Τροχοί & TIR

Νέο Porter NP6: Το φορτηγό πόλης της Piaggio

Βελτιωμένο σε όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του εμφανίζεται το νέας γενιάς ελαφρύ φορτηγό της Piaggio, το ολοκαίνουργιο Porter NP6, κατάλληλο για αστικές μεταφορές και πολλές άλλες εφαρμογές. Από
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Σάββατο 06/03/2021 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Διατίθενται πέντε επίπεδα εξοπλισμού (Start, Plus, Top, HD και HD Top) και πέντε χρώματα αμαξώματος (Sapphire Blue, Amber Orange, Garnet Red, Basalt Grey και Plaster White).
Διατίθενται πέντε επίπεδα εξοπλισμού (Start, Plus, Top, HD και HD Top) και πέντε χρώματα αμαξώματος (Sapphire Blue, Amber Orange, Garnet Red, Basalt Grey και Plaster White).

Βελτιωμένο σε όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του εμφανίζεται το νέας γενιάς ελαφρύ φορτηγό της Piaggio, το ολοκαίνουργιο Porter NP6, κατάλληλο για αστικές μεταφορές και πολλές άλλες εφαρμογές.

Από τα 17.080 ευρώ θα εκκινούν οι τιμές του νέου Porter NP6, το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Ομίλου Piaggio, στην Pontedera της Ιταλίας. Το ολοκαίνουργιο μοντέλο της Piaggio Commercial θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος, με σταθερή ή ανατρεπόμενη καρότσα και έκδοση πλαισίου με κοντό ή μακρύ μεταξόνιο και μονούς ή διπλούς πίσω τροχούς. H ιταλική μάρκα, μάλιστα, κάνει λόγο για έως και 1.400 διαφορετικές δυνατότητες επιλογής, καθώς το Porter NP6 μπορεί να διαμορφωθεί κατά παραγγελία για κάθε επαγγελματική ανάγκη ή προτίμηση του κάθε υποψήφιου αγοραστή.

Ισχυρότερος κατά 30% κινητήρας διπλού καυσίμου

Η Piaggio στο νέο Porter NP6 εγκαταλείπει την έκδοση που λειτουργεί μόνο με βενζίνη και πλέον λανσάρει δύο εκδόσεις του 1.500άρη κινητήρα «CombiFuel», οι οποίες λειτουργούν με ένα συνδυασμένο σύστημα βενζίνης/υγραερίου (LPG) ή βενζίνης/μεθανίου (CNG). Το όχημα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με αέριο από προεπιλογή, εκτός από τη φάση εκκίνησης του κινητήρα όπου λειτουργεί με βενζίνη και στη συνέχεια αλλάζει αυτόματα μόλις επιτευχθεί η θερμοκρασία λειτουργίας. Ωστόσο, υπάρχει διακόπτης στη δεξιά πλευρά του τιμονιού που επιτρέπει τη χειροκίνητη αλλαγή του τρόπου λειτουργίας. Ο διακόπτης διαθέτει και τέσσερα ενδεικτικά LED που δείχνουν την ποσότητα αερίου στο ρεζερβουάρ, ενώ η ενδεικτική λυχνία ανάβει όταν το όχημα λειτουργεί με αέριο.

Σημειώνεται, πως ο 4κύλινδρος, 16βάλβιδος κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές Euro 6D Final και διαθέτει μπλοκ και κεφαλή από κράμα αλουμινίου. Φέρει σύστημα χρονισμού με καδένα και δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής με διπλό μεταβλητό χρονισμό τόσο στην εισαγωγή όσο και την εξαγωγή. Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται κατά 30% και ισούται με 78 kW (106 PS) στις 6.000 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να είναι 136 Nm στις 4.500 σ.α.λ. (+27% σε σύγκριση με τον προηγούμενο MultiTech των 1,3 λτ.).

Μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο κατά 30%

Σε σύγκριση με την προηγούμενη σειρά, το μήκος της διθέσιας καμπίνας αυξήθηκε κατά 245 χλστ., φτάνοντας πλέον στα 1640 χλστ. Η χρήση της καμπίνας που παραμένει μικρή, επιτρέπει τη μεγιστοποίηση της καρότσας και τη βελτιστοποίηση της αναλογίας μεγέθους/ικανότητας φόρτωσης. Για παράδειγμα, στην πιο μικρή του έκδοση, το Piaggio Porter NP6 καταλαμβάνει εμβαδόν μόλις 6,9 m2 , επιτυγχάνοντας ικανότητα φόρτωσης 200 κιλά/ m2. Σε σύγκριση με το προηγούμενο Porter, το ωφέλιμο φορτίο αυξάνεται κατά σχεδόν 30% με το ωφέλιμο βάρος να φτάνει τα 1.275 κιλά στην έκδοση με μονούς τροχούς στον πίσω άξονα και τα 1.610 κιλά στην έκδοση με διπλούς τροχούς, με μικτό βάρος οχήματος που δεν υπερβαίνει τα 2.800 κιλά, κάτι που σημαίνει πως το Porter NP6 είναι ικανό να μεταφέρει φορτίο βαρύτερο από το ίδιο του το βάρος.

