Μέχρι τέλος του χρόνου θα μπορέσει να δημοπρατηθεί το έργο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, εκτίμησε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, μιλώντας στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Ειδικότερα για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά ο Περιφερειάρχης ανέφερε:
«Ως Περιφερειακή Αρχή αναλάβαμε και πρωτοβουλίες για έργα που ανήκουν στο Υπουργείο Υποδομών, καθώς πρόκειται για διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα.
Όταν είχαμε διαπιστώσει ότι επί πέντε και πλέον χρόνια το έργο παρέμεινε στα «συρτάρια» του Υπουργείου ζητήσαμε και πήραμε τη μελέτη για να την ωριμάσουμε. Κάναμε όλες τις βελτιώσεις που χρειάζονταν και όταν από το Υπουργείο Υποδομών άλλαξαν στάση, τους παραδώσαμε εκ νέου την τροποποιημένη μελέτη με τους κόμβους κλπ.
Χάρη στη δική μας δουλειά, το έργο θα μπορέσει να δημοπρατηθεί μέχρι τέλους του χρόνου όπως έχει ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό. Άρα όσοι λένε ότι η μελέτη «πήγαινε και έρχονταν» από το Υπουργείο στην Περιφέρεια και μιλάνε για «φιάσκο» καλά θα είναι να μη βιάζονται. Και ειδικά εκείνοι που ήταν άφωνοι για το έργο αυτό τα προηγούμενα χρόνια», σημείωσε ο κ. Καχριμάνης.
H οδική σύνδεση Ιόνιας Οδού- Πρέβεζας
Για την οδική σύνδεση Ιόνιας Οδού- Πρέβεζας ο Περιφερειάρχης, μεταξύ άλλων, ανέφερε μεταξύ άλλων:
Η Πρέβεζα είναι όντως μια περιοχή η οποία είναι αδικημένη ως προς τους οδικούς άξονες, όμως θα πρέπει να δούμε και τη θετική πλευρά που έχει να κάνει με την επικείμενη ολοκλήρωση της Αμβρακίας οδού, η οποία θα απορροφήσει μεγάλο ποσοστό κίνησης από τη σημερινή εθνική οδό.
Θα σας δώσω τα στοιχεία που βρήκαμε στο Υπουργείο Υποδομών. Αρχικά έγινε μια σύμβαση για 33 χλμ. από τον κόμβο Καμπής μέχρι τον Άγιο Νικόλαο της Πρέβεζας. Μετά με άλλες αποφάσεις τοποθέτησαν ένα new Jersey στη μέση και πρότειναν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση μήκους 3,25 η κάθε μία και δύο μέτρα βοηθητική οδό, ήτοι συνολικού πλάτους 18 μέτρα.
Στη συνέχεια, όταν είδαν τις συμβάσεις, «κόψανε» τη μελέτη μέχρι τον Ζέφυρο, στο σημείο σήμερα κάνουμε τον κυκλικό κόμβο, συνολικού μήκους 23,8 χλμ.
Με τα ερεθίσματα που δίναμε εμείς εγκατέλειψαν το σχέδιο για πασσαλώσεις στο τμήμα Κόμβος Καμπής - γέφυρα Καλογήρου και προτείνουν τέσσερις εναλλακτικές λύσεις. Έχουν κατεβάσει την «ερυθρά» 50 εκατοστά πάνω από τη ζώνη πλημμύρας του ποταμού Λούρου, προβλέπονται δύο γέφυρες στη Γέφυρα Καλογήρου και στον ποταμό Λούρο, έχουν υπολογίσει ένα κόστος, ενώ έχουν και περιβαλλοντική μελέτη που δεν την έφεραν ποτέ.
Το Γιάννενα- Κακαβιά θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ του Υπουργείου, ενώ το τμήμα Γέφυρα Καμπής - Πρέβεζα και το τμήμα Μεσοπόταμος - Πάργα στο ΕΣΠΑ Περιφέρειας Ηπείρου».