Τη μεγαλύτερη έκθεση του κατασκευαστικού κλάδου στον κόσμο επέλεξε η Mercedes-Benz Trucks για την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού eArocs 400.
Στην έκθεση Bauma 2025 (7-13 Aπριλίου) στο Μόναχο, η Mercedes έδειξε σε παγκόσμια πρώτη, το νέο ηλεκτρικό της εργοταξιακό βαρύ όχημα. Το –αποκλειστικά τετράξονο 8x4 αρχικά- χωματουργικό Mercedes διατηρεί σχεδόν αυτούσια την εμφάνιση του συμβατικού, ντίζελ Arcos, τα κύρια εξαρτήματα της γραμμής μετάδοσης κίνησης προέρχονται όμως από το, επίσης ηλεκτρικό, eActros 600. Σε αυτά περιλαμβάνονται ο δυναμολήπτης (PTO) και οι (LFP) μπαταρίες.

Στα σημαντικά νέα, περιλαμβάνεται η τελευταίας γενιάς αρχιτεκτονική των 800 βολτ, κάτι που σημαίνει ότι το Mercedes μπορεί να φορτίσει στις υψηλότερες διαθέσιμες ταχύτητες. Η χωρητικότητα των μπαταριών είναι 414 kWh, ενώ αυτές βρίσκονται τοποθετημένες –και φυσικά προστατευμένες- ακριβώς πίσω από την καμπίνα του οδηγού. Σύμφωνα με τους μηχανικούς του κατασκευαστή, η αυτονομία (ως μπετονιέρα) είναι έως και 200 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.
«Οι πελάτες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο», λέει η Mercedes, «οδηγούν συνήθως σε μία βάρδια, καλύπτουν κατά μέσο όρο ημερήσιες διαδρομές μικρότερες από 100 χιλιόμετρα και κινούνται σχεδόν αποκλειστικά σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Αυτό καθιστά το ηλεκτρικό φορτηγό προδιαγεγραμμένο και άκρως κατάλληλο για αυτή την εφαρμογή. Σε διαμόρφωση με ανατροπή, η εμβέλεια αυξάνεται σε έως και 240 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση».
Το eArocs 400 φέρει έναν ισχυρό, κεντρικά τοποθετημένο, ηλεκτρικό κινητήρα με κιβώτιο ταχυτήτων 3 ταχυτήτων και συνεχή ισχύ 380 kW (μέγιστη 450 kW). Σε συνδυασμό με αυτή την τεχνική λύση μετάδοσης κίνησης, οι δοκιμασμένοι πλανητικοί άξονες του συμβατικού Arocs μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να συνεχίσουν να προσφέρουν την απόσταση από το έδαφος και την εν γένει εκτός δρόμου ικανότητα που απαιτείται για τη χρήση σε εργοτάξια. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ενσωματώνεται στο όχημα που παράγεται στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Wörth από τον γνωστό, απόλυτα εξειδικευμένο σε ακραίες, συνήθως εκτός δρόμου κατασκευές, Paul που εδρεύει στο Vilshofen στο Δούναβη.
«Φτιαγμένο» Arocs
Χωματουργικό
Η Mercedes-Benz παρουσιάζει σε παγκόσμια πρεμιέρα στην έκθεση Bauma 2025 κάτι που δεν βλέπουμε συχνά. Ένα «φτιαγμένο» χωματουργικό, και συγκεκριμένα, μία σπέσιαλ, ειδική έκδοση του χωματουργικού Arocs η οποία θα παραχθεί σε μόλις 100 μονάδες. Πρόκειται για το Arocs Extent, το οποίο ξεχωρίζει από μακριά χάρη στη φοβερή σκούρα γκρι βαφή και τις μοναδικές λεπτομέρειες.
Το εμπρός πάνελ του φορτηγού -το οποίο πρόκειται να μπει στην παραγωγή τον Ιούλιο του 2025- φέρει το λογότυπο Arocs σε σκούρο χρώμιο, ενώ μια ειδική πλακέτα στο εξωτερικό διακρίνει περαιτέρω αυτό το Arocs από τα πιο «καθημερινά» μοντέλα. Για ένα ακόμη πιο υψηλό επίπεδο αναγνωρισιμότητας, το φορτηγό διαθέτει αυτοκόλλητα στο σκιάδιο πάνω από το παρμπρίζ και στο μπροστινό πάνελ πάνω από τη μάσκα, οι γρίλιες της οποίας έχουν φτιαχτεί σε ένα ειδικά σχεδιασμένο ματ φινίρισμα που η Mercedes αποκαλεί «Weather Gray».

Πρόσθετα χαρακτηριστικά εξατομίκευσης στο Arocs Extent είναι ένα μαύρο πάνελ πίσω από το αστέρι της Mercedes-Benz (φυσικά σε σκούρο χρώμιο), προβολείς LED, πρόσθετοι προβολείς LED ενσωματωμένοι στο αντιηλιακό γείσο, διακοσμητικά στοιχεία ανθρακί χρώματος, premium καλύμματα αξόνων και παξιμαδιών τροχών από ανοξείδωτο ατσάλι, δερμάτινο τιμόνι και το πακέτο εξοπλισμού Extra Line. Το φορτηγό μπορεί να παραγγελθεί –σε όλες τις εκδόσεις ισχύος- είτε με τον τρίτης γενιάς πετρελαιοκινητήρα OM 470, τον OM 471 ή τον OM 473, τον μεγαλύτερο κινητήρα ντίζελ Euro VI της Mercedes-Benz Trucks.
Ένα άλλο στοιχείο του βασικού εξοπλισμού του Arocs Extent είναι το Multimedia Cockpit Interactive 2, το οποίο εγκαθίσταται είτε ως στάνταρ είτε ως προαιρετικός εξοπλισμός σε όλα τα Arocs και Actros από την άνοιξη του 2025, ανάλογα με τη διαμόρφωση της καμπίνας του οδηγού. Σίγουρα, μία από τις πιο εντυπωσιακές τετράξονες ανατροπές που έχουμε δει ποτέ.
