Έρευνα της Ολλανδικής υπηρεσίας Επιθεώρησης Μεταφορών (ILT) επεσήμανε τη λειτουργία μεταφορικής επιχείρησης με φορτηγά βουλγάρικων πινακίδων, τα οποία πραγματοποιούσαν διεθνείς και εσωτερικές μεταφορές, αλλά για λογαριασμό ολλανδικής μεταφορικής εταιρείας.

Η ολλανδική εταιρεία είχε στήσει μεταφορική επιχείρηση – γραφείο στη Βουλγαρία, προκειμένου τα φορτηγά να παίρνουν βουλγάρικες πινακίδες και να επωφελούνται από το χαμηλό κόστος δουλεύοντας φυσικά για τους Ολλανδούς.

Η έρευνα των Ολλανδικών Αρχών, όπως αποκάλυψε η ιστοσελίδα trans.info, εντόπισε τις πραγματικές εγκαταστάσεις της εταιρείας που βρίσκονταν στο Neunen και στο Eindhoven της Ολλανδίας και ότι 6 Βούλγαροι οδηγοί απασχολούνταν παράνομα, αμειβόμενοι από τους Ολλανδούς χωρίς να έχει τηρηθεί η νομοθεσία του καμποτάζ ούτε και η νομοθεσία περί απόσπασης των οδηγών που εφαρμόζεται από τον περασμένο Φεβρουάριο και προβλέπει μεταξύ άλλων την καταβολή του ελάχιστου μισθού που ισχύει στη χώρα απόσπασης.

Στις ελληνικές αρχές είναι απολύτως γνωστό ότι δεκάδες μεταφορικές ελληνικών συμφερόντων έχουν βουλγάρικη εγκατάσταση, απλά με μια διεύθυνση ενός γραφείου, το οποίο μάλιστα μοιράζονται ως έδρα πολλές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Αν και επιτρέπεται η ανταλλαγή πληροφοριών και η διεξαγωγή έρευνας μεταξύ των αρχών των δύο χωρών-μελών της Ε.Ε., από την πλευρά της Ελλάδας δεν γίνονται έρευνες για τις πλασματικές αυτές εγκαταστάσεις που επιτρέπουν την κυκλοφορία χαμηλού κόστους βουλγάρικων φορτηγών εντός της Ελλάδας, προκαλώντας σοβαρές στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό, αφού τα ελληνικά φορτηγά έχουν υπερδιπλάσιο κόστος λειτουργίας από εκείνα της Βουλγαρίας (αμοιβές, ασφαλιστικά ταμεία, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια οχημάτων κ.α.).