Αξίζει να αναφερθεί πως το πλαίσιο κατασκευάζεται με δοκούς τετραγωνικής διατομής από χάλυβα υψηλής αντοχής και ενσωματώνεται στη δομή της καμπίνας. Στην μπροστινή ανάρτηση συναντάμε γόνατα MacPherson και πίσω έναν άκαμπτο άξονα με παραβολικά ελατήρια διπλού φύλλου. Η ικανότητα φόρτισης του εμπρόσθιου άξονα ορίζεται στα 1.000 κιλά και του οπίσθιου στα 2.020 κιλά. Για καλύτερη πρόσφυση με πλήρες φορτίο, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, με το κράτημα να αναβαθμίζεται περαιτέρω χάρη στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως ESC, ASR, ABS και EBD.

Τρεις εκδόσεις αμαξώματος και πλήθος επιλογών

Το Porter NP6 Fixed Deck διαθέτει μια σταθερή καρότσα με ύψος φόρτωσης 800 χλστ., η οποία ανοίγει στις τρεις πλευρές καθώς πέφτουν τα πλαϊνά παραπέτια και η πίσω πόρτα από κράμα αλουμινίου. Η καρότσα διατίθεται σε δύο διαφορετικά μήκη -standard ή extra- και σε αυτή μπορούν να μεταφερθούν έως και 4 ευρωπαλέτες. Αναλυτικότερα, διατίθεται σε εκδόσεις με μονούς τροχούς μικτού βάρους 2.120 – 2.400 κιλών (2.520 ή 2.820 κιλά οι εκδόσεις διπλών τροχών), με μεταξόνιο 2.650 ή 3.070 χλστ. (3.000 ή 3.250 χλστ., αντίστοιχα), των οποίων το συνολικό μήκος είναι από 4.215 έως 4.815 χλστ. (4.545, 4.815 και 5.095 χλστ.), με το πλάτος και το ύψος να ορίζονται στα 1.680 και 1.840 χλστ., αντίστοιχα. Το μήκος του χώρου φόρτωσης είναι 2.200 - 2.800 χλστ. για τις εκδόσεις μονών τροχών και στα 2.530 - 3.080 χλστ. για αυτές με διπλούς τροχούς, με το ωφέλιμο φορτίο να ορίζεται στα 915 - 1.115 και 1.090 - 1.440 κιλά, αντίστοιχα.

Το Porter NP6 Tipper Deck, διαθέτει ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ανατροπής της καρότσας, με μέγιστη γωνία 45°. Σε όλες τις εκδόσεις, η καρότσα διατίθεται με προστατευτικό καμπίνας καθώς και με πλαϊνά παραπέτα και πίσω πόρτα από αλουμίνιο που της επιτρέπουν να ανοίγει σε τρεις πλευρές. Ομοίως, το μήκος των εκδόσεων μικτού βάρους 2.120 – 2.800 κιλών (μονών ή διπλών τροχών) ποικίλει από τα 4.215 έως τα 5.095 χλστ., όπως και το μεταξόνιο από τα 2.650 μέχρι τα 3.250 χλστ. Αμετάβλητες είναι και οι διαστάσεις της καρότσας, στην οποία μπορεί να μεταφερθεί φορτίο βάρους 815 – 1.345 κιλών.

Τη βάση για πλήθος μετασκευών, αποτελεί η έκδοση πλαισίου, Porter NP6 Chassis, η οποία έχει μικτό βάρος 2.120 – 2.800 κιλών. Σημειώνεται, πως η Long Range έκδοση βενζίνης/LPG, με κοντό μεταξόνιο (3.000 χλστ.) και διπλούς τροχούς, είναι αυτή που εμφανίζει το μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο (1.610 κιλά) σε όλη τη γκάμα εκδόσεων. Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, πως το μοντέλο είναι έτοιμο για εγκατάσταση δυναμοληπτών (PTOs), που παρέχουν ισχύ έως και 16 kW και οι οποίοι εκτός από τον κινητήρα μπορούν να εγκατασταθούν και στο κιβώτιο ταχυτήτων.

PreviousNext