Τροχοί & TIR

Νέοι κινητήρες Scania V8 και νέα σειρά «G»

Η μεγάλη είδηση λοιπόν, είναι πως λανσάρονται V8 Scania χωρίς EGR, σε ιπποδυνάμεις που κανείς κατασκευαστής δεν έχει παρουσιάσει αντίστοιχη λύση για την επεξεργασία των καυσαερίων. Και τα τέσσερα V8
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 12/06/2017 - 14:29
Κοινοποίηση στα Social Media

Η μεγάλη είδηση λοιπόν, είναι πως λανσάρονται V8 Scania χωρίς EGR, σε ιπποδυνάμεις που κανείς κατασκευαστής δεν έχει παρουσιάσει αντίστοιχη λύση για την επεξεργασία των καυσαερίων. Και τα τέσσερα V8 μοντέλα χρησιμοποιούν πλέον ένα ιδιαίτερα κόμπακτ κουτί (σιλανσιέ) επεξεργασίας καυσαερίων. Εντός του βρίσκονται ένας οξειδωτικός καταλύτης, ένας μίκτης AdBlue, δύο φίλτρα σωματιδίων, τρεις παράλληλης διάταξης καταλύτες SCR, και τρεις καταλύτες αμμωνίας. Παρόλα αυτά, το κουτί είναι μόλις 630 χιλιοστά, και πρακτικά δεν επηρεάζει το μέγεθος των ρεζερβουάρ πετρελαίου που θέλει να τοποθετήσει ο πελάτης. Συνολικά, οι Σουηδοί ανακοίνωσαν νέα μοντέλα, νέες καμπίνες, V8 κινητήρες νέας γενιάς, αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά, νέες υπηρεσίες για τους πελάτες και αρκετές ακόμη πρεμιέρες περιλαμβάνονται στα όσα ανακοίνωσε η Scania στις 8 Ιουνίου. Η ημερομηνία μάλλον δεν είναι τυχαία αφού, δόθηκαν στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία για τη νέα γενιά Euro 6 V8 κινητήρων των Σουηδών. Από εκεί και πέρα, οι άνθρωποι του κατασκευαστή δηλώνουν πως απομένουν ακόμη πολλές εκπλήξεις έως το τέλος του 2017, οι οποίες θα είναι περισσότερες από πέρυσι, όταν και λανσαρίστηκαν τα νέα S και R.

Νέο «650» και τούρμπο σταθερής γεωμετρίας



Οι ενδείξεις υπήρχαν, η αύξηση της αποδοτικότητας έχει πλέον γίνει «σημαία» όλων των κατασκευαστών φορτηγών, και τελικά, η Scania παρουσίασε τη νέα οικογένεια Euro 6, V8 κινητήρων χωρίς EGR, κάτι για το οποίο είχε αναπτυχθεί έντονη φημολογία. Στα 520, 580 και 650 hp με 2.700, 3.000 και 3.300 Nm μέγιστη ροπή –ο «730» παραμένει, προς το παρόν (περίπου) ως είχε- οι νέοι V8 ανακοινώθηκαν από τη σουηδική εταιρεία με την έμφαση να δίνεται στο ό,τι όλες τις εκδόσεις ισχύος, αποτελούν ορόσημο στην οικονομία καυσίμου, κάτι που προκαλεί εντύπωση όταν αναφέρεσαι σε V8. Ο λυσσαλέος ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών λοιπόν στην αύξηση της αποδοτικότητας, εξαπλώνεται τώρα και στη μεγαλύτερη κατηγορία. Κατευθυντήριες γραμμές στην εξέλιξή τους ήταν το μειωμένο βάρος, η αυξημένη αξιοπιστία και οι μικρότερες ανάγκες συντήρησης, και η μειωμένη κατανάλωση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά από 7 έως 10 τοις εκατό.

Η Scania ακολουθεί έναν κάπως μοναχικό δρόμο αφού είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που όχι μόνο διαθέτει, αλλά επιμένει να εξελίσσει και νέους οχτακύλινδρους κινητήρες. Το αγοραστικό κοινό, σύμφωνα με τους Σουηδούς, παραμένει το ίδιο –ιδιοκτήτες και εταιρείες που δουλεύουν 25μετρους συρμούς, με μικτά βάρη άνω των 40 τόνων, άλλοι που θέλουν τις υψηλότερες δυνατές μέσες ωριαίες ταχύτητες για «κοινό» 40τονο όχημα, ή όλα αυτά μαζί. Στην επίσημη ανακοίνωση αναφέρεται (επί λέξει) πως και άλλοι κατασκευαστές έχουν κινητήρες φορτηγών υψηλής απόδοσης, χωρίς όμως το «γουργουρητό», την ελκυστικότητα, την παραγωγικότητα και την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρουν οι V8.

