Αποφασιστικό βήμα στην κατασκευή βαρέων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων πραγματοποίησε η MAN με τη συνεργασία της ABB E-mobility, αλλά και την υποστήριξη της γερμανικής κυβέρνησης.

Έτσι, παρουσία του υπουργού Μεταφορών, Dr Volker Wissing, MAN και ABB έδειξαν ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό πρωτότυπο, έναν τράκτορα μεγάλων αποστάσεων με κοτσαρισμένη τριαξονική νταλίκα και με τους επικεφαλής των δύο εταιρειών να κάνουν λόγο για 600 έως 800 χιλιόμετρα εμβέλειας.

Κύριο στοιχείο του αυτοκινήτου το οποίο θα λανσαριστεί επίσημα το 2024 αποτελεί το ηλεκτρικό του σύστημα, το οποίο βασίζεται σε μπαταρίες, οι οποίες θα φορτίζουν από φορτιστές megawatt. Την ανάπτυξη σημείων με φορτιστές megawatt έχει αναλάβει η ABB, η οποία φιλοδοξεί να παρουσιάσει μέσα στα επόμενα χρόνια ένα ολοκληρωμένο σχέδιο φορτιστών για βαρέα οχήματα μεγάλων αποστάσεων στους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης.

Να σημειωθεί ότι σε τέσσερα σημεία στάθμευσης στον αυτοκινητόδρομο Α2 της Γερμανίας, προβλέπεται η τοποθέτηση δύο φορτιστών megawatt και οι σχετικές εργασίες έχουν ξεκινήσει. Για κάθε σημείο, για τους δυο φορτιστές, οι απαιτήσεις σε ρεύμα είναι τεράστιες και οι ειδικοί κάνουν λόγο για παροχή ρεύματος ισχύος 1.000 volt.

Οι πρώτοι σταθμοί φόρτισης θα αποτελέσουν το πιλοτικό πρόγραμμα διεύρυνσης του δικτύου που είναι γνωστό ως high-performance charging project – γνωστό ως «HoLa» στη Γερμανία και το οποίο χρηματοδοτείται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.