Σε εφαρμογή τίθεται το ψηφιακό δελτίο αποστολής στην πλατφόρμα myDATA, για την παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών σε πραγματικό χρόνο.
Το νέο πλαίσιο αξιοποιεί τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και διευκολύνει σημαντικά τις επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους.
Με βάση την Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστου Δήμα, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, καθορίζονται οι περίοδοι, οι φάσεις και το χρονοδιάγραμμα για την ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης αγαθών για τις υπόχρεες επιχειρήσεις.
Ταυτόχρονα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ εξειδικεύονται το περιεχόμενο, ο τρόπος, ο χρόνος και η διαδικασία έκδοσης και διαβίβασης των δεδομένων ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών στο myDATA.
Μεταξύ άλλων ορίζονται δύο περίοδοι εφαρμογής.
Στην πρώτη περίοδο εφαρμογής εντάσσονται:
• οι επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα πάνω από διακόσιες χιλιάδες ευρώ (200.000 €), καθώς και
• επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων, που δραστηριοποιούνται στους τομείς:
• ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα),
• φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων,
• οικοδομικών υλικών,
• παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου.
Στη δεύτερη περίοδο εφαρμογής εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης.
Η Β΄ Φάση (Ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης, μεταφορτώσεων και παράδοσης αγαθών):
περιλαμβάνει:
• Ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων/ μεταφορτώσεων,
• Παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης,
• Ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη.