Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Ο Κλάδος εξαπατήθηκε. Και λοιπόν; Συνάντηση έγινε στη Λάρισα των προέδρων των Ομοσπονδιών για ενημέρωση και συζήτηση πάνω στα θέματα που απασχολούν τον Κλάδο (φορολογικό, διόδια, αλλοδαπά κ.α.). Το
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τρίτη 01/12/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ο Κλάδος εξαπατήθηκε. Και λοιπόν;

Συνάντηση έγινε στη Λάρισα των προέδρων των Ομοσπονδιών για ενημέρωση και συζήτηση πάνω στα θέματα που απασχολούν τον Κλάδο (φορολογικό, διόδια, αλλοδαπά κ.α.). Το γενικό συμπέρασμα ήταν ότι ο Κλάδος εξαπατήθηκε. Άλλα τους υποσχέθηκε προεκλογικά ο Τσίπρας και άλλα έπραξαν οι υπουργοί του σε βάρος των αυτοκινητιστών όταν έγιναν κυβέρνηση. Σε αυτό συμφώνησαν όλοι οι παρευρισκόμενοι. Άλλωστε είχαν στα χέρια τους και τα σχετικά αποσπάσματα των προεκλογικών δηλώσεων Τσίπρα. Προειδοποίησαν μάλιστα, το αναφέρουν στην κοινή ανακοίνωσή τους, ότι θα προχωρήσουν σε απεργία διαρκείας αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

Μόνοι στο γήπεδο

Μακάρι, λέμε εμείς, να πειστούν οι αρμόδιοι να δεχτούν κάποιες προτάσεις των αυτοκινητιστών και να δοθεί λύση στα προβλήματά τους, γιατί δεν νομίζω ότι οι κυβερνώντες καταλαβαίνουν από απεργίες.Το γήπεδο είναι δικό τους, αντίπαλος δεν υπάρχει (ακόμη ψάχνεται πώς να κάνει τις εσωκομματικές του εκλογές) και οι «τσιπραίοι» παίζουν μπάλα μόνοι τους και δεν υπάρχει περίπτωση να ιδρώσει το αυτί τους.

Εξοστρακισμός

Το αντίθετο μάλιστα. Εκτίμησή μου είναι ότι ο Κλάδος θα πρέπει να περιμένει τα χειρότερα, αυτά που τώρα σχεδιάζονται, όπως είναι ο αφανισμός των μεμονωμένων, που δεν πρόκειται να αντέξουν άλλα φορολογικά βάρη, αλλά και ο εξοστρακισμός των φορτηγών από τους παράδρομους των αυτοκινητόδρομων, με το γνωστό και άθλιο «επιχείρημα» του Χρυσοχοΐδη ότι οι μεταφορείς εισπράττουν τάχα τα διόδια από τους φορτωτές και ακολουθούν τους παράδρομους για να ξοδέψουν τα λεφτά στις καφετέριες.

Η γκάφα έδωσε επιχείρημα

Βέβαια, ας μην ξεχνάμε και τη γκάφα των προέδρων των Ομοσπονδιών, που επέμεναν και τελικά το πέτυχαν, να αναγράφεται υποχρεωτικά στις φορτωτικές το κόστος των διοδίων ξεχωριστά και να εισπράττεται από τον Μεταφορέα. Αυτό που συνέβη ήταν, δυστυχώς, αυτό το οποίο είχαμε προβλέψει, ότι οι μεν αυτοκινητιστές δεν θα εισπράττουν τα διόδια – είτε τα γράφουν, είτε δεν τα γράφουν στη φορτωτική – και οι πάντες άλλοι θα έχουν να λένε τα ίδια με τον Χρυσοχοΐδη σε βάρος των μεταφορέων.

«Κατάσχεται»

Σε νέα έξαρση βρίσκεται το καμποτάζ, καθώς συνεχώς διευρύνεται από τα φορτηγά των ανατολικών κρατών και των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης και χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία ζητούν από την Ε.Ε. τη λήψη δραστικών μέτρων με το αιτιολογικό ότι η ισχύουσα νομοθεσία στην πραγματικότητα δεν βάζει περιορισμούς, αφού οι προϋποθέσεις που τίθενται, εύκολα καλύπτονται τυπικά από τους ξένους μεταφορείς. Σε παρέμβασή τους στην Ευρωβουλή, οι Ιταλοί ανέφεραν απώλεια μεταφορικού έργου στο ύψος του 47% και ζήτησαν τη λήψη άμεσων μέτρων. Την ίδια στιγμή, οι Αρχές στο Ηνωμένο Βασίλειο έλαβαν μονομερή απόφαση για εφαρμογή ενός δραστικού μέτρου: Την κατάσχεση κάθε ξένου φορτηγού που ασκεί μεταφορική δραστηριότητα εντός της Αγγλίας, χωρίς να πληροί τους κανόνες που διέπουν το καμποτάζ.

Η λύση είναι τα «Truck Controls»

Μετέφερα την πληροφορία αυτή σε κυβερνητικό στέλεχος με το ερώτημα τι μπορούμε να κάνουμε στον τόπο μας και πήρα την απάντηση ότι «εδώ τα πράγματα είναι δύσκολα για τον απλό λόγο ότι κανείς, πλην ελαχίστων, δεν ξέρει πώς να ελέγξει ένα ξένο αυτοκίνητο». Ο άνθρωπος την αλήθεια είπε. Και εγώ να επαναλάβω αυτό που έχουμε επισημάνει επανειλημμένα ότι οι έλεγχοι θα παραμένουν ανύπαρκτοι όσο οι αρμόδιοι δεν προχωρούν στη συγκρότηση και λειτουργία οργανωμένων «Truck Controls» κατά τα γερμανικά, ελβετικά και αυστριακά πρότυπα. Να θυμίσω ότι σε αυτά μετέχουν στελέχη της αστυνομίας, της αρχής ελέγχου κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομων, της οικονομικής αστυνομίας και των τελωνείων, καθώς και εκπροσώπου της Διεύθυνσης Μεταφορών. Ο καθένας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του γνωρίζει τι πρέπει να ελέγξει και πώς να κάνει τον έλεγχο πάνω σε αυτά που έχει μάθει και έχει εκπαιδευτεί. Δεν είναι δυνατόν ένα άτομο να πρέπει να γνωρίζει τον λαβύρινθο των νόμων και των κανονισμών που διέπουν τη νομιμότητα μιας μεταφοράς ή της κυκλοφορίας του φορτηγού ή του λεωφορείου. Φυσικό είναι στον τόπο μας να μη γίνονται έλεγχοι ουσίας και να περιορίζονται μόνο στο φθαρμένο ελαστικό ή στο σπασμένο φωτάκι, όπως συνήθως συμβαίνει, μόνο και μόνο για να κόβονται τέτοιες κλήσεις.

Ποιος;

Χωρίς εκπροσώπηση στα ΔΣ της IRU, στα Συμβούλια των Εμπορευματικών και Επιβατικών Ενώσεων βρέθηκε η χώρα μας και αυτό δεν είναι ευχάριστο. (Εδώ που τα λέμε, ποιος θα μπορούσε να μας εκπροσωπήσει;) Τις θέσεις προέδρων, Γραμματέων, Αντιπροέδρων και μελών μοιράστηκαν σχεδόν όλες οι χώρες της Ευρώπης πλην της Ελλάδας. Επικεφαλής στο Συμβούλιο των Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών ο Ρουμάνος Radu Dinescu.

Καλή τύχη

Ακόμα μια προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο είναι έτοιμη να ανακοινωθεί καλώντας τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν προσφορές. Για μια ακόμη φορά, όπως και άλλες φορές στο παρελθόν. Μιλάμε για 15 χρόνια μελετών, σχεδίων και «άκαρπων» διαγωνισμών. Με ένα τέτοιο ιστορικό, θα θέλαμε να συστήσουμε στους φίλους Θεσσαλονικείς και Βορειοελλαδίτες να οπλιστούν με την απαραίτητη υπομονή τώρα που ξεκίνησαν τα σχέδια για δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στον ΟΛΘ. Καλή τύχη.

 

Τέλος, όχι καλό

Τελειώνει η χρονιά καθόλου καλά για τον Κλάδο των αυτοκινητιστών, οι οποίοι είδαν παραπέρα μείωση των εισοδημάτων τους, είδαν τα αυτοκίνητά τους να κάθονται αραγμένα για περισσότερες εβδομάδες ή να φορτώνουν με κόμιστρα που μόλις κάλυπταν τα πετρέλαια. Και πριν φύγει η χρονιά μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας, ήρθε η περιβόητη απόφαση για τη φορολόγηση των ΙΜΕ ΕΠΕ. Το θέμα αναλύεται σε όλες τις προεκτάσεις του στις σελίδες που ακολουθούν.

Καλό δρόμο & Καλές Γιορτές

PreviousNext