Αρκετές πόλεις στη Σκανδιναβία, Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία απαιτούν πιστοποιητικά χαμηλών θορύβων για να επιτραπεί στο φορτηγό να πραγματοποιεί διανομές-εφοδιασμούς πολυκαταστημάτων στη διάρκεια της νύχτας. Το ζητούμενο πιστοποιητικό ονομάζεται «Piek-Keur QuietTruck» και πιστοποιεί ότι το όχημα δεν προκαλεί θόρυβο μεγαλύτερο των 72 dB(A). Η μέτρηση του θορύβου γίνεται από απόσταση 7,5 μέτρων από το όχημα και αφορά σε κάθε εκπεμπόμενο θόρυβο και πέρα του κινητήρα.

Το παραπάνω επίπεδο θορύβου είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί από τα συνήθη φορτηγά με κινητήρα πετρελαίου καθώς ο θόρυβος ξεπερνά κατά πολύ τα 72 ντεσιμπέλ τη στιγμή της επιτάχυνσης μετά από στάση (ρελαντί λειτουργία του κινητήρα). Ο θόρυβος μάλιστα αυξάνει αν το φορτηγό ξεκινά σε ανωφέρεια, είτε λόγω του δρόμου, είτε λόγω της κλίσης που μπορεί να έχει η ράμπα φόρτωσης-εκφόρτωσης και με το φορτίο που μεταφέρει.

Τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο και κυρίως τα υβριδικά οχήματα επιτυγχάνουν εύκολα τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Εδώ να υπενθυμίσουμε, ότι τα υβριδικά κατά την εκκίνηση τους από στάση κάνουν χρήση της ηλεκτρικής κίνησης η οποία παρέχει τη μέγιστη διαθέσιμη ροπή από τις πρώτες κιόλας στροφές του κινητήρα. Ωστόσο, οι κατασκευαστές έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμη δύο προβλήματα.

Το ένα είναι το μηχανόφρενο, το οποίο όταν ενεργοποιείται σε κατηφόρα προσδίδει αυξημένο θόρυβο και το άλλο είναι το «αλάρμ» που ενεργοποιείται μόλις ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν για να κινηθεί προς τη ράμπα. Ένας από τους κατασκευαστές που πέτυχε να μειώσει το θόρυβο και από τις τρείς αυτές πηγές (κινητήρας, μηχανόφρενο, αλάρμ όπισθεν) είναι η Scania με φορτηγό LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου) της σειράς P280 Euro 6 (φωτό). Στην άλλη φωτό εκπρόσωπος της Scania παραλαμβάνει το πιστοποιητικό φορτηγού χαμηλού θορύβου «Piek-Keur QuietTruck».