Το νέο Toyota Hilux, περνά αισίως στην ένατη γενιά του, με τον κατασκευαστή, σε μία απροσδόκητη κίνηση, να αποκαλύπτει πρώτα την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Έχοντας λανσαριστεί ακριβώς δέκα χρόνια πριν, το 2015, η τρέχουσα γενιά δίνει τη σκυτάλη σε ένα μοντέλο το οποίο έχει ανασχεδιαστεί, αν και το σασί και πολλά ακόμη τμήματα του εσωτερικού της καμπίνας, προέρχονται αυτούσια από το νέο, υπερπολυτελές Land Cruiser.
Γραμμή μετάδοσης κίνησης, αυτονομία
Το ηλεκτρικό μοτέρ (συνεχούς ρεύματος με μόνιμο μαγνήτη) αποδίδει 196 hp (144 kW). Το σύστημα μετάδοσης κίνησης –μόνιμη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς- περιλαμβάνει συμπαγείς και ελαφριούς (σύμφωνα με την Toyota) μπροστινούς και πίσω eAxles με ενσωματωμένο inverter και διαφορικό. Όλα έχουν σχεδιαστεί για βέλτιστη απόδοση, με μέτρα για τη μείωση των εσωτερικών απωλειών και της ενέργειας που χάνεται ως θερμότητα.
Το inverter χρησιμοποιεί ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SiC) που έχουν την ικανότητα να χειρίζονται υψηλές τάσεις και είναι πιο αποδοτικοί από τους παραδοσιακούς τύπους πυριτίου. Ο μπροστινός ηλεκτρικός άξονας παράγει ροπή 205 Nm και η πίσω μονάδα 268 Nm, εξασφαλίζοντας, λέει η Toyota, εξαιρετική πρόσφυση και έλεγχο, ιδιαίτερα σε απαιτητικές συνθήκες εκτός δρόμου.
Η μπαταρία είναι καινούργια και έχει σχεδιαστεί ειδικά για εγκατάσταση στο πλαίσιο του Hilux. Πρόκειται για μια μονάδα ιόντων λιθίου 59,2 kWh με υδρόψυξη, που αποτελείται από 80 κυψέλες (cells), διατεταγμένες σε πέντε μονάδες των 16 κυψελών. Η θερμοκρασία ελέγχεται με τη χρήση ενός ψυκτικού υγρού μεγάλης διάρκειας ζωής (LLC), το οποίο βοηθά στην προστασία από τη διάβρωση και είναι ανθεκτικό στη αγωγιμότητα – ένα σημαντικό χαρακτηριστικό στα συστήματα υψηλής τάσης.
Το Hilux BEV μπορεί να φορτιστεί χρησιμοποιώντας ένα σύστημα γρήγορης φόρτισης DC άνω των 150 kW, με σύνδεση CCS2. Αυτό θα πρέπει –εκκρεμεί η έγκριση τύπου του οχήματος, και τα στοιχεία δεν είναι τελικά για όχημα παραγωγής- να επιτρέπει τη φόρτιση από 10 έως 80 τοις εκατό σε περίπου 30 λεπτά, ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες λειτουργίας, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Η φόρτιση AC μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε ταχύτητες έως 10kW, χρησιμοποιώντας οικιακό ή δημόσιο wallbox με σύνδεση τύπου 2. Η φόρτιση από 10 έως 100 τοις εκατό θα διαρκεί περίπου εξίμισι ώρες. Πριν από τη λήψη οποιωνδήποτε ομολογκαρισμένων δεδομένων, οι δοκιμές της Toyota δείχνουν ότι με πλήρη φόρτιση, το Hilux BEV θα έχει αυτονομία περίπου 240 χιλιομέτρων –επίδοση που σίγουρα δεν είναι ακριβώς εντυπωσιακή.