Τροχοί & TIR

Πώς τα Μικτά Κλιμάκια ελέγχουν τα ελαστικά και τις φούσκες Φορτηγών – Λεωφορείων

Οι πίνακες με τις ελλείψεις των ελαστικών και των φουσκών.
Κυριακή 09/03/2025 - 08:15
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Ελαστικά

Σύμφωνα με την Υ.Α. 32496/1558/2003 (Β’847/27-06-03) και το Άρθρο 81, παρ. 13 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επιβάλλεται ο έλεγχος των ελαστικών και των αεροαναρτήσεων των βαρέων οχημάτων.

Τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (ΜΚΕ) ελέγχουν τα ελαστικά σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα, όπου οι ελλείψεις που προβλέπονται σε αυτόν βασίζονται στον οπτικό έλεγχο, εκτός του βάθους πέλματος ελαστικού που η παράβαση στοιχειοθετείται με όργανο μέτρησης. Στον παρακάτω πίνακα διευκρινίζεται ότι ΔΕ σημαίνει δευτερεύουσα έλλειψη, ΣΕ σημαίνει σοβαρή έλλειψη, Χ σημαίνει έλλειψη, αντικανονική ή λανθασμένη διάταξη, φθορά σε αρχικό στάδιο και (Χ) σημαίνει προχωρημένη φθορά, αυξημένη επικινδυνότητα.

Πίνακας Ελέγχου Ελαστικών

.

Συνιστούμε στους αναγνώστες μας να προσέξουν ιδιαίτερα τα σημεία 6, 7, 8 και 9 γιατί συχνά συμβαίνει να προκαλούμε εμείς οι ίδιοι αυτά τα συμπτώματα, τα οποία όμως επηρεάζουν δραματικά την ασφάλεια του αυτοκινήτου, της νταλίκας ή του λεωφορείου.

.

Έλεγχος Αεροαναρτήσεων

Ακολουθεί ο πίνακας των σημείων ελέγχου των φουσκών του φορτηγού ή του λεωφορείου από τα Μικτά Κλιμάκια και ο χαρακτηρισμός της παράβασης (δευτερεύουσα ή σοβαρή).

Πίνακας Ελέγχου αεροσουστών (φουσκών)

.
PreviousNext