Η πρώτη γενιά του Ford Ranger Raptor έχει ήδη καθιερωθεί στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά, ως το μοναδικό pick-up επιδόσεων, συνοδεύεται από μοναδικό κύρος ιδιοκτησίας, και οποιοδήποτε όχημα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής είναι πουλημένο μήνες πριν.
Η δεύτερη γενιά της μοναδικής δημιουργίας της Ford Performance, ένα ειδικά μετασκευασμένο όχημα με (ακόμα πιο) ακραίες εκτός δρόμου επιδόσεις, μόλις παρουσιάστηκε, προκαλώντας διαδικτυακό πάταγο, καθώς το νέο Raptor μοιάζει με ταύρο σε υαλοπωλείο. Στη Ford δείχνουν αποφασισμένοι να σπάσουν όλα τα καλούπια, ρίχνοντας στην αγορά ένα όχημα που ξεφεύγει από τα συνήθη: η κύρια είδηση έχει να κάνει με το νέο κινητήρα (βενζίνης), ο οποίος προέρχεται από αμερικάνικα SUV (Bronco Raptor συγκεκριμένα) της Ford.
Με διπλοτούρμπινο V6 κινητήρα βενζίνης το νέο Raptor!
Αν υπήρχε ένα παράπονο από τους ιδιοκτήτες μέχρι τώρα, είχε να κάνει με τις απλώς συμπαθητικές επιδόσεις που χάριζε στο στημένο για αγώνες τύπου Baja, Raptor o δίλιτρος ντίζελ. Ο τρίλιτρος, διπλοτούρμπινος EcoBoost έρχεται να λύσει αυτό το «πρόβλημα» καθώς αποδίδει 288 PS και 491 Nm ροπή -213 PS και 500 Nm αντίστοιχα για την τρέχουσα «ντίζελ» γενιά- και αναμένεται να χαρίζει επιδόσεις αντίστοιχες με σπορ χάτσμπακ σε ένα ελαφρύ ημιφορτηγό 2 τόνων. Στο χώμα… Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί επιδόσεις, και το μόνο σίγουρο είναι ότι, ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί στον ήχο, αφού υπάρχουν τέσσερις επιλογές για το ενεργό σύστημα εξάτμισης –Quiet, Normal, Sport και Baja.
Παραγγελίες από Απρίλη
Το εντυπωσιακό είναι πως το Raptor θα προηγηθεί των πιο χρηστικών εκδόσεων του Ranger, καθώς θα διατεθεί πρώτο. Ξεκινώντας αντίστροφα, να σημειώσουμε αυτό που πρωτίστως ενδιαφέρει τους Έλληνες πελάτες: από την ελληνική Ford μας ενημέρωσαν ότι, το βιβλίο παραγγελιών για το νέο Raptor ανοίγει τον Απρίλιο, με τις παραδόσεις να τοποθετούνται τέλη καλοκαιριού, με αρχές Σεπτέμβρη. Έχει εξασφαλιστεί μεγάλος αριθμός νέων Raptor για την ελληνική αγορά, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, θα εξαφανιστούν σε χρόνο ρεκόρ, καθώς για πρώτη φορά στα χρονικά οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν ένα pick-up επιδόσεων με τον «σωστό» κινητήρα, από επίσημη αντιπροσωπεία, με εγγυήσεις και ασφάλεια, και όχι π.χ., μεταχειρισμένα F-150 με εξαψήφια τιμή σε ευρώ. Κι όπως δείχνει η ιστορία με το προηγούμενο μοντέλο, η παραγωγή στο εργοστάσιο θα εξαντληθεί άμεσα για τις πρώτες παρτίδες. Όσοι επιμένουν σε ντίζελ, θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2023, όταν και θα λανσαριστεί νέο Raptor με τον γνωστό δίλιτρο.
Νέο σασί, ενεργά ελατήρια της Fox
Δεύτερη είδηση από την παρουσίαση είναι η πλήρης απουσία οποιουδήποτε, έστω και mild, υβριδικού συστήματος, κάτι που δείχνει αφενός την προσπάθεια των μηχανικών για μία ανόθευτη εμπειρία οδήγησης, κι αφετέρου την προσπάθεια να συγκρατηθεί το κόστος σε λογικά επίπεδα.
Μιλώντας για κόστη, αρωγός στην προσπάθεια επίτευξης συγκρατημένων τιμών κατανάλωσης καυσίμου, αναμένεται να είναι το γνωστό αυτόματο 10άρι σασμάν, που παραμένει. Αυτό που έχει αλλάξει είναι η ανάρτηση της Fox με ελατήρια 2,5 ιντσών Live Valve Internal Bypass που υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με αποτέλεσμα η απόσβεση να προσαρμόζεται στη διαδρομή του αμορτισέρ –ιδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί στο να μην τερματίζουν άγαρμπα στο τελευταίο 25% της διαδρομής. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon™ που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου. Αν κρίνουμε από την υπερβατική απόδοση των αμορτισέρ στο Raptor τρέχουσας γενιάς, ο πήχυς έχει τοποθετηθεί στον ουρανό.
Το σασί έχει νέα δεσίματα και ενισχύσεις, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την πιο σημαντική καινοτομία ολόκληρης της γκάμας του νέου Ranger: Για πρώτη φορά, το Ranger (Raptor) εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά. Υπάρχουν 7 διαφορετικά προφίλ οδήγησης, και νέο σύστημα καταπολέμησης της υστέρησης του τούρμπο, που διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και 3 δευτερόλεπτα αφότου σηκώσει το πόδι από το γκάζι ο οδηγός. Αισθητικά, το αυτοκίνητο δείχνει σκόπιμα πολύ φαρδύ, φορά νέες ειδικής σχεδίασης ζάντες και παραπέμπει σε ένα F-150 για Ευρωπαίους. Μεγάλες αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό της καμπίνας, με νέες επενδύσεις, νέα τύπου μπάκετ καθίσματα εμπρός και πίσω, φουλ ψηφιακό πίνακα οργάνων, έξτρα κεντρική οθόνη 12,4 ιντσών και στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ενεργητικής ασφάλειας που δεν υπήρχαν στο προηγούμενο. Πλήρης αναλυτική παρουσίαση σε επόμενο τεύχος του T&T.