, Multimedia Radio και Multimedia Navi Pro, τα οποία συνεργάζονται με οθόνη αφής 7 ιντσών. Αυτό, όμως, που κάνει το νέο βαν να μοιάζει με ΙΧ είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει, στη μακριά λίστα του οποίου συναντάμε -για πρώτη φορά στην κατηγορία- και Head up display.

Επιπλέον, υπάρχουν και πλήθος άλλων συστημάτων που λειτουργούν μέσω καμερών και ραντάρ, όπως το Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας, το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης, το Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού, το Προσαρμοζόμενο Σύστημα Διατήρησης Ταχύτητας, το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης  και το Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης. Επιπροσθέτως, το νέο Vivaro φέρει αισθητήρες υπερήχων στις εμπρός και πίσω ποδιές, προειδοποιώντας τον οδηγό για εμπόδια στο παρκάρισμα και παρακολουθώντας το πλαϊνό τυφλό σημείο. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας των 180ο προβάλλεται στον εσωτερικό καθρέφτη ή στην οθόνη των επτά ιντσών.

Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τους κινητήρες που θα αποτελούν τη γκάμα του νέου Vivaro. Το μόνο που μας λέει είναι πως θα είναι τεχνολογικά προηγμένοι και ότι θα προσφέρουν διαστήματα service έως και ανά 50.000 χλμ. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως θα προσφέρεται αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και -ακόμα περισσότερο- ότι ήδη από το 2020, το νέο Vivaro θα διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, όπως επιτάσσει το στρατηγικό σχέδιο PACE! της εταιρείας.