Ασφυκτικές οικονομικές πιέσεις υφίστανται σχεδόν στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις, εξαιτίας της παγκόσμιας πληθωριστικής τάσης που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, με την αύξηση των διεθνών τιμών σε μια σειρά από πρώτες ύλες να βρίσκεται σε διψήφια ποσοστά και με τις τιμές του ναυτιλιακού ναύλου να έχουν τρελαθεί, θυμίζοντας εποχές μαύρης αγοράς.

Τις επισημάνσεις αυτές έκανε ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, στην ομιλία του στις εργασίες της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής-Πειραιώς (ΣΒΑΠ). Όπως τόνισε ο κ. Μίχαλος, το κόστος του ναυτιλιακού ναύλου για τις μεταφορές κοντέινερ έχει αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο περισσότερο από 500%, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες στον κλάδο αυτό, δρώντας καιροσκοπικά και ολιγοπωλιακά, ανεβάζουν τις τιμές ανεξέλεγκτα, ενώ έθεσε και το ερώτημα της κρατικής παρέμβασης από μέρους της Κίνας για χειραγώγηση της προσφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Πλήγμα για την αυτοκινητοβιομηχανία

1

Σοβαρό πλήγμα εξαιτίας του πενταπλασιασμού του κόστους των ναύλων έχουν υποστεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, καθώς μεγάλο μέρος των πρώτων υλών που χρησιμοποιούν μεταφέρεται με πλοία από Ασία και Αμερική. Ακόμη και έτοιμα προϊόντα, καλωδιώσεις, ελαστικά, φωτιστικά κ.α., φτάνουν με κοντέινερ στα κατά τόπους εργοστάσια των αυτοκινήτων, αλλά τώρα το κόστος αυτό, πρώτων υλών και έτοιμων προϊόντων, έχει εκτοξευτεί λόγω ναύλων και μετακυλίεται στο τελικό προϊόν (αυτοκίνητο) ανεβάζοντας την τιμή του και προκαλώντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα στους διανομείς των οχημάτων, οι οποίοι με τη σειρά τους είναι υποχρεωμένοι να μετακυλίσουν το υπερβάλλον κόστος στον τελικό καταναλωτή.