Ας δούμε τώρα αναλυτικά, τι αλλάζει. Οι πιο παρατηρητικοί αναγνώστες μας θα έχουν ήδη καταλάβει πως προστίθεται μία νέα έκδοση ισχύος, με το «650» (DC16 650). Οι μηχανικοί της Scania δηλώνουν σίγουροι πως ο συγκεκριμένος θα γίνει ο αγαπημένος κινητήρας των οδηγών ανάμεσα στα νέα μηχανικά σύνολα. Με 3.300 Nm ροπή από τις 950 σ.α.λ. και χωρίς περιοριστή ροπής σε καμία σχέση του κιβωτίου, θεωρούμε πως μάλλον θα κάνει τους νοσταλγούς του «620» ευτυχισμένους. Το μπλοκ και η σχεδιαστική δομή των νέων κινητήρων παραμένουν το ίδιο και η χωρητικότητα στα 16 λίτρα. Από εκεί και πέρα όμως, έχουν αλλάξει τα πάντα.



Η κύρια αλλαγή είναι πως οι συλλέκτες των καυσαερίων της εξαγωγής πηγαίνουν από ξεχωριστές πλευρές έως το τούρμπο, του οποίου η πλευρά στην οποία βρίσκεται η τουρμπίνα τροφοδοτείται από δύο διευθύνσεις –από κάθε τετράδα κυλίνδρων. Δεν υπάρχει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, αλλά σταθερής, με την ονομασία. Αυτό είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στο μπλοκ του κινητήρα ανάμεσα στις δύο τετράδες των κυλίνδρων, κάτι που του προσδίδει σταθερότητα και περιβάλλον λειτουργίας χωρίς κραδασμούς. Οι μηχανικοί της Scania επισημαίνουν πως είναι πιο ελαφρύ και συμπαγές από το αντίστοιχο μεταβλητής γεωμετρίας.

Νέα σειρά "G" και 9λιτροι Euro 6

H Scania λανσάρει τη νέα σειρά "G" με κρεβάτι (sleeper) με την ολοκαίνουργια καμπίνα G20 σε τρία ύψη: χαμηλό, στάνταρ και υψηλό (Highline). Η νέα G20 έρχεται δηλαδή, να συμπληρώσει τις R20 και S20 που παρουσιάστηκαν το 2016, και σε μερικούς μήνες θα προστεθεί και άλλη μία, πιο κοντή ("ημέρας"). Η νέα καμπίνα απευθύνεται σε πελάτες που καλύπτουν μεν μεγάλες αποστάσεις, θέλουν όμως πιο εύκολη είσοδο και μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Στη σειρά G έχουν αλλάξει τα πάντα -πέρα από την καμπίνα και το σασί, οι επεμβάσεις είναι εύκολα αντιληπτές παντού. Το ωφέλιμο ύψος έχει αυξηθεί κατά 10 εκατοστά στη μεσαία καμπίνα, και κατά 16 εκατοστάστη highline. Η Scania ανακοίνωσε και τέσσερις νέους 5κύλινδρους Euro 6 κινητήρες, οι οποίοι χονδρικά, φέρουν τις ίδιες ακριβώς βελτιώσεις με τους καινούργιους εξακύλινδρους σε σειρά 13λιτρους. Φτάσαμε δηλαδή, αισίως, τα 12 ολοκαίνουργια μηχανικά σύνολα στη γκάμα, όλα πλέον αποκλειστικά με SCR, με την πρόσκαιρη πιστεύουμε εξαίρεση της ναυαρχίδας, του "730". Ο πιο δυνατός V8 θα ανανεωθεί σε μερικούς μήνες, με τις νέες τιμές ισχύος και ροπής που ακούγονται στην "πιάτσα" να είναι σε εξωφρενικά επίπεδα. Αξίζει τέλος να αναφέρουμε πως, είναι έτοιμη και μια αναβαθμισμένη εκδοχή του προγνωστικού CCAP (Cruise Control with Active Prediction) με πιο εκτεταμένη χρήση της λειτουργίας ρολαρίσματος και, κυρίως, περισσότερες επιλογές για τον οδηγό στο να ρυθμίσει την άνω και κάτω υστέρηση στον αυτόματο πιλότο. Πλήρης ανάλυση και εκτίμηση των αλλαγών σε καμπίνες, κινητήρες, και γραμμή μετάδοσης κίνησης των νέων Scania στο τεύχος Ιουλίου του T&T.

 

PreviousNext