Τροχοί & TIR

Οδοιπορικό στη Βραζιλία: Δυνατά φορτηγά - τολμηροί οδηγοί

Χαμηλές αμοιβές, αδιανόητη πίεση για την παράδοση των φορτίων, σφιχτά ωράρια, αμφεταμίνες για να μην αποκοιμηθούν οι οδηγοί στο τιμόνι, αλλά και αισιοδοξία για το αύριο χαρακτηρίζουν την οδική μεταφ
από Richard Kienberger | Κυριακή 16/07/2023 - 07:39
Κοινοποίηση στα Social Media
daf brasil richard kienberger
Φωτό: Richard Kienberger

Χαμηλές αμοιβές, αδιανόητη πίεση για την παράδοση των φορτίων, σφιχτά ωράρια, αμφεταμίνες για να μην αποκοιμηθούν οι οδηγοί στο τιμόνι, αλλά και αισιοδοξία για το αύριο χαρακτηρίζουν την οδική μεταφορά της μεγαλύτερης χώρας της Λατινικής Αμερικής –o συνεργάτης μας Richard Kienberger καταγράφει στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου Αυγούστου που κυκλοφορεί, την καθημερινότητα των οδηγών φορτηγού στη συναρπαστική αυτή χώρα. 


Βραζιλία: Μια από τις μεγαλύτερες χώρες της γης. Αχανείς εκτάσεις και ατέλειωτοι αυτοκινητόδρομοι διασχίζουν άλλοτε τα δάση και τους βαλτότοπους του Αμαζόνιου και άλλοτε τις απέραντες πεδιάδες που θαρρείς ότι οδηγούν στο πουθενά. 

Το τροπικό κλίμα με τις έντονες και πυκνές βροχοπτώσεις συχνά δημιουργεί προβλήματα προσπέλασης των φορτηγών μέσα από λιμνάζοντα νερά που καλύπτουν δεκάδες ή και εκατοντάδες μέτρα της επιφάνειας του δρόμου και όχι σπάνια κρύβουν παγίδες για όλα τα οχήματα.

Αυτή η επικινδυνότητα των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων στη Βραζιλία, αντισταθμίζεται σε μεγάλο, θα λέγαμε, βαθμό από τη στιβαρότητα των φορτηγών. Ειδικά τα παλαιότερα με τις κοντές μούρες παραμένουν φορτηγά-πρότυπα αντοχής και δύναμης με σασί ικανά να αντεπεξέρχονται στις συνθήκες της χώρας. 

Τα μουράτα φορτηγά ντόπιας εργοστασιακής παραγωγής πουλήθηκαν κατά χιλιάδες στη Βραζιλία την περίοδο 1990-2005 και παραμένουν δημοφιλή.

Εδώ να σημειώσουμε ότι η Βραζιλία μόνη της αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αγορές οχημάτων στον κόσμο. Για τον λόγο αυτό, όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φρόντισαν από τον περασμένο κιόλας αιώνα να στήσουν γιγάντια εργοστάσια με τεράστιες παραγωγές φορτηγών, τα οποία απορροφούσε στο σύνολό τους η ντόπια αγορά. Mercedes-Benz, Volvo, Iveco, Scania, DAF και MAN είναι οι κυρίαρχες μάρκες με έντονο μεταξύ τους ανταγωνισμό, αφήνοντας και μικρό μερίδιο αγοράς για τα συνυπάρχοντα αμερικάνικα, όπως τα White, τα Freightliner και τα παλαιότερα International (μάρκα που έχει απορροφηθεί από την Iveco).

 Πάντως, τα τελευταία 15-20 χρόνια, οι Βραζιλιάνοι αυτοκινητιστές έχουν στραφεί στα σύγχρονα «ευρωπαϊκά» φορτηγά που κατασκευάζονται στη χώρα τους για δύο βασικούς λόγους: Ο ένας είναι η οικονομία στην κατανάλωση και ο δεύτερος έχει να κάνει με τον πλούσιο εξοπλισμό καμπίνας που κάνει ευκολότερη και πιο άνετη τη δουλειά του οδηγού. 

Ο αμείλικτος εχθρός 

Αλλά ενώ τα φορτηγά, παλαιότερα και νεότερα, είναι ικανά να αντιμετωπίσουν τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες της χώρας και να διευκολύνουν το έργο των οδηγών, ο μεγάλος εχθρός των αυτοκινητιστών βρίσκεται στον χρόνο. Ο αμείλικτος εχθρός της μεταφοράς στην απέραντη Βραζιλία είναι ο χρόνος 

Διαβάστε γιατί και με τι μεθόδους το αντιμετωπίζουν οι Βραζιλιάνοι συνάδελφοι αυτοκινητιστές στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου Αυγούστου που κυκλοφορεί.
 

PreviousNext