Ο Μαροκινός οδηγός φορτηγού Αχμέτ, 66 χρονών, καταδικάστηκε σε 6 χρόνια φυλάκισης με την κατηγορία της διακίνησης παράνομων μεταναστών, αλλά την περασμένη Τρίτη, ανώτερο δικαστήριο της Σεβίλλης, τον αθώωσε λόγω αμφιβολιών για την ενοχή του και βγήκε από τη φυλακή έχοντας όμως μείνει στο κελί για ένα χρόνο.
Το περιστατικό θρίλερ
Στο τέλος του Ιουνίου 2022, ο Αχμέτ, ανέλαβε την εκτέλεση δρομολογίου TIR με φορτηγό ψυγείο από την πόλη Ait Amira του Μαρόκο και με προορισμό την πόλη Perpignan της Γαλλίας. Το εμπόρευμα ήταν περί τους 20 τόνους καρπουζιών και πιπεριών.
Ο Αχμέτ παρέλαβε το φορτηγό με όλα τα έγγραφα της μεταφοράς με τελωνειακές σφραγίδες στο θάλαμο και με την προβλεπόμενη θερμοκρασία των 10 βαθμών Κελσίου.
Φτάνοντας στο λιμάνι της Cadiz (Ισπανική Επικράτεια), ο οδηγός καλείται προς τελωνειακό και φυτοϋγειονομικό έλεγχο. Οι σφραγίδες φεύγουν, γίνεται ο υγειονομικός έλεγχος των προϊόντων και το τελωνείο του Cadiz τοποθετεί νέες σφραγίδες. Ο Αχμέτ συνεχίζει την πορεία του στον αυτοκινητόδρομο Ε5 προς Σεβίλλη. Στο ενδιάμεσο της διαδρομής κάνει στάση σε πρατήριο για φουλάρισμα. Τότε, ο υπάλληλος του πρατηρίου, ακούει χτυπήματα από το εσωτερικό του θαλάμου και ειδοποιεί τον οδηγό, αλλά και την αστυνομία.
Ο οδηγός ακούει κι αυτός τα χτυπήματα, σπάζει τις σφραγίδες και ανοίγει το θάλαμο μέσα στον οποίο βρίσκονταν δύο παράτυποι μετανάστες, οι οποίοι αργότερα στην αστυνομία θα δηλώσουν ότι φοβήθηκαν για τη ζωή τους λόγω του ψύχους και γι’ αυτό χτυπούσαν για βοήθεια.
Ο οδηγός συνελήφθη και καταδικάστηκε από το δικαστήριο της Σεβίλλης σε 6 χρόνια φυλάκισης ως διακινητής.
Ένα χρόνο αργότερα, σε δεύτερο βαθμό εκδικάζεται η υπόθεσή του και αθωώνεται καθώς υπήρξαν αμφιβολίες ότι ο Αχμέτ ήταν αυτός που αρχικά στην πόλη Ait Amira έκρυψε στο θάλαμο τους δύο μετανάστες ή ότι συμμετείχε στη διακίνησή τους.
Οι δικαστές αμφέβαλλαν αν:
α. Ο οδηγός , 66 χρονών με εμπειρία στις ψυγειομεταφορές, θα μπορούσε να κρύψει τους δύο παράτυπους μετανάστες στο ψύχος του θαλάμου γνωρίζοντας μάλιστα ότι η διαδρομή μέχρι το ισπανικό λιμάνι ήταν πάνω από 800 χιλιόμετρα.
β. Οι οδηγοί διεθνών μεταφορών, όταν παραλαμβάνουν τα έγγραφα μεταφοράς περιορίζονται μόνο στον έλεγχο του οχήματος (οπτικός τεχνικός έλεγχος). Οπτικός είναι και ο έλεγχος του εσωτερικού του θαλάμου (ή του μουσαμά) και το δικαστήριο δέχτηκε ότι οι κρυμμένοι μετανάστες δεν ήταν εύκολο να εντοπιστούν από τον οδηγό.
γ. Το παραπάνω ενισχύθηκε από το γεγονός ότι οι παράτυποι μετανάστες δεν εντοπίστηκαν ούτε από τις τελωνειακές αρχές, ούτε από τους υπεύθυνους που πραγματοποίησαν τον φυτουγειονομικό έλεγχο στο ισπανικό λιμάνι.
δ. Αν ο Αχμέτ ήταν διακινητής, θα είχε φροντίσει να «ξεφορτωθεί» τους μετανάστες σε έρημο σημείο του αυτοκινητοδρόμου ή σε παράδρομο και δεν θα διακινδύνευε κάποιο επιπλέον έλεγχο στην πορεία του προς τη Σεβίλλη.
Τα παραπάνω επιχειρήματα οδήγησαν στην αθώωση του Αχμέτ «λόγω αμφιβολιών», αλλά ένας χρόνος στη φυλακή, γίνεται μαρτυρικός για οποιοδήποτε αθώο.