Αδυνατούν οι Βρετανοί αυτοκινητιστές να αντεπεξέλθουν στις νέες γραφειοκρατικές διαδικασίες που ισχύουν για τις μεταφορές προϊόντων από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ευρώπη.

«Σχηματίζονται ουρές από φορτηγά, όχι μόνο στο Ντόβερ και στο Κεντ, αλλά, κυρίως, έξω από τις αποθήκες φόρτωσης», αναφέρει ο Rod Mckenzie, διευθύνων σύμβουλος και υπεύθυνος δημόσιων σχέσεων της Βρετανικής Ομοσπονδίας Οδικών Μεταφορών (RHA) και εξηγεί πως «οι υπεύθυνοι των Logistics, οι αρμόδιοι να εφοδιάσουν τους οδηγούς των φορτηγών με τα προβλεπόμενα έγγραφα και τα συνοδευτικά παραστατικά των προϊόντων, όπως ορίζουν οι νέοι κανονισμοί, βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν τεράστιο φόρτο εργασίας που έχει δραματικά πολλαπλασιάσει τον χρόνο συμπλήρωσης και έκδοσης αυτών των εγγράφων».

Αποτέλεσμα αυτής της χρονοβόρας διαδικασίας είναι να φτάνουν τα φορτηγά στα εργοστάσια και στις αποθήκες και εκεί να σχηματίζουν ουρές, μη μπορώντας να φορτώσουν, γιατί αργούν να ετοιμαστούν τα συνοδευτικά έγγραφα.

Τα δρομολόγια με τα καράβια χάνονται ή αναβάλλονται, οι οδηγοί λόγω των καθυστερήσεων χάνουν και αυτοί τα ωράρια οδήγησης, ενώ επικρατεί έντονος εκνευρισμός εξαιτίας της υποχρέωσης που έχουν να επιδείξουν αρνητικό Covid test βγαίνοντας από το Η.Β.

Στον εκνευρισμό των οδηγών συμβάλλει, επίσης, και η ανάγκη να γνωρίζουν ποια από τα έγγραφα πρέπει να επιδείξουν σε κάθε έλεγχο είτε στα βρετανικά τελωνεία για την αναχώρησή τους, είτε στις γαλλικές αρχές αργότερα, είτε στους τυχόν καθοδόν ελέγχους εντός Ε.Ε.

Συχνά, ορισμένοι οδηγοί «σηκώνουν τα χέρια ψηλά» λέγοντας ότι δεν μπορούν ν’ αναλάβουν δρομολόγια προς Ευρώπη ή απαιτούν να φορτώσουν αμέσως μόλις φτάσουν στην αποθήκη.

Η κατάσταση ίσως βελτιωθεί προς το τέλος του Ιανουαρίου, αναφέρει ο Rod Mckenzie, ελπίζοντας ότι θα έχει φύγει ο μεγάλος όγκος των εμπορευμάτων που συσσωρεύτηκαν με την έναρξη του Brexit και ότι στο μεταξύ θα έχει επέλθει μια εξοικείωση των υπεύθυνων στην έκδοση των παραστατικών.