Την προσωρινή εξαίρεση από τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό για τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης των επαγγελματιών οδηγών, στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, αποφάσισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

«Με σκοπό την επείγουσα ανάγκη να εξασφαλισθεί η εύρυθμη τροφοδοσίας της αγοράς, χορηγείται προσωρινή εξαίρεση από ορισμένες διατάξεις του κανονισμού (ΕΚ) 561/2006 που αφορά στις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης και για όλες τις εθνικές και διεθνείς μεταφορές που πραγματοποιούνται σε ελληνικό έδαφος με φορτηγά οχήματα δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης κάθε εθνικότητας», αναφέρει η απόφαση του υφυπουργού, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Η εξαίρεση ισχύει μόνο για χρονικό διάστημα 30 ημερών από σήμερα και αφορά στις εξής διατάξεις του κανονισμού:

- Η ημερήσια περίοδος οδήγησης δεν υπερβαίνει τις 11 ώρες (αντί 9 ωρών)

- Ο εβδομαδιαίος χρόνος οδήγησης δεν υπερβαίνει τις 60 ώρες (αντί 56 ωρών)

- Μετά από περίοδο οδήγησης πεντέμισι ωρών (αντί τεσσερισήμισι ωρών) ο οδηγός κάνει διάλειμμα 45 τουλάχιστον λεπτών χωρίς διακοπή, εκτός εάν λάβει περίοδο ανάπαυσης.

- Μειώνεται η κανονική ημερήσια ανάπαυση από 11 σε 9 ώρες

- Η περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης μπορεί να αρχίζει μετά τα έξι συνεχόμενα εικοσιτετράωρα από το τέλος της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης

Οι οδηγοί και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν χρήση των εξαιρέσεων κατά τρόπο ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η οδική ασφάλεια. Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να οδηγούν υπό συνθήκες κόπωσης και οι επιχειρήσεις παραμένουν υπεύθυνες για την υγεία και ασφάλεια των εργαζόμενών τους και τρίτων. 

Να σημειωθεί, τέλος, ότι το θέμα είχε αναδείξει το www.troxoikaitir.gr με άρθρο του στις 16/3/20, επικαλούμενο ανάλογη απόφαση που έλαβε ο Βέλγος υπ. Μεταφορών, Francois Bellot. Ακολούθησε η Ο.Φ.Α.Ε., η οποία διατύπωσε σχετικό αίτημα προς το υπ. Υποδομών και Μεταφορών.