Τροχοί & TIR

Piaggio Porter NP6: Μια κατηγορία μόνο του

Η Piaggio έχει εξελίξει το μοναδικής σύλληψης και σχεδίασης νέο Porter NP6 σε ένα σύγχρονο αστικό μεταφορέα με σασί, αρχιτεκτονική και εκμετάλλευση μικρού φορτηγού, με τους πελάτες να μπορούν να «χτ
από Advertorial | Τετάρτη 15/06/2022 - 13:25
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Piaggio έχει εξελίξει το μοναδικής σύλληψης και σχεδίασης νέο Porter NP6 σε ένα σύγχρονο αστικό μεταφορέα με σασί, αρχιτεκτονική και εκμετάλλευση μικρού φορτηγού, με τους πελάτες να μπορούν να «χτίσουν» εκείνη ακριβώς την έκδοση που ταιριάζει στην επαγγελματική τους δραστηριότητα. 

Τα κόμπακτ διαστάσεων φορτηγά για ενδοαστικές/μικρής ακτίνας μεταφορές της Piaggio ανέκαθεν συνιστούσαν μία μοναδική, και ουσιαστικά, άνευ ανταγωνισμού πρόταση για μεταφορές σε περιοχές υψηλής κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Με τις συνθήκες στα κέντρα των πόλεων να επιδεινώνονται, ο κατασκευαστής έχει πάει πλέον το κόνσεπτ σασί/καμπίνα συμπαγών διαστάσεων σε άλλο επίπεδο. Το νέο Porter NP6 συνιστά ένα χωροταξικό επίτευγμα με μοναδική εκμετάλλευση. Με διάταξη (semi) cab-over-engine, ημιπροωθημένης δηλαδή, καμπίνας, (ελάχιστο) μήκος 4.215 χιλιοστά και πλάτος καμπίνας 1.640 χιλιοστά, η Piaggio προσφέρει ένα κανονικό φορτηγό, σημαντικών μεταφορικών δυνατοτήτων με διαστάσεις μικρομεσαίου επιβατικού οχήματος.

Σχεδιασμός, εκμετάλλευση, διαμορφώσεις 

Το «ανάλαφρο» ντιζάιν του Porter NP6 εξυπηρετεί κι άλλους, πιο πρακτικούς σκοπούς, πέρα από το αισθητικό κομμάτι: η διάταξη cab-over-engine προσφέρει ευελιξία και δυνατότητα για μανουβράρισμα, που όμοιες τους δεν υπάρχουν στην αγορά, ενώ η καμπίνα υπερκαλύπτει ήδη την οδηγία 2024 ECE και τους κανονισμούς R94 και R137.

Οι προσφερόμενες στους πελάτες εκδόσεις καλύπτουν κάθε πιθανή μεταφορική εφαρμογή, και παραπέμπουν σε οχήματα μεγαλύτερων κατηγοριών. Συγκεκριμένα, οι επιλογές είναι ανάμεσα σε εκδόσεις σασί/καμπίνα, Porter NP6 με σταθερή καρότσα ή με ανατροπή, με μονούς ή διπλούς τροχούς στον πίσω άξονα.

Το σασί τύπου σκάλας από χάλυβα υψηλής αντοχής σε συνδυασμό με την δίφυλλη παραβολική πίσω ανάρτηση επιτρέπουν στο Piaggio να φτάνει τους 1,6 τόνους ωφέλιμου φορτίου (σε αυτό το νούμερο περιλαμβάνεται και η όποια υπερκατασκευή) στην έκδοση μικτού των 2,8 τόνων.

Συνολικά, η γκάμα περιλαμβάνει εκδόσεις μικτού βάρους από 2.260 έως 2.800 κιλά. Ως προς το μεταξόνιο, υπάρχουν τέσσερις επιλογές από 2.650 έως 3.250 χιλιοστά. Ενδεικτική των μεταφορικών ικανοτήτων του NP6 είναι η δυνατότητα για μεταφορά έως και 4 ευρωπαλετών στην έκδοση με σταθερή καρότσα, καθώς και τα μόλις 800 χιλιοστά που απέχει το δάπεδο του χώρου φόρτωσης από το έδαφος. 

Η πρόσβαση στο εσωτερικό της καμπίνας γίνεται με ελάχιστη μυική προσπάθεια χάρη στη μικρή απόσταση από το έδαφος, υπάρχει πάντως η δυνατότητα τοποθέτησης κι ενός σκαλοπατιού για όποιον το επιθυμεί. Στο εσωτερικό ο διάκοσμος είναι λιτός και «σοβαρός» ενώ, οι ανέσεις για την καθημερινή διαβίωση είναι υπερεπαρκείς. Στοιχεία που βοηθούν σημαντικά τον επαγγελματία είναι οι ποτηροθήκες, οι ανοιχτοί χώροι για την εναπόθεση μικροαντικειμένων, τα πλήκτρα στο ταμπλό, για τον έλεγχο της ανατροπής στις αντίστοιχες εκδόσεις.

Γραμμή μετάδοσης κίνησης, εξοπλισμός

Ο κινητήρας του Piaggio είναι ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας –τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα, κάτω από την καμπίνα- χωρητικότητας 1,5 λίτρων με διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, και «έμμεσο» ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό καυσίμου ο οποίος υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις της αντιρρυπαντικής νόρμας Euro 6d –final, ο οποίος είναι διπλού καυσίμου σε όλες του τις εκδοχές και συνδυάζεται είτε με υγραέριο (LPG), ή μεθάνιο. Η μέγιστη ισχύς ανέρχεται σε 92 hp (στην έκδοση βενζίνης+LPG) και 102 hp για τη έκδοση βενζίνης + μεθανίου.

Η μέγιστη ροπή είναι στα 132 και 118 Nm, αντίστοιχα. Ο κατασκευαστής δίνει τη δυνατότητα στον επαγγελματία να επιλέξει ανάμεσα στις επονομαζόμενες short range και long range εκδόσεις, ανάλογα με τη χρήση του οχήματος, κάτι που μεταφράζεται ουσιαστικά στο μέγεθος της δεξαμενής καυσίμου –από 1x15 λίτρα έως 1x55 λίτρα για τα LPG μοντέλα, έως 1x55 με 2x55 λίτρα για αυτά με μεθάνιο. Σημαντική είναι η δυνατότητα τοποθέτησης δυναμοληπτών ισχύος έως 16 kW, τόσο στον κινητήρα όσο και στο κιβώτιο, κάτι που επιτρέπει την εφαρμογή ακόμη και βαριών εξοπλισμών. Οι πελάτες μπορούν ακόμη να επιλέξουν και δύο διαφορετικές τελικές σχέσεις μετάδοσης –στάνταρ και μειωμένη. 

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις άνετες μετακινήσεις στο εσωτερικό της καμπίνας, υπάρχουν ηλεκτρική ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών, ηχοσύστημα με DAB και Bluetooth, air condition, και υποδειγματική εργονομικά διάταξη και ομαδοποίηση των κύριων πλήκτρων και χειριστηρίων. Η λίστα του εξοπλισμού ενεργητικής ασφάλειας είναι μακρά, και περιλαμβάνει πέρα από τα αναμενόμενα (TCS, ASR, ESC κ.λπ.) όσα επιτάσσει η νομοθεσία, καθώς και σύστημα ευστάθειας τρέιλερ TSM (Trailer Sway Mitigation) και σύστημα πρόληψης ανατροπής ARP (Active Roll-Over Prevention). 

PreviousNext