Τροχοί & TIR

ΠΣΧΕΜ: Τα θέματα που έθεσε στον υφυπ. Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου

Τα προβλήματα των Γερανοφόρων (ΦΔΧ).
Πέμπτη 17/10/2024 - 16:02
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: ΠΣΧΕΜ
φωτό: ΠΣΧΕΜ

Πραγματοποιήθηκε χθες η συνάντηση εκπροσώπων του ΔΣ του ΠΣΧΕΜ και προέδρων σωματείων με τον υφυπουργό Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου. Τα θέματα της συνάντησης που τέθηκαν στο τραπέζι της συζήτησης ήταν τα εξής:

1. Θέση σε κυκλοφορία οχήματος κατηγορίας τουλάχιστον ευρώ 4 κατά τη γονική παροχή (ζητάμε εξαίρεση). 

2. Αντικατάσταση εντύπου άδειας κυκλοφορίας Νομαρχιακών μεταφορών από υφιστάμενες μεταφορικές επιχειρήσεις οι οποίες πληρούν τις διατάξεις του ΕΚ 1071/2009. 

3. Επαναφορά της έκδοσης βεβαίωσης καλής λειτουργίας ΗΑΣ κατά τον περιοδικό έλεγχο Φ.Δ.Χ. (όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις επιβατικές μεταφορές -ΤΑΧΙ).

4. Θέσπιση μίνιμουμ κόστους μεταφοράς.

5. Εξαίρεση από την υποχρέωση προσκόμισης άδειας λειτουργίας ιδιωτικού πρατηρίου καυσίμων για τις μεταφορικές επιχειρήσεις.

6. Προβλήματα Γερανοφόρων (ΦΔΧ): 

Α. Οι αρθρωτοί Γερανοί (παπαγαλάκια) είναι μηχανήματα στα οποία ο κατασκευαστής τους έχει προβλέψει να μπορούν να χρησιμοποιούν κατάλληλο ανταλλάξιμο εξοπλισμό (καλάθια) για την ανύψωση προσωπικού. Έχουμε υποβάλει πολλές φορές αιτήματα, τεχνικές μελέτες και τεχνικές εκθέσεις και έχουμε πάρει τη διαβεβαίωση ότι το θέμα θα λυθεί άμεσα, αυτό δεν έχει προχωρήσει καθόλου. Επανερχόμαστε υποβάλλοντας και νέα τεχνική έκθεση στην οποία βάση του ΠΔ 57/2010 προβλέπεται "ανταλλάξιμος εξοπλισμός" για τους γερανούς (παπαγαλάκια). Παρακαλούμε θερμά όπως κάνετε όλες τις ενέργειες για να διευθετηθεί το θέμα και να μην συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με κενό νομοθεσίας. 

Β. Ζητάμε την εξαίρεση των Γερανοφόρων Δ.Χ. από το σχέδιο φόρτωσης, διότι τα μέλη μας είναι επαγγελματίες οδηγοί με Π.Ε.Ι., χειριστές ανυψωτικών μηχανημάτων, τα γερανοφόρα οχήματά μας τηρούν όλες τις προδιαγραφές της Υπ. 93143 (ΦΕΚ β/1953/20-04-2021) άρθρο 3, τέλος τα μέλη μας προσφέρουν βοήθεια σε έκτακτες περιπτώσεις (τροχαία ατυχήματα, πυρκαγιές, επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα κ.λπ.) όπου και όποτε μας ζητηθεί. Δεν ξέρουμε καν τι θα φορτώσουμε και σε τι κατάσταση θα είναι αυτό το μηχάνημα που θα φορτώσουμε. 

Γ. Πάγιο αίτημά μας είναι η εξαίρεση των Γερανοφόρων Δ.Χ. από την απαγόρευση κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους και τους παράδρομους. 

Εκδίδονται συνεχώς εγκύκλιοι ή ρυθμιστικές αποφάσεις που αναφέρουν ποιοι εξαιρούνται των απαγορεύσεων, αλλά για τα Γερανοφόρα Φ.Δ.Χ. που εξυπηρετούν τόσες ανάγκες,(ορισμένα εξ αυτών είναι ενταγμένα σε εταιρείες οδικής βοήθειας, όσο και ανάγκες που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης όπως προ είπαμε στο έγγραφο), καμία αναφορά. 

Δ. Θα Θέλαμε να σταματήσει ο περιορισμός του μεταφορικού έργου των Γερανοφόρων από την εγγραφή στην άδεια κυκλοφορίας του τύπου αμάξης μεταφοράς αυτοκινήτων, μεταφοράς σκαφών κ.λπ., αφού πρόκειται για πλατφόρμα. Τα γερανοφόρα Δ.Χ. μπορούν να μεταφέρουν κάθε είδους εμπόρευμα όπως και τα υπόλοιπα Φ.Δ.Χ. 

Ε. Λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από την άρνηση της Δ.Δ.Δ.Υ της εφαρμογής των ΥΠ. ΑΠΟΦ. 2515/18α/1993 και Κ.Υ.Α. 30870/983 που ορίζουν τον τρόπο παραλαβής από ιδιωτικούς χώρους φύλαξης τρακαρισμένων οχημάτων, τα οποία αφού εγκαταλείφθηκαν στον τόπο του ατυχήματος, συνήθως εν μέση οδώ, κατόπιν εντολής υπηρεσιών τροχαίας μεταφέρθηκαν σε διάφορους χώρους φύλαξης όπως ορίζουν οι παραπάνω αποφάσεις. 

7. Επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου κίνησης στα Φ.Δ.Χ. 

8. Ίδρυση από το Υπουργείο Μεταφορών, γραμματείας ελέγχου εμπορευματικών μεταφορών. 

9. Συγκρότηση κλιμακίων ελέγχων πανελλαδικής αρμοδιότητας για έλεγχο εμπορευματικών μεταφορών. 

10. Άμεση αντίδραση της χώρας μας στην προς ακύρωση εφαρμογής διάταξης του κανονισμού Ε.Ε. για επιστροφή των αλλοδαπών φορτηγών στην έδρα τους κάθε 8η εβδομάδα. 

11. Συνυπευθυνότητα του υπεύθυνου φόρτωσης για το σύνολο των παραβάσεων σε σχέση με τη μεταφορά των εμπορευμάτων.(π.χ. υπέρβαρο-διενέργεια παράνομης μεταφοράς-ανασφάλιστοι οδηγοί-μη δήλωση απόσπασης εργαζομένου). 

12. Εφαρμογή των προβλέψεων του άρθρου 21, ν.4321 /2015 για τις συναλλαγές που έχουν σχέση με τις μεταφορές και πραγματοποιούνται με εταιρείες που έχουν έδρα χώρες με προνομιακό φορολογικό καθεστώς.

13. Κατάργηση έκδοσης νέων αδειών Φ.Δ.Χ. Υπάρχει υπερκορεσμός στον κλάδο μας, κάτι που συνέβη διότι η πολιτεία δεν έλαβε ποτέ υπόψη το σύνολο του φορτίου που διακινείται ετησίως, τα πληθυσμιακά κριτήρια για την έκδοση των νέων αδειών, τη χορήγηση αδειών σε εταιρείες φαντάσματα που ως σκοπό έχουν το ξέπλυμα μαύρου χρήματος μέσω του δικού μας επαγγέλματος.

Από την πλευρά του, ο κ. Οικονόμου δεσμεύτηκε να τα μελετήσει και σύντομα θα απαντήσει επ’ αυτών.

Πηγή: ΠΣΧΕΜ

PreviousNext