Τροχοί & TIR

Οι αλλαγές στα ωράρια οδηγών λεωφορείων έκτακτων μεταφορών επιβατών

Έλεγχος και ηλεκτρονικό φύλλο πορείας
Κυριακή 04/08/2024 - 10:33
Κοινοποίηση στα Social Media

Τροπολογίες σχετικές με τα ωράρια ανάπαυσης των οδηγών λεωφορείων έκτακτων μεταφορών επιβατών προτείνει η Επιτροπή με σκοπό την τροποποίηση του κανονισμού 561/2006 που αφορά ελάχιστες απαιτήσεις ως προς τα κατώτατα όρια για τα διαλείμματα και τις περιόδους ημερήσιας και εβδομαδιαίας ανάπαυσης στον κλάδο των έκτακτων μεταφορών επιβατών.

Έτσι, με ημερομηνία 2/8/24 προτάθηκαν οι παρακάτω τροπολογίες:

«Οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αναβάλλουν την έναρξη των περιόδων ημερήσιας ανάπαυσής τους για μέγιστη περίοδο 1 ώρας, σε περιπτώσεις που ο χρόνος οδήγησης για την εν λόγω ημέρα δεν υπερβαίνει τις 7 ώρες αντίστοιχα, και θα πρέπει να αναβάλλουν την έναρξη μόνο όταν εκτελούν ταξίδια διάρκειας 6 ημερών ή μεγαλύτερης διάρκειας. Για ταξίδια διάρκειας τουλάχιστον 6 ημερών, οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αναβάλουν μία φορά την ημερήσια ανάπαυσή τους κατά 1 ώρα. Η ευελιξία αυτή δεν θα πρέπει να θέτει σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια και θα πρέπει να περιορίζεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Για την αποτελεσματική και αποδοτική επιβολή της νομοθεσίας και προκειμένου να ελέγχονται τέτοιες περιστάσεις, θα πρέπει να καταχωρίζεται ηλεκτρονικά πριν από την έναρξη του ταξιδιού ένα ψηφιακό φύλλο πορείας, επιπλέον των καταγραφών του ταχογράφου και του εκτυπωμένου αντιγράφου από τη συσκευή ελέγχου ή το πρόγραμμα υπηρεσίας».

«Υπό την προϋπόθεση ότι δεν τίθενται σε κίνδυνο η οδική ασφάλεια και οι συνθήκες εργασίας του οδηγού, ο οδηγός που εκτελεί μία και μόνη έκτακτη επιβατική γραμμή που συνοδεύεται από ένα φύλλο πορείας, διάρκειας τουλάχιστον 6 ημερών μπορεί να παρεκκλίνει, μεταθέτοντας την περίοδο ημερήσιας ανάπαυσης κατά 1 ώρα κατ’ ανώτατο όριο, υπό τον όρο ότι ο συνολικός συσσωρευμένος χρόνος οδήγησης για την εν λόγω ημέρα δεν έχει υπερβεί τις 7 ώρες και τηρείται ο μέγιστος ημερήσιος χρόνος εργασίας σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία».

φωτό αρχείου
φωτό αρχείου

Έλεγχος και ηλεκτρονικό φύλλο πορείας

Ακολουθεί μια ακόμα τροπολογία που αναφέρεται στο ψηφιακό έντυπο πορείας με τις απαιτούμενες πληροφορίες που ορίζονται στον κανονισμό (ΕΚ) 1073/2009 και το οποίο έχει καταχωριστεί ηλεκτρονικά πριν από την έναρξη του ταξιδιού και ορίζει μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

«Προκειμένου να καταστεί δυνατός ο έλεγχος της παρέκκλισης που αφορά την αναβολή της ημερήσιας περιόδου ανάπαυσης και της δυνατότητας αναβολής της εβδομαδιαίας περιόδου ανάπαυσης για έως 12 συναπτά εικοσιτετράωρα κατά τους οδικούς ελέγχους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναπτύσσει πολυγλωσσική διεπαφή, στην οποία οι μεταφορείς έχουν πρόσβαση και μέσω της οποίας υποβάλλουν τα ηλεκτρονικά έντυπα πορείας πριν από την έναρξη του ταξιδιού. Για τον σκοπό αυτό, η Επιτροπή μπορεί επίσης να διερευνήσει τη δυνατότητα ανάπτυξης μίας ή περισσότερων νέων ενοτήτων για το σύστημα πληροφόρησης για την ενιαία αγορά.

Για να διευκολυνθεί ο έλεγχος της συμμόρφωσης με τους κανόνες παρέκκλισης 12 ημερών που καθορίζονται στον παρόντα κανονισμό, τα βιβλιάρια φύλλων πορείας που ορίζονται στο άρθρο 12 και στο άρθρο 17 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1073/2009 αντικαθίστανται από ηλεκτρονικά φύλλα πορείας εντός 6 μηνών από την έναρξη ισχύος της τροποποιημένης παρέκκλισης. Το ηλεκτρονικό έντυπο περιλαμβάνει όλα τα χαρακτηριστικά που ορίζονται στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1073/2009».

Μια τελευταία τροπολογία αναφέρει ότι «ο μεταφορέας διασφαλίζει ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ηλεκτρονικό φύλλο πορείας και ενημερώνεται για την υποχρέωσή του να διατηρεί και να προσκομίζει, όταν του ζητείται καθ’ οδόν, αντίγραφο του ηλεκτρονικού εντύπου πορείας που υποβάλλεται μέσω του συστήματος πληροφόρησης για την ενιαία αγορά πριν από την έναρξη του ταξιδιού. Το έντυπο είναι προσβάσιμο σε πραγματικό χρόνο και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τους σκοπούς του ελέγχου και της επιβολής».

PreviousNext